Träning för styrka!

Home Forums Styrkehörnan Träning för styrka!

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej!
    Hur tränar man egentligen för att ”bli stark” helt enkelt?

Syftar på hur gymträning för strongmans och Styrkelyftare kan se ut?

Målet med min träning just nu är styrkeökningar, inte forma kroppen som för bodybuilders.

MVH/
    Bear

Träna basövningar med få repitioner med tung vikt.Kom ihåg att tungt är relativt.Träning en tre högst fyra dagar i veckan och så mycket mat och vila.

bigbulka wrote:
    Träna basövningar med få repitioner med tung vikt.Kom ihåg att tungt är relativt.Träning en tre högst fyra dagar i veckan och så mycket mat och vila.

Okej tack.
    Hur många set och reps?
    5×5 eller 3×5?
    Visst det är individuellt men förslagsvis?

ingen styrkelyftare som kan lägga upp sitt schema?

Kör efter Max-OT’s metod..
    man blir råstark.. :p :bb2:

Max Ots program (ast-ss.se) funkade mycket bra för mej, jag kände verkligen att jag ökade i styrka vecka efter vecka.
    Men just nu så följer jag inte deras grundprinciper helt och hållet, utan kör ca 6-8 reps på 3 set för varje muskel grupp.
    Jag kör endast bas övningar! och tränar max 50 minuter per pass ( uppvärmning inräknat).
    detta funkar iaf bra för mej.
    sen e det ju individuellt som med allt annat, prova iaf max ot och forma det efter dina egna principer så ska det nog gå bra.

lycka till

Max Ots program (ast-ss.se) funkade mycket bra för mej, jag kände verkligen att jag ökade i styrka vecka efter vecka.
    Men just nu så följer jag inte deras grundprinciper helt och hållet, utan kör ca 6-8 reps på 3 set för varje muskel grupp.
    Jag kör endast bas övningar! och tränar max 50 minuter per pass ( uppvärmning inräknat).
    sen e det ju individuellt som med allt annat, prova iaf max ot och forma det efter dina egna principer så ska det nog gå bra.
    Viktigast av allt ska jag tillägga är SÖMN! ser du till att du sover ordentligt varje natt (8-10 timmar minst) så kommer du garanterat att göra stora framsteg, om du dessutom sköter kosten!

lycka till

oops råka posta 2 inlägg :P skulle bara ändra d första :S

Budak wrote:
    Viktigast av allt ska jag tillägga är SÖMN! ser du till att du sover ordentligt varje natt (8-10 timmar minst) så kommer du garanterat att göra stora framsteg, om du dessutom sköter kosten!

lycka till

Hur fungerar de upplagda max-ot programen?
    Ska man köra schema 1 första veckan, schema 2 andra veckan eller hur ligger det till?

Bear wrote:
    Ska man köra schema 1 första veckan, schema 2 andra veckan eller hur ligger det till?

läs på [www.ast-ss.se] all information finns där.

Bear wrote:

Första tolv veckorna byter man schema typ varannan vecka. Efter får man 6 månaders program där jag har för mig att man byter var 4’e vecka.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.