Strongmanträning i skåne

Home Forums Styrkehörnan Strongmanträning i skåne

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej

Är mycket intresserad av att börja tävla i strongman. Har dock inte inte koll på var det finns gym med mer inriktad träning. Har sökt på forumet och hittar inget. Tänkte att man kan göra en liten sammanställning av vilka olika gym det finns i skåne samt en kommentar om vad man tycker om de olika man testat.

cerwinbob wrote:
    Hej

Är mycket intresserad av att börja tävla i strongman. Har dock inte inte koll på var det finns gym med mer inriktad träning. Har sökt på forumet och hittar inget. Tänkte att man kan göra en liten sammanställning av vilka olika gym det finns i skåne samt en kommentar om vad man tycker om de olika man testat.

Försök få kontakt med Kalle Lane, han är en stark skåning som tävlar i strongman bland Sverigeeliten.

Jo han känner jag till, han har väl ett gym i Malmö. Har typ 10 mil dit så man hade det funnits något närmare hade det varit bra. Annars får man börja bygga själv, har redan traktordäck, sten och 100 kg säck.

cerwinbob wrote:
    Jo han känner jag till, han har väl ett gym i Malmö. Har typ 10 mil dit så man hade det funnits något närmare hade det varit bra. Annars får man börja bygga själv, har redan traktordäck, sten och 100 kg säck.

Ja, då har du ju bra grejer att börja med. Skaffa dig en släde, rep och gärna en sele också så kan du köra arm över arm och truckpull med den. Bara lägga vikter på släden. Får svetsa en släde i metal så att den håller för några hundra kilo. Svetsa ihop ett par farmers walk väskor också så har du det mesta. :up:

Jo jag har lite planer på det, håller på att beställa en RB Apollon Axel precis. Kunde dock vara skönt med lite tips från någon mer erfaren i början så man inte skadar sig och går och ångrar det. Vet du vart man kan hitta ritningar på farmers walk väskor och slädar?

cerwinbob wrote:
    Jo jag har lite planer på det, håller på att beställa en RB Apollon Axel precis. Kunde dock vara skönt med lite tips från någon mer erfaren i början så man inte skadar sig och går och ångrar det. Vet du vart man kan hitta ritningar på farmers walk väskor och slädar?

Farmers väskor finns det många olika modeller på, men det viktigaste är ju att dom är tunga och att handtaget sitter på mitten. Kolla runt på lite bilder på nätet om du söker efter det i google eller nåt. Släden kan du ta och svetsa kring en EU-pall så får du bra storlek på den och kan ha pallen i botten att lägga säcken, sten osv på som vikter. :up:

Finns det något mer än domkraft gymmet i malmö eller det e bara dom som håller på med strongman? Bor själv i ängelholm nämligen

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.