Sveriges Starkaste Kvinna

Home Forums Styrkehörnan Sveriges Starkaste Kvinna

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 46 through 55 (of 55 total)
  • Author
    Josefin Brander wrote:
    Hej!
    Tävlingen kommer att hållas enligt IFSA´s regler och stadgar, (som är det största internationella Strongman förbundet) de går inte under Riksidrottsförbundet, såvitt jag vet. Jag hoppas att ”Strongwoman” inom snar framtid kan bilda en egen federation och då kommer även regelverket att ses över.

Jag hoppas att alla intresserade tjejer dyker upp och lovar en riktigt rolig heldag den 2 september! :up:

Jag tycker att dopingtester är oerhört viktigt att ha. Om inte IFSA har tester så är det inte så bra :(

Men det låter riktigt bra med att Strongwoman bildar en egen federation och då förhopnigsvis med dopingtester.

Timme wrote:
    Jag tycker att dopingtester är oerhört viktigt att ha. Om inte IFSA har tester så är det inte så bra :(

Men det låter riktigt bra med att Strongwoman bildar en egen federation och då förhopnigsvis med dopingtester.

Ja, det är målsättningen!

Josefin Brander wrote:
    Ja, det är målsättningen!

Härligt! Jag hoppas att det blir så. Lycka till med tävlingarna!

Var inte din pojkvän inblandad i en stor dopinghärva för några år sedan Josefin? Fick det skrivet till mig för några veckor sedan av David Holmberg på kollozzeum…Om det stämmer så hoppas jag att du har bättre dopingmoral än så!

Fantomen wrote:
    Var inte din pojkvän inblandad i en stor dopinghärva för några år sedan Josefin? Fick det skrivet till mig för några veckor sedan av David Holmberg på kollozzeum…Om det stämmer så hoppas jag att du har bättre dopingmoral än så!

Det är inget jag känner till. Jag vet inte ens vem David Holmberg är.

Okej…Du får jag be så mycket om ursäkt ifall det inte stämmer, fick det skrivet till mig efter att jag gjort ett inlägg i din journal.

Kommer det filmas av nån tv kanal ?

PGA. det i dagarna meddelades att EM i kommer gå samma tid som SM har vi tagit beslutet att flytta fram SM till senare i höst, detta för att alla tjejer skall ha möjlighet att tävla på hemmaplan på ett SM och även för att få till ett större startfält.

Välkomna i höst!

Thanks Josefin!

Congratulations for the invite to EM!

Hanne

Josefin Brander wrote:
    GRENARNA på SM

1. Däckmedley 4flipp med 200kg,4flipp med 300kg maxtid:90sek

2. Ok medley 130kg/20m,230kg/20m maxtid:90sek

3. Stock max reps på 60kg resp. 80kg * maxtid:90sek

4. Marklyft max vikt 3 försök(tillåtet med dräkt) maxtid:90sek

5. Truck pull 20m maxtid:90sek

6. Medley
    3 tunnor på flak 70-80kg styck.
    Farmers walk 20m/70kg
    Släde 20m/100kg

* Den tjej som väljer väljer den tyngre vikten slår alla som väljer den lättare oavsett repsantal.

Inbjudan och PM kommer nästa vecka till anmälda deltagare.

Kommer du köra med 60 eller 80 kg?
    Är det stående press över huvudet?

Viewing 10 posts - 46 through 55 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.