Strongwomen!

Home Forums Styrkehörnan Strongwomen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 62 total)
  • Author

Vänder mig till eventuella tjejer som vill bli världens starkaste kvinnor!! Killar också om ni vet.Hur gör man? Hur tränar man ,äter man etc. Är faktiskt intresserad av att bli stark som f…..Kanske tävla en vacker dag!Har bodybuildat nu ett bra tag (20 år!).
    Visst är fru Magnus Samuelsson en Strongwomen (vet inte vad hon heter i förnamn!) Finns det någon sajt jag kan gå till? Har frun någon hemsida?:up:

Lioness wrote:
    Vänder mig till eventuella tjejer som vill bli världens starkaste kvinnor!! Killar också om ni vet.Hur gör man? Hur tränar man ,äter man etc. Är faktiskt intresserad av att bli stark som f…..Kanske tävla en vacker dag!Har bodybuildat nu ett bra tag (20 år!).
    Visst är fru Magnus Samuelsson en Strongwomen (vet inte vad hon heter i förnamn!) Finns det någon sajt jag kan gå till? Har frun någon hemsida?:up:

Pritoritera övningar som knäböj, marklyft, bänkpress och axelpress.
    Tillägsövningar är: Hammercurl, smalbänk, hantelyft framåt och kanske någo för vader.
    Detta tränar du på gymmet.
    För att sen bli riktigt stark bör du träna grenträningen också.
    Lyfta atlasstenare, dra en bil en ganska bra bit och köra lite farmers walk och så.
    Tror att 5-6 träningspass i veckan brukar tränas, sen mat varannan timme ungefär.

Bear wrote:
    Pritoritera övningar som knäböj, marklyft, bänkpress och axelpress.
    Tillägsövningar är: Hammercurl, smalbänk, hantelyft framåt och kanske någo för vader.
    Detta tränar du på gymmet.
    För att sen bli riktigt stark bör du träna grenträningen också.
    Lyfta atlasstenare, dra en bil en ganska bra bit och köra lite farmers walk och så.
    Tror att 5-6 träningspass i veckan brukar tränas, sen mat varannan timme ungefär.

Tack för snabbt svar! Är inte rygg lite viktigt? Eller fixar marklyften det? Bor faktiskt på en gård.Får väl börja dra traktorn! Problemet är väl nu att jag väger 70 kilo och är 170 lång. Dock lyfter jag 80 kilo i benpress men bara 30 i knäböj. Hur mycket bör jag lägga på?

Lioness wrote:
    Tack för snabbt svar! Är inte rygg lite viktigt? Eller fixar marklyften det? Bor faktiskt på en gård.Får väl börja dra traktorn! Problemet är väl nu att jag väger 70 kilo och är 170 lång. Dock lyfter jag 80 kilo i benpress men bara 30 i knäböj. Hur mycket bör jag lägga på?

Marklyften tar väldigt bra på ryggen, men som uppvärmning kan du träna lite sittande rodd och några set latsdrag innan marken.

Hmm.. benen är väldigt viktiga i sporten och för att tävla framgångsrikt tippar jag på att du som tjej minst måste ligga på ca 110 kg i knäböj, kanske högre.
    Däremot blir inte ökningen jättesvår då du endast kör 3 set och 5 repetioner/övning.
    Viktmässigt bör du nog väga kring 85 kg +

Bear : Kör du strongman själv ? Så mycket bänkpress är det väl inte :|

jwallin wrote:
    Bear : Kör du strongman själv ? Så mycket bänkpress är det väl inte :|

Nej kör inte själv, dock läst en del om det och körde liknande träning under ett litet tag.
    Nej 1 gång i veckan och 3 set med 5 reps.

Är detta ett skämt eller??? Tror inte du är seriös..

30kg i knäböj kan knappast vara en prestation i Världsklass..

kinx wrote:
    30kg i knäböj kan knappast vara en prestation i Världsklass..

Vänder du dig till mig eller till Bear? Är det till mig så kan jag säga att naturligtvis är inte 30 kg i knäböj någon prestation i Världsklass men man måste ju för bövelen veta vad man ska ligga på. Vad för mål man bör ha!Alla måste ju börja någonstans . Jag är absolut seriös, har alltid varit intresserad av Strongdelen. Följer Starkeman event som en slav. Har dock ännu inte sett något med kvinnor dock. Nä, du lille kinx (jag antar att du är rätt ung med den attityden, känner igen attityden, har nämligen en 17,5 årig son) Berätta vad du gör själv först innan du kallar folk för oseriösa! Tack till Bear! Gillar när människor hjälper istället för att klanka på folk!

Menar du benpress i maskin eller på stång? *nyfiken*
    Funderar själv på om det nåt man ska tänka på som tjej om man ska bli
    riktigt stark..

Hur gör man benpress på stång?

Cleff wrote:
    Hur gör man benpress på stång?

Ääh jag mena såklart knäböj med stång på ryggen *tss* 😮

*Babe* wrote:
    Ääh jag mena såklart knäböj med stång på ryggen *tss* 😮

Vill du bli strongwoman är knäböj nödvändigt.. det är liksom marklyft ett moment i tävligen.
    Dock kan benpress bytas ut då du känner dig sliten.

Lioness wrote:
    Vänder du dig till mig eller till Bear? Är det till mig så kan jag säga att naturligtvis är inte 30 kg i knäböj någon prestation i Världsklass men man måste ju för bövelen veta vad man ska ligga på. Vad för mål man bör ha!Alla måste ju börja någonstans . Jag är absolut seriös, har alltid varit intresserad av Strongdelen. Följer Starkeman event som en slav. Har dock ännu inte sett något med kvinnor dock. Nä, du lille kinx (jag antar att du är rätt ung med den attityden, känner igen attityden, har nämligen en 17,5 årig son) Berätta vad du gör själv först innan du kallar folk för oseriösa! Tack till Bear! Gillar när människor hjälper istället för att klanka på folk!

Inte för att låta dum men 30kg i knäböj ? och har styrketränat i 20år enligt infon på dig ?

Har du bara kört oseriöst i 20 år då eller har du tävlat eller liknande ?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 62 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.