Tips på bicepsövningar.

Home Forums Styrkehörnan Tips på bicepsövningar.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • Author

Prova köra chins med supinerat/underhandsgrepp.

Kiivisch > Må vara att han säger det. Jag vet bara att jag själv får ont av den och många andra med underarmstrassel också….

Jag själv får ont i underarmarna av ez-stång men inte av rak stång. Men men.

FlexMasterMick wrote:
    Kiivisch > Må vara att han säger det. Jag vet bara att jag själv får ont av den och många andra med underarmstrassel också….

Wierd… det är väl därför den har den där formen ?
    För att underlätta…

Tycker det lät lite mycket det där du körde Flexmaster…men det är bara min åsikt. Jag kör bara 2x rak skivstångscurl och 2x stående hantelcurl.

Ahh. Chinsen. En övning jag glömt bort. Tack!

Bör man sikta på ”köra tungt” på den också? D.v.s. köra sin 3 X 8 och lasta på hanel om det behövs, eller ska man köra så många som möjligt med endast kroppens vikt…?

Bra tips!

Cleff > Jasså?
    Jag brukar snarare känna att jag vill ge bicepsen lite mer stryk än det jag gjort efter de tre seten .

FlexMasterMick wrote:
    Cleff > Jasså?
    Jag brukar snarare känna att jag vill ge bicepsen lite mer stryk än det jag gjort efter de tre seten .

Ja jag kan hålla med om att man sällan är helt slut i biceps efter dessa fyra tunga set…men ökningar gör jag, så jag är nöjd. Hellre det än 6-7 tunga set och sen märka att man stannar av.

Jupp. Det låter som en självklarhet.

Pull-ups

chins med supinerat grepp dvs.

Danne89_ wrote:
    Av vad jag hört så är rak skivstång bättre än ez-curl just när man har ont i handlederna?:S
    T.ex många har ju problemet att när dom släpper stången så får dom skitont.
    Sök lite jag har läst att rak skivstång ska vara bättre iaf.

jag får ont som satan när jag släpper taget om en ez-stång… men det får jag inte när jag kör rak-stång.. så för mig funkar rak bättre

Jag får ont av både rak & EZ, så jag kör utan stänger kort och gott.
    Surt sa räven, men vad ska man göra….

Om det ändå vore så lätt….

vart ska man helst hålla då på en ez-stång? Innerst eller ytterst?: För att få så mycket volym som möjligt i biceps;) ..

En favoritövning jag har är att du flyttar fram en bänk och lägger den under en hög kabeltrissa, använder ett lite vinklat stånggrepp.
    Sen lägger du dig med huvudet mot kabelmaskinen och drar ner stången mot pannan.

Du kan kalla det en omvänd skullcrusher ellet nåt :p
    Jätteskön! Det går inte att fuska ner stången ;)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.