Total utmattning eller ej? Snabb hjälp!

Home Forums Styrkehörnan Total utmattning eller ej? Snabb hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • Author
    DavidN wrote:
    Inga ursäkter och trams, det behövs inte för det finns ingen som vill klandra dig för nåt. (Om det finns så kan de ta en fot i arslet ;) )

Om du vill uppnå rejäl utmattning så kan jag själv bara rekommendera helkroppspass som jag själv kör, med variation av allt från 15×1 (singlar) till 16×4 rep-set. Det är den jobbigaste träningsform jag nånsin haft och ger mig resultat som inget annat.
    Tre gånger per vecka kan jag pina mig såhär och får då fyra dagars vilande per vecka.

I vilket fall som helst så tycker jag du ska diskutera din medicinering med läkare (annan, eller flera?)

Okej, tack för svaren, och det var inte meningen att låta otrevlig eller så. Jag funderar mer och mer på att bygga upp styrka och har sökt lite grand och komemr nog gå min egna väg att bygga en bättre styrka på. Ska försöka att inte krångla till det och bara köra på tror jag.

Ja, ska så fort som möjligt prata om medicineringen. Det har gått överstyr när man måste ta dubbla doser av redan stark medicin för att kunna fungera NÅGORLUNDA. Vi får se hur det går. Men tack för hjälpen!:up:

Frågan är om du ska satsa på styrkelyft eller på att annars träna för styrka.

Ska su satsa på SL borde du ta åt dig rådet att besöka en klubb med duktiga lyftare eller tränare/ledare. Inget går upp mot personlig handledning IRL.

Vill du (eller kan du) absolut inte besöka en klubb, och ändå träna för SL, så torde det finnas både allmänna råd och olika träningsprogram på internet. T.om i denhär forumavdelningen har jag själv gett allmänna råd för SL-träning samt träning för maxstyrka. Jag minns inte tråden men det borde gå bra att hitta den ändå.

Du vinner (av några orsaker) ingenting på att träna till failure. Tungt och kontrollerat är en sak, failure en helt annan.

Om du äter mediciner som hindrar dig från att både äta och sova ordentligt borde du kanske rådgöra med din läkare innan du börjar med hårdträning överhuvudtaget.

stahlberg wrote:
    Frågan är om du ska satsa på styrkelyft eller på att annars träna för styrka.

Ska su satsa på SL borde du ta åt dig rådet att besöka en klubb med duktiga lyftare eller tränare/ledare. Inget går upp mot personlig handledning IRL.

Vill du (eller kan du) absolut inte besöka en klubb, och ändå träna för SL, så torde det finnas både allmänna råd och olika träningsprogram på internet. T.om i denhär forumavdelningen har jag själv gett allmänna råd för SL-träning samt träning för maxstyrka. Jag minns inte tråden men det borde gå bra att hitta den ändå.

Du vinner (av några orsaker) ingenting på att träna till failure. Tungt och kontrollerat är en sak, failure en helt annan.

Om du äter mediciner som hindrar dig från att både äta och sova ordentligt borde du kanske rådgöra med din läkare innan du börjar med hårdträning överhuvudtaget.

Tack, ska ta kontakt med lokala klubben. Jag var hos en läkare igår, som tyckte det var för jävligt att jag hade fått knarkmedicin utskrivet på heltid som skulle ha varit en behovsmedicin! Eftersom jag är uppe i dubbla doser mot vad jag borde måste jag på avgiftning, så jag vet inte om jag klarar av att lyfta en hantel längre för jag kan inte äta heller, om jag inte de närmsta timmarna efteråt vill koncentrera mig på att inte spy. äter så gott jag kan i alla fall. Men samtidigt tror jag att träning är bra, för då GÖR mannåt, inte bara går hemma med ångest. Men om mna inte kan äta så blir det inga resultat. Men ska tänka på att inte träna till failure då. Tack ska du ha.

Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.