Home › Forums › Styrkehörnan › Total utmattning eller ej? Snabb hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 september, 2006 at 13:21 #974139Anonym anvandareMember
Tjena på er! Jag är på gång att förbättra mina 1RM i bänk och mark. Vad är det bästa då om man ska öka i maximal styrka: Ska man köra tills total utmattning, eller ska man bara köra lite mindre (fast tungt och få rep.) och kanske två dagar i veckan eller till och med tre? Eller ska man ta ut sig en gång i veckan rejält istället för att maximera styrkan på kort tid?
1 september, 2006 at 13:21 #90482Anonym anvandareMember1 september, 2006 at 14:45 #974140Anonym anvandareMemberEesti wrote:Wake up!
1 september, 2006 at 16:39 #974141Anonym anvandareMembermelancoolio wrote:Wake up!Tack för det otroligt givande svaret.
4 september, 2006 at 14:40 #974142Anonym anvandareMembertvå pass i veckan, ett tungt pass med låga reps och ett med lättare vikt men fler reps.
Kör inte till totalt utmattning mer än en gång varje 3:e vecka.
4 september, 2006 at 20:36 #974143Anonym anvandareMemberChristoopher wrote:två pass i veckan, ett tungt pass med låga reps och ett med lättare vikt men fler reps.Kör inte till totalt utmattning mer än en gång varje 3:e vecka.
skriver jag helt under på
5 september, 2006 at 12:14 #974144Anonym anvandareMemberTack båda två! Enkla och bra svar, det tackar jag för! Mvh eesti
7 september, 2006 at 08:05 #974145Anonym anvandareMemberMen HUR tränar ni styrkelyftare egentligen då? Om ni egentligen orkar göra en fyra, kör ni bara en trea då eller? Och kanske två markpass eller två bänkpass i veckan? Eller knäböj? Ni hoppar över alla onödiga övningar och kör intne till total utmattning? Känner mig lite osäker på styrkelyft hur jag ska komma igång!
7 september, 2006 at 08:19 #974146Anonym anvandareMemberEesti wrote:Men HUR tränar ni styrkelyftare egentligen då? Om ni egentligen orkar göra en fyra, kör ni bara en trea då eller? Och kanske två markpass eller två bänkpass i veckan? Eller knäböj? Ni hoppar över alla onödiga övningar och kör intne till total utmattning? Känner mig lite osäker på styrkelyft hur jag ska komma igång!För bövelen pöjk!!
Du har fått svar om och om igen, att du inte kan sortera ut vad som är vad pekar bara på att du inte är så erfaren som du påstår.
Gör dig en tjänst och börja i en SL klubb i din närhet. Vill du bli stark så är det där du ska spendera din tid.
7 september, 2006 at 09:50 #974147Anonym anvandareMemberDavidN wrote:För bövelen pöjk!!Du har fått svar om och om igen, att du inte kan sortera ut vad som är vad pekar bara på att du inte är så erfaren som du påstår.
Gör dig en tjänst och börja i en SL klubb i din närhet. Vill du bli stark så är det där du ska spendera din tid.
Innan du skriker nästa gång, så byt gärna plats med mig ett tag och ta mina mediciner i några dagar så ska vi se om du ens hade kunnat SITTA upp i tio minuter! ERfaren? Nej! Glad amatörtränare? JA! Så kom hit och byt plats med mig så ska vi se hur bra du är på att sortera ut saker efter en månad, om du ens hade lyckats stiga upp ur sängen då! Uttala dig inte mer tack.
7 september, 2006 at 10:01 #974148Anonym anvandareMemberEesti wrote:Innan du skriker nästa gång, så byt gärna plats med mig ett tag och ta mina mediciner i några dagar så ska vi se om du ens hade kunnat SITTA upp i tio minuter! ERfaren? Nej! Glad amatörtränare? JA! Så kom hit och byt plats med mig så ska vi se hur bra du är på att sortera ut saker efter en månad, om du ens hade lyckats stiga upp ur sängen då! Uttala dig inte mer tack.Du ska prata med *LÄKARE* och *VÅRDPERSONAL* i så fall.
Kanske finns bättre medicinering? Medicineras du så starkt att din vardag med allmäntillstånd är så illa däran så är det all anledning att se över andra alternativ.Du kan starta fem tusen trådar här med samma frågor men eftersom ingen av oss känner till dina medicinska förhållanden kan vi knappast hjälpa dig.
