Teknik 1RM

Home Forums Styrkehörnan Teknik 1RM

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Hej!
    Jag undrar hur man skall värma upp etc före man testar 1RM?
    Skall man köra lätta eller tungt etc?
    Sen skrivs det sällan om uppvärming i allmänhet, var kan jag läsa på om det?

maxar inte benböj, jag syftade på bänkpressen

Johansson wrote:
    maxar inte benböj, jag syftade på bänkpressen

Varför maxar du inte benöj ? annars så funkar ju det exemplet han gav ovanför bra till bänkpressen också.

knäskada

Johansson wrote:
    knäskada

då är det ju större chans att få axelskada i samband med bänkmaxning.

emme wrote:
    annars så funkar ju det exemplet han gav ovanför bra till bänkpressen också.

Håller med…!

Varför har folk slutat att tänka logiskt.?

Öster_om_Eden wrote:
    Och varför har just bänkpress blivit så viktigt att maxa i. Mycket ballare att kunna klubba alla andra i stående rodd och liknande:emo-thumb

:nono::(

Klart någon av dom tre stora är klart mer intressant att maxa än tex stånde rod.

Öster_om_Eden wrote:
    Det är uttjatat och tråkigt, mycket ballare med nån som maxar fett i någon övning som stående rodd, rak stångcurl eller något annat fräckt.

Bekymret är att en maxning i någon av övningarna du räknar upp är svårt att jämföra med, då det går att cheata duktigt i alla.

Tex stånde rodd kan jag lägga på ca 50 kg mer om jag fuskar, curlen ca 20 kg mer med duktigt med cheat.

My point det beror helt på hur strikt.

Men i Mark, bänk och böj finns det minder möjlighet att cheata om man ska göra ett korekt lyft. + att det finns riktlinjer för hur ett sådant lyft ska se ut. Det gör det inte riktigt i dom andra uppräknade övningarna.

Mvh R

Öster_om_Eden wrote:
    Det är uttjatat och tråkigt, mycket ballare med nån som maxar fett i någon övning som stående rodd, rak stångcurl eller något annat fräckt.

Ja, ni som är svaga brukar ju alltid hitta nån alternativ övning där ni kan fuska upp lite vikt. Men det är ok, ni kan få ha det så ni slipper må dåligt. :emo-thumb

Jacksatan wrote:
    Ja, ni som är svaga brukar ju alltid hitta nån alternativ övning där ni kan fuska upp lite vikt. Men det är ok, ni kan få ha det så ni slipper må dåligt. :emo-thumb

Rakt på sak, jag som försökte vara lite politiskt korrekt:emo-thumb

Asså jag har redan en knäskada… därför jag inte kan maxxa benen. segt som fan men så är det.
    Undrar fortfarande hur man skall ”värma upp” för maximal styrka

Du har svaret i början av tråden..:p

Öster_om_Eden wrote:

hahahaha , Nej…………..

Vad låter bäst?

1) ”rak stångcurl” …

”Hej jag är så jävla stark i biceps lixom, jag maxar 80 kg i ” rak stångcurl” .. ”

Eller

2) En av de tre stora ( tex marklyft ) ..

”Jag drar 300 kg i marklyft..”

Jacksatan wrote:

HAHAHAHAHAHHAHA ..

oj vad elaka… :nono:

:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.