Home › Forums › Styrkehörnan › Sveriges Starkaste Kvinna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 juni, 2007 at 20:00 #870341Anonym anvandareMember
Great article Jossan!
Hugs
Hanne13 juni, 2007 at 20:33 #870342Anonym anvandareMemberSveriges Starkaste Kvinna kommer att gå 2 september i Kungsträdgården i Stockholm.[/b]
Grenar kommer att meddelas under kommande vecka.Tjejer som är intresserade att vara med är välkomna att kontakta mig omgående!
Fullt ös i Kungsan!
13 juni, 2007 at 23:12 #870343Anonym anvandareMemberHenrietta wrote:Hejsan!Jag var med och tävlade i MMSports strongmantävling i Gbg för två år sedan eller när det nu var. Jag har även varit med i fler stongmantävlingar tidigare. Jag är även lite intreserad av tävlingen i oktober MEN då undrar jag om det görs några dopingkontroller? Jag vill inte tävla i en oren sport om man säger som så.
Tacksam för svar!
blir nog dyrt då
14 juni, 2007 at 22:58 #870344Anonym anvandareMemberI will be there to compete!
Hanne
PS Looking forward to seeing you in England
15 juni, 2007 at 01:16 #870345Anonym anvandareMemberHejsan Josefin! Törs man gissa på att du kammar hem det här eller? Har noll koll beträffande Strongwomen men det lär väl till att forska lite i saken nudå för intressets skull. I vilket fall, GO GIRL, DU FIXAR DET HÄR, LIGHTWEIGHT ! Det blir Queen Av Kungsan
15 juni, 2007 at 08:11 #870346Anonym anvandareMemberMattias Askbom wrote:Hejsan Josefin! Törs man gissa på att du kammar hem det här eller? Har noll koll beträffande Strongwomen men det lär väl till att forska lite i saken nudå för intressets skull. I vilket fall, GO GIRL, DU FIXAR DET HÄR, LIGHTWEIGHT ! Det blir Queen Av KungsanHej Mattias!
Tack för stödet:) Det kommer att bli ett riktigt häftigt arrangemang,hoppas att du har möjlighet att komma upp och titta!
Det är ett riktigt vasst startfält med några utlänska tjejer också,men jag lovar att kämpa! (För att få en större klass är det det en ”öppen” tävling)Må så gott
Jossan15 juni, 2007 at 10:33 #870347Anonym anvandareMemberLaddning!
Kladdkaka imorgon, Jossan!15 juni, 2007 at 17:22 #870348Anonym anvandareMemberJosefin Brander wrote:Sveriges Starkaste Kvinna kommer att gå 2 september i Kungsträdgården i Stockholm.[/b]
Grenar kommer att meddelas under kommande vecka.Tjejer som är intresserade att vara med är välkomna att kontakta mig omgående!
Fullt ös i Kungsan!
Vad kul att det blir av. Skall se ifall man kan komma loss då och åka upp och titta. :up:
15 juni, 2007 at 21:20 #870349Anonym anvandareMemberJosefin Brander wrote:Sveriges Starkaste Kvinna kommer att gå 2 september i Kungsträdgården i Stockholm.[/b]
Fullt ös i Kungsan!
Härligt tjejen! Jag är så impad av dej, kör hårt nu i sommarvärmen. Jag kommer o hejar på dej… det går bra nu:emo-thumb
16 juni, 2007 at 09:55 #870350Anonym anvandareMemberPatrik Andersson wrote:Härligt tjejen! Jag är så impad av dej, kör hårt nu i sommarvärmen. Jag kommer o hejar på dej… det går bra nu:emo-thumbTack Patrik:)Du och Anna är jättevälkomna!Skall ni uppåt i sommar så måste ni komma förbi och fika!
Må så gott och kör hårdast:P
Kramar21 juni, 2007 at 15:36 #870351Anonym anvandareMemberGRENARNA på SM
1. Däckmedley 4flipp med 200kg,4flipp med 300kg maxtid:90sek
2. Ok medley 130kg/20m,230kg/20m maxtid:90sek
3. Stock max reps på 60kg resp. 80kg * maxtid:90sek
4. Marklyft max vikt 3 försök(tillåtet med dräkt) maxtid:90sek
5. Truck pull 20m maxtid:90sek
6. Medley
3 tunnor på flak 70-80kg styck.
Farmers walk 20m/70kg
Släde 20m/100kg* Den tjej som väljer väljer den tyngre vikten slår alla som väljer den lättare oavsett repsantal.
Inbjudan och PM kommer nästa vecka till anmälda deltagare.
22 juni, 2007 at 17:23 #870352Anonym anvandareMemberBättre än Elitloppet:emo-thumb
23 juni, 2007 at 23:03 #870353Anonym anvandareMemberPeter 999 wrote:Vilka mer tävlingar har du varit med på? Var det dopingkontroller på dem?Jag har varit med på SM i Atletisk Fitness i Brålanda 2004 och 2005 och då har vi varit med i dragkampsförbunder som således är medlemar i riksidrottsförbundet. De har då haft slumpvisa dopingkontroller under tävlingarna.
Jag antar att de som kommer tävla i Sthlm i september inte kommer ha några dopingkontroller och inte tävlar inom riksidrottsförbundet men jag hoppas jag har fel och att någon som vet kan meddela vad som gäller. Josefin som verkar mest insatt kanske kan berätta hur det är?
23 juni, 2007 at 23:15 #870354Anonym anvandareMemberHenrietta wrote:Jag har varit med på SM i Atletisk Fitness i Brålanda 2004 och 2005 och då har vi varit med i dragkampsförbunder som således är medlemar i riksidrottsförbundet. De har då haft slumpvisa dopingkontroller under tävlingarna.Jag antar att de som kommer tävla i Sthlm i september inte kommer ha några dopingkontroller och inte tävlar inom riksidrottsförbundet men jag hoppas jag har fel och att någon som vet kan meddela vad som gäller. Josefin som verkar mest insatt kanske kan berätta hur det är?
Skulle vara intressant att veta
24 juni, 2007 at 09:54 #870355Anonym anvandareMemberHej!
Tävlingen kommer att hållas enligt IFSA´s regler och stadgar, (som är det största internationella Strongman förbundet) de går inte under Riksidrottsförbundet, såvitt jag vet. Jag hoppas att ”Strongwoman” inom snar framtid kan bilda en egen federation och då kommer även regelverket att ses över.Jag hoppas att alla intresserade tjejer dyker upp och lovar en riktigt rolig heldag den 2 september! :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.