Home › Forums › Styrkehörnan › Träning för styrka!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 oktober, 2006 at 11:51 #89592Anonym anvandareMember14 oktober, 2006 at 11:51 #957793Anonym anvandareMember
Hej!
Hur tränar man egentligen för att ”bli stark” helt enkelt?Syftar på hur gymträning för strongmans och Styrkelyftare kan se ut?
Målet med min träning just nu är styrkeökningar, inte forma kroppen som för bodybuilders.
MVH/
Bear14 oktober, 2006 at 12:53 #957794Anonym anvandareMemberTräna basövningar med få repitioner med tung vikt.Kom ihåg att tungt är relativt.Träning en tre högst fyra dagar i veckan och så mycket mat och vila.
14 oktober, 2006 at 17:53 #957795Anonym anvandareMemberbigbulka wrote:Träna basövningar med få repitioner med tung vikt.Kom ihåg att tungt är relativt.Träning en tre högst fyra dagar i veckan och så mycket mat och vila.Okej tack.
Hur många set och reps?
5×5 eller 3×5?
Visst det är individuellt men förslagsvis?14 oktober, 2006 at 22:58 #957796Anonym anvandareMemberingen styrkelyftare som kan lägga upp sitt schema?
14 oktober, 2006 at 23:11 #957797Anonym anvandareMemberKör efter Max-OT’s metod..
man blir råstark.. :p :bb2:15 oktober, 2006 at 04:30 #957798Anonym anvandareMemberMax Ots program (ast-ss.se) funkade mycket bra för mej, jag kände verkligen att jag ökade i styrka vecka efter vecka.
Men just nu så följer jag inte deras grundprinciper helt och hållet, utan kör ca 6-8 reps på 3 set för varje muskel grupp.
Jag kör endast bas övningar! och tränar max 50 minuter per pass ( uppvärmning inräknat).
detta funkar iaf bra för mej.
sen e det ju individuellt som med allt annat, prova iaf max ot och forma det efter dina egna principer så ska det nog gå bra.lycka till
15 oktober, 2006 at 04:33 #957799Anonym anvandareMemberMax Ots program (ast-ss.se) funkade mycket bra för mej, jag kände verkligen att jag ökade i styrka vecka efter vecka.
Men just nu så följer jag inte deras grundprinciper helt och hållet, utan kör ca 6-8 reps på 3 set för varje muskel grupp.
Jag kör endast bas övningar! och tränar max 50 minuter per pass ( uppvärmning inräknat).
sen e det ju individuellt som med allt annat, prova iaf max ot och forma det efter dina egna principer så ska det nog gå bra.
Viktigast av allt ska jag tillägga är SÖMN! ser du till att du sover ordentligt varje natt (8-10 timmar minst) så kommer du garanterat att göra stora framsteg, om du dessutom sköter kosten!lycka till
15 oktober, 2006 at 04:35 #957800Anonym anvandareMemberoops råka posta 2 inlägg skulle bara ändra d första :S
15 oktober, 2006 at 12:05 #957801Anonym anvandareMemberBudak wrote:Max Ots program (ast-ss.se) funkade mycket bra för mej, jag kände verkligen att jag ökade i styrka vecka efter vecka.
sen e det ju individuellt som med allt annat, prova iaf max ot och forma det efter dina egna principer så ska det nog gå bra.
Viktigast av allt ska jag tillägga är SÖMN! ser du till att du sover ordentligt varje natt (8-10 timmar minst) så kommer du garanterat att göra stora framsteg, om du dessutom sköter kosten!lycka till
Hur fungerar de upplagda max-ot programen?
Ska man köra schema 1 första veckan, schema 2 andra veckan eller hur ligger det till?15 oktober, 2006 at 15:32 #957802Anonym anvandareMemberBear wrote:Hur fungerar de upplagda max-ot programen?
Ska man köra schema 1 första veckan, schema 2 andra veckan eller hur ligger det till?läs på [www.ast-ss.se] all information finns där.
15 oktober, 2006 at 21:37 #957803Anonym anvandareMemberBear wrote:Hur fungerar de upplagda max-ot programen?
Ska man köra schema 1 första veckan, schema 2 andra veckan eller hur ligger det till?Första tolv veckorna byter man schema typ varannan vecka. Efter får man 6 månaders program där jag har för mig att man byter var 4’e vecka.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.