7 september, 2006 at 10:03 #974149Anonym anvandareMemberEesti: Ta det lite lugnt nu. Du har skapat flera trådar där du frågar om samma saker. Nu vet jag inte hur dina mediciner påverkar dig men du verkar vara fullt kapabel till att skriva och diskutera på forumet.
Mitt tips till dig är att använda sökfunktionen så kommer du hitta dina andra trådar med tillhörande svar, och även andra trådar som behandlar samma ämne.
7 september, 2006 at 10:08 #974150Anonym anvandareMemberDavidN wrote:Du ska prata med *LÄKARE* och *VÅRDPERSONAL* i så fall.
Kanske finns bättre medicinering? Medicineras du så starkt att din vardag med allmäntillstånd är så illa däran så är det all anledning att se över andra alternativ.Du kan starta fem tusen trådar här med samma frågor men eftersom ingen av oss känner till dina medicinska förhållanden kan vi knappast hjälpa dig.
Jag har varit i vårdsvängen länge och har fått stark medicin som gör att man blir knarkare, inte roligt, vilket i sin tur innebär att jag blir bäng i skallen, vilket är meningen. Annars är jag knivskarp i skallen men då fungerar ingenting på grund av en puls på 500, ångest som gör att man inte kan sova på flera dygn, inte äta, in te stå inte sitta eller nånting.
Träningen hjälper mig till stor del att hålla mig någorlunda pigg och fräsch i skallen, alltså har jag hittils tränat mest för den sakens skull och varit nöjd med det. Men okej, nu ska vi se om jag har fattat nånting:
Kör bara till total utmattning högst var tredje vecka. Styrkelyftare kan köra tillexempel två bänkpass i veckan, ett tungt på 2-4 repetioner och ett med lite fler, det samma gäller marklyft. Styrkelyft bygger OCKSÅ volym, men inte så optimalt som för byggarna. Man kan lägga in valfria komplementsövningar ssom hammercurl, smalbänk och liknande. Har jag fattat nånting?
Vad jag undrade över var mer vilka kompövningar kör NI och hur NÄRA totalt utmattning kör ni på ett ungefär? Lite mer sådant. Men ledsen att jag finns och stör.
7 september, 2006 at 10:09 #974151Anonym anvandareMemberPeter Storhannus wrote:Eesti: Ta det lite lugnt nu. Du har skapat flera trådar där du frågar om samma saker. Nu vet jag inte hur dina mediciner påverkar dig men du verkar vara fullt kapabel till att skriva och diskutera på forumet.Mitt tips till dig är att använda sökfunktionen så kommer du hitta dina andra trådar med tillhörande svar, och även andra trådar som behandlar samma ämne.
Japp, får göra det då. Om jag sedan lyckas sammanfatta vad jag läser också…
7 september, 2006 at 10:27 #974152Anonym anvandareMemberEesti wrote:Jag har varit i vårdsvängen länge och har fått stark medicin som gör att man blir knarkare, inte roligt, vilket i sin tur innebär att jag blir bäng i skallen, vilket är meningen. Annars är jag knivskarp i skallen men då fungerar ingenting på grund av en puls på 500, ångest som gör att man inte kan sova på flera dygn, inte äta, in te stå inte sitta eller nånting.Träningen hjälper mig till stor del att hålla mig någorlunda pigg och fräsch i skallen, alltså har jag hittils tränat mest för den sakens skull och varit nöjd med det. Men okej, nu ska vi se om jag har fattat nånting:
Kör bara till total utmattning högst var tredje vecka. Styrkelyftare kan köra tillexempel två bänkpass i veckan, ett tungt på 2-4 repetioner och ett med lite fler, det samma gäller marklyft. Styrkelyft bygger OCKSÅ volym, men inte så optimalt som för byggarna. Man kan lägga in valfria komplementsövningar ssom hammercurl, smalbänk och liknande. Har jag fattat nånting?
Vad jag undrade över var mer vilka kompövningar kör NI och hur NÄRA totalt utmattning kör ni på ett ungefär? Lite mer sådant. Men ledsen att jag finns och stör.
Inga ursäkter och trams, det behövs inte för det finns ingen som vill klandra dig för nåt. (Om det finns så kan de ta en fot i arslet )
Om du vill uppnå rejäl utmattning så kan jag själv bara rekommendera helkroppspass som jag själv kör, med variation av allt från 15×1 (singlar) till 16×4 rep-set. Det är den jobbigaste träningsform jag nånsin haft och ger mig resultat som inget annat.
Tre gånger per vecka kan jag pina mig såhär och får då fyra dagars vilande per vecka.I vilket fall som helst så tycker jag du ska diskutera din medicinering med läkare (annan, eller flera?)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.