Tävlings licens från Styrkelyftsförbundet?

Home Forums Styrkehörnan Tävlings licens från Styrkelyftsförbundet?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Hejsan, undrar hur man gör för att skaffa en tävlings licens?

Hade tänkt att ställa upp i Sm i bänkpress för Ungdommar i jönköping i mars -2007

Så undrar hur lång tid det tar ungifär för att skaffa sig en licens och Hur jag gör det snabbast – Skall gå med i Eskilstunas ASK om dem är villiga och ta imot mig :)

Du går med i klubben först och så fixar de en licens, prata med någon av lyftarna eller någon i receptionen så att du får tag på rätt person att prata med om tävlandet (Jag är inte säker på vem/vilka det är just nu.)

Välkommen till ASK. /Björn

emmzan wrote:
    Du går med i klubben först och så fixar de en licens, prata med någon av lyftarna eller någon i receptionen så att du får tag på rätt person att prata med om tävlandet (Jag är inte säker på vem/vilka det är just nu.)

Välkommen till ASK. /Björn

Okej, tackar!
    Är du med i Eskilstunas ASK?
    Om du har licens.. Kommer du ihåg ungifär hur lång tid det tog att skaffa den? vet inte om jag är sent ute eller om jag hinner skaffa en licens innan tävlingen är :(

tävlingen i jönköping är inte SM i bänkpress det är SM i styrkelyft så du får nog ta och göra ett par knäböj och marklyft också…

Joo Joo själv klart :) jag som skrev fel – sorry

Men kan man inte bara sätta rekord i bänkpress utan att vara delaktig i själva tävlingen?

Okej Precis vad jag trodde :)

oki hallinder…
    själva anskaffningen av licens går fort, klubben mailar förbundet (eller går upp till helene som jobbar på munktellarenan.)
    men:
    1) anmälan till U/J-sm i jönköping är slut om en dryg vecka.
    2) skulle tippa på att ASK vill att man gör en tävling hemma på klubben innan dom skickar dig på SM

Nu, hinner se det här, så är det serietävling på ASK i lyftarrummet idag. kl halv sju om jag kommer ihåg rätt.
    Där kommer många lyftare och ansvariga i klubben vara och de är alla trevliga och kommer bli JÄTTEGLADA om nån är intresserad av att börja tävla.

Jag är tillbaka i gymmet nästa vecka, brukar träna i 4-tiden och du får gärna prata med mig å om du vill :)

Tack sweetkarolina! Precis, är nog försent ute med U/J sm, men har ju i alla fall mer en ett halv år kvar till bänkpress sm.. Eftersom jag bor i Flen så hade jag tänkt att tävla för etuna eftersom vi inte har någon förening här som är ansluten till styrkelyftsförbundet.

Hallinder wrote:
    Tack sweetkarolina! Precis, är nog försent ute med U/J sm, men har ju i alla fall mer en ett halv år kvar till bänkpress sm.. Eftersom jag bor i Flen så hade jag tänkt att tävla för etuna eftersom vi inte har någon förening här som är ansluten till styrkelyftsförbundet.

låter som en bra planering :up:

tränar du i etuna eller? annars vore det ju bra om du kunde komma ner nån gång och träffa ”folket”

Tränar i Flen dock :(

Precis.. hade tänkt att åka till etuna någon dag och snacka lite med dem.. Skulle vara kul att få börja tävla så, gör allt vad som behövs för och göra det :D vad tävlar du i? :))

Hallinder wrote:
    Tränar i Flen dock :(

Precis.. hade tänkt att åka till etuna någon dag och snacka lite med dem.. Skulle vara kul att få börja tävla så, gör allt vad som behövs för och göra det :D vad tävlar du i? :))

skoj! alltid roligt när unga männsikor är intresserade av sporten, för det är grymt kul när man väl börjar.
    jag tävlar i det mesta, styrkelyft, bänkpress och tyngdlyftning. men jag satsar mest på styrkelyftandet.

sweetkarolina wrote:
    skoj! alltid roligt när unga männsikor är intresserade av sporten, för det är grymt kul när man väl börjar.
    jag tävlar i det mesta, styrkelyft, bänkpress och tyngdlyftning. men jag satsar mest på styrkelyftandet.

Aha.. Går det bra för dig? har du hållit på ett tag? alltid kul att se tjejer hålla på med sådan faktist :emo-thumb

Hallinder wrote:
    Aha.. Går det bra för dig? har du hållit på ett tag? alltid kul att se tjejer hålla på med sådan faktist :emo-thumb

jag kan inte klaga. har tävlat sen hösten 2004.
    se till att komma upp till e-tuna nu snart, ju tidigare desto bättre! :up:

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.