Träna upp underutvecklad muskelgrupp

Home Forums Styrkehörnan Träna upp underutvecklad muskelgrupp

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hejsan

Jo det är så här att jag har under en lång tid försökt att träna upp mitt bröst, men nästan alltid så känns det i mitt främre delta. (Gorilla varning!)
    Så mitt främre delta är ENORM överdimensionerat i förhållande till mitt bröst och till viss del mina axlar.

Jag läste en kommentar av Mr. Bartoll i en tråd om att folk med detta problem svarar bra på dips och decline bänkpress; Jag undrar om det finns fler övningar som ger ungfär samma resultat som dips och decline pressar i detta fallet, samt eventuella andra bra saker att veta vore trevligt.

Om jag skulle ha missat någon tråd som detta nämns i så länka då dit.

Tackar i för väg

Gorillan8)

herrdanne wrote:
    Hejsan

Jo det är så här att jag har under en lång tid försökt att träna upp mitt bröst, men nästan alltid så känns det i mitt främre delta. (Gorilla varning!)
    Så mitt främre delta är ENORM överdimensionerat i förhållande till mitt bröst och till viss del mina axlar.

Jag läste en kommentar av Mr. Bartoll i en tråd om att folk med detta problem svarar bra på dips och decline bänkpress; Jag undrar om det finns fler övningar som ger ungfär samma resultat som dips och decline pressar i detta fallet, samt eventuella andra bra saker att veta vore trevligt.

Om jag skulle ha missat någon tråd som detta nämns i så länka då dit.

Tackar i för väg

Gorillan8)

Prova Hantelflyes på plan bänk eller lutande. Det kopplar ur delt ganska bra. Tänk bara på att pressa fram bröstet, gäller förövrigt alla bröst övningar. Kontakt med pecsen är allt, speciellt för dig med gorilla delts!

Ska vi byta?

Jag har rakt motsatt problem; bröstet växer som ogräs och axlarna svarar mycket sparsamt på träningen.

MartinS wrote:
    Prova Hantelflyes på plan bänk eller lutande. Det kopplar ur delt ganska bra. Tänk bara på att pressa fram bröstet, gäller förövrigt alla bröst övningar. Kontakt med pecsen är allt, speciellt för dig med gorilla delts!

Saken är att det hjälper inte att bara pressa upp bröstet, för axlarna ligger så pass högt ändå. Därför jag frågade efter fler övningar

hehe, jag verkar ha lite åt samma håll.
    Den enda muskelgrupp som inte växer i samma takt som övriga är bröstmuskulaturen.

Så det är bara dips och decline bänk som gäller då alltså; eller har jag fattat det fel?

Prova bänkpress med fötterna i luften och djupa hantelpressar. Försök även att inte hålla ut armbågarna helt när du kör bänkpress, håll dem snarare lite mer mot kroppen och brygga upp så att du i princip vilar på trapezius. Sedan trycker du ut brösten så att du känner att det är brösten och triceps du arbetar med.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.