Home › Forums › Styrkehörnan › Styrke träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 juni, 2009 at 05:52 #63337Anonym anvandareMember4 juni, 2009 at 05:52 #419598Anonym anvandareMember
Jag skulle vilja ha lite konkreta tips om att lägga upp ett styrketränings schema för att bygga bål styrka.
Vet ju självklart att det är knäböj, mark och bänk som gäller.
Men Hur många gånger ska man träna i veckan för att jag ska bli som starkast? Är det okej att köra fyra gånger i veckan eller?
Hur ofta kan jag köra marklyft för att ryggen ska palla med?
Hur många set/reps ska jag köra?Jag har gymmat innan men har mest kört för att bygga volym då.
Tack på förhand!8 juni, 2009 at 05:54 #419599Anonym anvandareMemberIngen som orkar peka mig i rätt riktning??
Okej.
Jag har tänkt köra följande så kan ni väll skriva om det är rätt eller fel iallafall?!Mån: Tung Mark Lätt Bänk
Tis: Tung Bänk Lätt Knäböj
Ons: Vila
Tors: Tung Knäböj Lätt Mark
Fre: Vila
Lör: Kondition
Sön: VilaKör 5 set á 5 rep på varje
Kanske inte är så bra på att skriva men jag tror ni borde förstå!
8 juni, 2009 at 10:21 #419600Anonym anvandareMemberJag har precis som du precis valt inriktning..
Tipset jag fått ifrån folk som tävlat och min gym ägare är att träna mkt grepp och kondition i kombination med TUNGA basövningar.
Så nu varvar jag såhär för att bugga upp min grepp styrka och råa styrka för att få en strong man bas.dag 1 underarmar och grepp
dag 2 bröst och rygg
dag 3 vilodag, kondition och mage
och upprepa…(har inte ben inlagt i schemat just nu iom att ben redan är det jag har mest av.)
8 juni, 2009 at 19:29 #419601Anonym anvandareMemberTill att börja med så skulle jag flytta bänkdagarna så att du har minst en dags vila mellan dem.
10 juni, 2009 at 05:49 #419602Anonym anvandareMemberBengtBurk wrote:Till att börja med så skulle jag flytta bänkdagarna så att du har minst en dags vila mellan dem.Ser det bättre ut om jag kör såhär?
Mån: Tung Mark Lätt Bänk
Tis: Kondition
Ons: Vila
Tors: Tung Knäböj Lätt Mark
Fre: Vila
Lör: Tung Bänk Lätt Knäböj
Sön: Vila10 juni, 2009 at 10:12 #419603Anonym anvandareMemberJag tycker 2 dagar på 1 dag av systemet fungerar bättre. Styrkelyftare måste lära sig att arbeta med uttröttade muskler efter vad jag hört. Så jag tränar 2 dagar på en dag av varvar ett schema som ser ut som detta just nu:
dag 1; bröst och rygg, mage med
dag 2 armar och grepp, kondis
vila
dag 3, ben mage och kondis
upprepa.. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.