Home › Forums › Styrkehörnan › Träning när?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 december, 2006 at 23:35 #88289Anonym anvandareMember4 december, 2006 at 23:35 #937963Anonym anvandareMember
Vad tror ni om hur stor roll det spelar när man styrketränar? Tidigare har jag alltid kört mina pass på kvällen..men nuförtiden blir det alltid att jag tränar på dagarna, men jag hinner alltid äta iaf 2 mål innan. Men skulle det spela någon roll i byggningssyfte? Man ska ju helst hinna äta mycke för å orka mer, men två mål mat ska väl räcka, el vad tror ni?
4 december, 2006 at 23:41 #937964Anonym anvandareMemberlizzy wrote:Man ska ju helst hinna äta mycke för å orka mer, men två mål mat ska väl räcka, el vad tror ni?Ja, jag tycker två måltider räcker.
Edit: Du känner väl själv om du tappar ork av att träna på dagen istället för kvällen?!4 december, 2006 at 23:43 #937965Anonym anvandareMemberregus wrote:Ja, jag tycker två måltider räcker.oki..thanks..behöver man inte känna sig tvingad att träna kvällar..hehe…E ju så skönt att träna när de inte e en massa folk som tar upp alla maskiner:emo-thumb
4 december, 2006 at 23:48 #937966Anonym anvandareMemberJag läste i en gammal B&K att man borde få i sig minst hälften av dagens proteiner efter träningspasset, och med det i åtanke borde det var bättre att träna tidigt, efter som man helt enkelt har mer tid på sig att äta efter träningspasset om träningspasset är tidigt! :up:
4 december, 2006 at 23:48 #937967Anonym anvandareMemberEdit: jo visst gör jag det..å jag har inte märkt nån skillnad…tänkte bara höra:)
4 december, 2006 at 23:49 #937968Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Jag läste i en gammal B&K att man borde få i sig minst hälften av dagens proteiner efter träningspasset, och med det i åtanke borde det var bättre att träna tidigt, efter som man helt enkelt har mer tid på sig att äta efter träningspasset om träningspasset är tidigt! :up:Aha…tack för det inlägget..då e man ju på rätt spår..hehe
5 december, 2006 at 13:52 #937969Anonym anvandareMemberlizzy wrote:Vad tror ni om hur stor roll det spelar när man styrketränar? Tidigare har jag alltid kört mina pass på kvällen..men nuförtiden blir det alltid att jag tränar på dagarna, men jag hinner alltid äta iaf 2 mål innan. Men skulle det spela någon roll i byggningssyfte? Man ska ju helst hinna äta mycke för å orka mer, men två mål mat ska väl räcka, el vad tror ni?Jag har tränat tidiga mornar av och till i flera år och för mig funkar det hur bra som helst. Jag äter en stor frukost + mycket vatten en stund innan träningen. Det enda negativa jag kan känna är att lederna inte är uppmjukade som på em/kvällen.
Kör på egen kroppskännedom så går det bra.5 december, 2006 at 13:54 #937970Anonym anvandareMemberlizzy man enligt mig tycker jag omkring 2-4 är idealet att träna för då kanske man har haft tid att trycka i sig 3-4 mål innan så kan man trycka i sig 2-3 efter också.. plus för mig om jag tränar senare så blir jag bara mer alert och svårare att sova efterssom man får the pump.. jag tycker man ska äta 2-3 gånger innan man tränar och 2-3 gånger efter man tränat.
6 december, 2006 at 10:00 #937971Anonym anvandareMemberMaF wrote:Jag har tränat tidiga mornar av och till i flera år och för mig funkar det hur bra som helst. Jag äter en stor frukost + mycket vatten en stund innan träningen. Det enda negativa jag kan känna är att lederna inte är uppmjukade som på em/kvällen.
Kör på egen kroppskännedom så går det bra.jo de e sant..man lär ju känna sin kropp mer å mer…men de konstiga e att efter mitt nyliga uppehåll på ca 2 månader..nu har jag nog kört en månad..så har jag ökat enormt..både styrka å vad jag kan se..så kul…tror mer å mer på hur pass mycke vila spelar in..tidigare har jag nog tränat alldeles för mycke,,men de blir ju lätt så..man får tvinga sig att hålla sig borta..hehe
6 december, 2006 at 10:04 #937972Anonym anvandareMemberdannyPALAZZOLO wrote:lizzy man enligt mig tycker jag omkring 2-4 är idealet att träna för då kanske man har haft tid att trycka i sig 3-4 mål innan så kan man trycka i sig 2-3 efter också.. plus för mig om jag tränar senare så blir jag bara mer alert och svårare att sova efterssom man får the pump.. jag tycker man ska äta 2-3 gånger innan man tränar och 2-3 gånger efter man tränat.aight danny…låter bra de..jag hinner ju alltid trycka i mig i alla fall 2 mål innan jag tränar…å efter att ha ätit bara frukost så orkar man träna bra
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.