Sveriges starkaste…

Home Forums Styrkehörnan Sveriges starkaste…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 77 total)
  • Author
    morolto wrote:
    Anders Bergström skulle platsa på din lista Peter. personligen håller jag Lasse Noren mycket högt. Lovande som tyngdlyftare i unga år, världsstjärna i SL.
    Bosse Johansson var en mycket bra lyftare när pressen fortfarande fanns kvar. På tal om Ricky så var Fernholm strået vassare styrkemässigt

Haller med om Bergström, ingen har slagit hans rekord ännu i Sverige inom tyngdlyftning.

Arne Persson wrote:
    Han var kapabel att handlasta 110 ton malm om dagen och där ingick även block på flera hundra kilo som normala människor knappast kunde hantera. En normal van gruvarbetare handlastade ca 30-40 ton om dagen. Hans enorma styrka är väl dokumenterad.

Det kallar jag redig rastyrka, RESPECT :up:

Anders bergström

Ryck 175kg
    stöt 225kg
    Bänkpress smal fattning 220kg
    Benböj maxdjup utan lindor 320kg
    Markdrag från bockar (knähöjd) 500kg

Steppen1983 wrote:
    Det kallar jag redig rastyrka, RESPECT :up:

Notera storleken på hans händer på fotot, hans fingrar är i princip lika tjocka som handtaget på släggan som ser ut som en liten pennhammare i jämförelse.

billextreme wrote:
    Stefan Fernholm var stark och explosiv men i skuggan av Ricky både ifråga om diskus och styrka. De som bevittnat Ricky’s vansinniga träning i gymmet säger alla att han var omänsklig – och i en massa olika styrke discipliner, inte bara de som är allmänt välkända utan även special övningar som han själv körde.

Kanske han inte matchar de absolut starkaste i allt, men som allround ligger han relativt högt på listan.

Ja håller med, strongt av honom att vinna lucia 94 efter allt skit han gick i genom också!

Arne Persson wrote:
    Notera storleken på hans händer på fotot, hans fingrar är i princip lika tjocka som handtaget på släggan som ser ut som en liten pennhammare i jämförelse.

Reagerade också på det såg ju ut som en hammare man slår i spik med :D

fidde_mannen wrote:
    reagerade också på det såg ju ut som en hammare man slår i spik med :d

:d

Fråga:

Magnus Samuelsson är ju otroligt stark i det mesta, men vad har han för pers i de olika grenarna?

Någon som har lite koll?

/B

billextreme wrote:
    Fråga:

Magnus Samuelsson är ju otroligt stark i det mesta, men vad har han för pers i de olika grenarna?

Någon som har lite koll?

/B

Lite svårt att veta.

billextreme wrote:
    Fråga:

Någon som har lite koll?

/B

Böjen vet han inte men kör 280 kg x 10 idag.

Marklyft- 370 kg

Bänk- 300 kg

Allan wrote:
    Böjen vet han inte men kör 280 kg x 10 idag.

Marklyft- 370 kg

Bänk- 300 kg

Jag gissar att han p g a sin längd har ”dåliga vinklar” för böj och mark, är det antagandet korrekt?

Många av Magnus rekord brukar bestridas av fackfolk inom branchen som lite saltade…

Finns det inga filmer när han kör just bänk, böj och mark? Även om det inte finns filmer på hans rekord så borde man ju få en uppfattning om de påstådda rekorden verkar rimliga.

Tror inte det finns många i vårt land som kör en tia på 280 i böj utan dräkt. MS är definitivt inte en av dom.

Vet att Fernholm hade Bla 380kg i djupa böj och 200 + i frivändning och 155kg i ryck, och brukade göra 3or på 310kg i mark helt utan uppvärmning, Och så finns det ricky bruch som jag hade satt högre upp på listan, hans 12a på 200kg i bänk och kanske relativt mer går inte av för hackor:) Och min Farbror Mattias Mattisson också förstår;)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 77 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.