Home › Forums › Styrkehörnan › Tjejer o bänkpress.
Skulle vara intressant och veta vad andra tjejer maxar på i bänken. Jag har inte tränat mer än 6 månader så jag är lite nyfiken.
damn, senast jag testa så maxade jag……40 kg….skämmigt men har inte gymmat på LÄNGE så…ja….det är mitt rekord…
Ok men det är väl ganska normalt för en tjej som inte tränar bröst så mycket.
Körde en 5a på 60kg igår, det e mitt rekord! :emo-thumb
Malla: Hur länge har du tränat?
I ca 4 år, men har dock inte kört så mycket bänk då jag fått ont i handlederna innan. Har kört seriöst med bänk i ca 4 mån nu. Det e jätteroligt!!
Malla: Ja visst är det kul med bänk Min favoövning oxå. Lyckades precis maxa 70 kg nu i förra veckan.Ska bli 75 till midsommar har jag tänkt. Får se hur det går. Har tränat i ca 6 månader från att vara en soffpotatis helt o hållet skratt. Så lite framsteg har man gjort iallafall.
Har aldrig maxat men har tagit 50 kg hur lätt som hellst .:p får testa maxa nångång
Grymt!
Själv klarade jag nyligen en 1:a på 60 kg. Har styrketränat med kortare och längre uppehåll under 4-5 år. Bänkpress är ingen favorit men ganska kul när det går bra.
Lovelysmile. Bänkpress som är så kul. Nått som jag inte gillar är däremot benböjen.
Har gjort en singel på 72,5 med en kroppsvikt runt 60.
Det är svårt att jämföra bänkresultat på nätet då utföranden kan skilja något enormt, iofs precis som med alla andra övningar.
Inte försökt slå rekord så många ggr…men någon enstaka på 50 kg har jag klarat.
Jag älskar knäböj. Alla är vi olika.
Imponerande! :up: Själv har jag maxat 60kg.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY