Sveriges starkaste…

Home Forums Styrkehörnan Sveriges starkaste…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 77 total)
  • Author
    billextreme wrote:
    Hur stark var Fernholm? …och har vi inte en kille i kula i dag som är rätt hyffsad också?

I dokumentären om Fernholm så har han skrivit i ett brev att han gjort 320 mark lätt, 330 djupa knäböjj.. då var han väldigt ung också

FaXtioN wrote:
    I dokumentären om Fernholm så har han skrivit i ett brev att han gjort 320 mark lätt, 330 djupa knäböjj.. då var han väldigt ung också

Fernholms pers i böj är 380kg!! 160kg i rak skivstångcurl, 217kg i frivändning och 155kg i ryck, 21,30 meter i kula med övertramp och 68.30 meter i diskus

Makkan_M wrote:
    Fernholms pers i böj är 380kg!! 160kg i rak skivstångcurl, 217kg i frivändning och 155kg i ryck, 21,30 meter i kula med övertramp och 68.30 meter i diskus

Det kan det mycket väl ha varit, men jag skrev bara det som stog i brevet..

henkebenke wrote:
    Jag gissar att han p g a sin längd har ”dåliga vinklar” för böj och mark, är det antagandet korrekt?

knappast för Marklyft va?

Allan wrote:
    knappast för Marklyft va?

Vet ej. Jag kan inte så mycket om det där med vinklar och styrka. Hade för mig att människor med proportioner som långa människor hade sämre förutsättningar för att bli starka i böj och mark, men det har jag alltså fått om bakfoten?

De med lite längre armar tenderar att vara starkare i mark jämfört med knäböj vad jag vet. Längre människor har ofta en förfördel av detta då hävarmen blir lite längre.

Allan wrote:
    Böjen vet han inte men kör 280 kg x 10 idag.

Marklyft- 370 kg

Bänk- 300 kg

Är till 99% säker att han inte dragit 370 i mark. mig vetteligt så har han inte dragit mer än 330. 280kgx10 i böjen köper jag inte:nono: bänken låter jag vara osagt.

benny_gt wrote:
    Är till 99% säker att han inte dragit 370 i mark. mig vetteligt så har han inte dragit mer än 330. 280kgx10 i böjen köper jag inte:nono: bänken låter jag vara osagt.

Som jag skrev tidigare så drog han 4 reps på en vikt Mariusz drog 10 reps på och 5 reps på en vikt Mark Felix drog 10 reps på.

Pudzianowski gör 400kg.
    Felix gör 350 x 5 raw.

De 4-5 repsen var efter ett antal grenar och inte under optimala förhållanden. Att han utvilad på träning skulle dragit 375kg känns inte omöjligt.

Kreh wrote:
    Som jag skrev tidigare så drog han 4 reps på en vikt Mariusz drog 10 reps på och 5 reps på en vikt Mark Felix drog 10 reps på.

Pudzianowski gör 400kg.
    Felix gör 350 x 5 raw.

De 4-5 repsen var efter ett antal grenar och inte under optimala förhållanden. Att han utvilad på träning skulle dragit 375kg känns inte omöjligt.

Alltså är det ju samma förutsättningar för både pudz och mark felix som för MS?

Dom hade kanske dragit 20 reps om de varit helt utvilade. (Jag överdriver för att visa vad jag menar)

billextreme wrote:
    en trevlig nostalgi länk: [http://home.aland.net/m03552/nostalgitripp/index.htm]

[http://home.aland.net/m03552/rekord/femtia.htm] (något att testa)

Där fanns ju en del sköj……..nakenböj:D
    kanske skulle få fart på SL igen

MaQue wrote:
    Alltså är det ju samma förutsättningar för både pudz och mark felix som för MS?

Dom hade kanske dragit 20 reps om de varit helt utvilade. (Jag överdriver för att visa vad jag menar)

Helt rätt.

Jag läste nånstans att Ricky Bruch skulle göra comeback igen och bli vackrast i världen för sin ålder(63 tror jag) och körde nu 9 pass om dagen….lika skön som vanligt:D
    Kommer inte ihåg var jag såg det

nicke biff wrote:
    Jag läste nånstans att Ricky Bruch skulle göra comeback igen och bli vackrast i världen för sin ålder(63 tror jag) och körde nu 9 pass om dagen….lika skön som vanligt:D
    Kommer inte ihåg var jag såg det

Huh? ;)

Hur definierar han det? :D

billextreme wrote:
    Har ingen aning om hur dessa siffror står sig idag, men här är lite info om Ricky Bruch.

Marklyft: 340kg (från 1977)
    Knäböj: 305kg (1977)
    Stöt: 220kg (1969)
    Ryck:152kg (1977)
    Bänk: 305kg (1970)
    Rekord i de tre momenten vid samma tävling 850kg, (1977)
    Allt utan styrkelyftsdräkt etc…

Elektronisk kraftmätning 1983:
    Handstyrka/greppstyrka: 1585kg (!!!)
    Arm: 1439kg
    Ben: 1501kg

Lite mått i cm
    Handled: 20,5
    Underarm: 47
    Överarm: 55,5
    Hals: 51
    Bröst: 150
    Midja: 92
    Lår: 82
    Vad: 49
    Vrist: 26
    Stuss: 100
    199,5cm lång o 142kg

Doping testad nästan 200ggr – aldrig åkt dit, vilket kanske ska ses som den tyngsta meriten !?

Njaaaa….

Ricky Bruch var så full av steroider som man kan vara.
    Detta skriver han i sin självbiografi, han stoppar nålar i sig under filmen själen är större än världen.
    Han var så fullproppad att han vid ett specifikt tillfälla knullade 16 gånger på en och samma natt. Han kunde inte pissa i toaletten under nätterna, för han hade sån jävla ståfräs att han var tvungen att pinka i badkaret för att inte pissa ner hela rummet.
    Han har till och med skrivit en bok om just steroider. Han är dopingkungarnas dopingkung, och det enda jag ser positivt med det är att han talar öppet om det.

Under hans storhetstid var det under vissa perioder tillåtet att dopa sig med tex ryssfemmor. Det enda man åkte dit på i början var centralstimulerande preparat.

Tro mig jag läste ut hans egna bok ”En gladiators kamp” i förrgår.

metaljens wrote:
    Njaaaa….

Ricky Bruch var så full av steroider som man kan vara.
    Detta skriver han i sin självbiografi, han stoppar nålar i sig under filmen själen är större än världen.
    Han var så fullproppad att han vid ett specifikt tillfälla knullade 16 gånger på en och samma natt. Han kunde inte pissa i toaletten under nätterna, för han hade sån jävla ståfräs att han var tvungen att pinka i badkaret för att inte pissa ner hela rummet.
    Han har till och med skrivit en bok om just steroider. Han är dopingkungarnas dopingkung, och det enda jag ser positivt med det är att han talar öppet om det.

Under hans storhetstid var det under vissa perioder tillåtet att dopa sig med tex ryssfemmor. Det enda man åkte dit på i början var centralstimulerande preparat.

Tro mig jag läste ut hans egna bok ”En gladiators kamp” i förrgår.

Är det verkligen sant. Det trodde jag inte om Ricky

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 77 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.