Träningsfilmer! Upp med dem här!

Home Forums Styrkehörnan Träningsfilmer! Upp med dem här!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 86 total)
  • Author

Hejsan!!

Tänkte att det kunde vara lite kul att lägga upp tränings filmer. De filmer man tycker blev bra, som man är nöjd mer, eller som man helt enkelt vill dela med sig av?

Kommentare, bra kritik, diskussioner,tips på förbättringar, andra tips, osv osv på filmerna! Skriv lite också varför ni när nöjda med filmen, osv:) Ni fattar! Så det blir lite fart på tråden!

Jag inleder med en av mina bästa filmer. Från JSK -record breakers i december.

157.5. Vilket blev svenskt rekord i klass 110, Ungdom
    [youtube=GjLQ_IID6xs]

Sedan min 4A på 140 kg i bänk med fötterna uppe:

[youtube=iW7prV2hnAw]

Ståhlbergs schema med att öka lite varje vecka, funkade! Började på 102.5, efter 7 veckor var jag på 140X4… Hade aldig kört med fötterna uppe innan.

270. 3:e lyftet, innan dess två 1or med samma vikt.

[youtube=4lw3z73ayEY]

Denna filmen är jag otroligt nöjd med. Eftersom jag veckan innan hade tagit 235 kg på tävling. Skulle gått upp till 240 detta pass. Men Jsk:arna;) Eller. MangeÖ+Stybbe, la på lite mer än vad det skulle vara, de sa 260… Det var 270… Jag har tränat knäböj i ca 4.5 månader…!

SjälvKritik på detta: ( djupet, 2 cm miss )

[youtube=jamiRfo0UJo]

Filmen är när jag tog 110kg i bänkpress i november, då hade jag stått still i flera månader på 95 innan jag kom loss och ökade upp till 110 rätt snabbt. Jag var GLAD! :D

polaren Ditt lyft var lätt, å såg redigt bra ut.! Bara att vikterna var fula . Haha

En film på dagens träning!!!:

265 Djup ;)

[youtube=6i5BbAohox4]

Tack Damir! Vikterna var dom billigaste jag kunde hitta :D Hemmagym ;)

265 såg riktigt bra ut, snart böjer du 300kg! :)

polaren wrote:
    Tack Damir! Vikterna var dom billigaste jag kunde hitta :D Hemmagym ;)

265 såg riktigt bra ut, snart böjer du 300kg! :)

Jaha, okej ett hemma gym :).. JO det får vi hoppas !

Skulle vara kul och möta dig Damir i 110kg klassen i BP-SM i november, får se om jag kommer delta i den eller 120 – Lycka till nu i helgen under SL-SM!

Hallinder wrote:
    Skulle vara kul och möta dig Damir i 110kg klassen i BP-SM i november, får se om jag kommer delta i den eller 120 – Lycka till nu i helgen under SL-SM!

Jasså det skulle det :) vem är du då, tävlat innna? Klubb? Jo visst är det kul med motstånd. vAd ligger du på i bänken nu då:)

Tack så mycket.

Kör hårt!

Damir_T wrote:
    Jasså det skulle det :) vem är du då, tävlat innna? Klubb? Jo visst är det kul med motstånd. vAd ligger du på i bänken nu då:)

Tack så mycket.

Kör hårt!

Dennis Hallinder, Ska tävla för Viking Flen eller vad klubben nu kommer heta. Är 17, 18 tills tävlingen i november. Ligger på 150-155, ska delta på lokala gym tävlingen i helgen, får se om jag får upp 160 då godkänt. Man ska ju alltid hoppas på det bästa, ska nog lägga upp det på Youtube :emo-thumb

Vilket land kommer du ifrån ursprungligen? Du är jäkligt stark i alla fall :) Du tar ca 90 kg mer en vad jag gör i knäböjj. :'(

Föresten hur ser Ståhlbergs schema ut på ett ungifär? :)

Hallinder wrote:
    Föresten hur ser Ståhlbergs schema ut på ett ungifär? :)

Hemligstämplat. :|

Hallinder wrote:
    Dennis Hallinder, Ska tävla för Viking Flen eller vad klubben nu kommer heta. Är 17, 18 tills tävlingen i november. Ligger på 150-155, ska delta på lokala gym tävlingen i helgen, får se om jag får upp 160 då godkänt. Man ska ju alltid hoppas på det bästa, ska nog lägga upp det på Youtube :emo-thumb

Vilket land kommer du ifrån ursprungligen? Du är jäkligt stark i alla fall .. Du tar ca 90 kg mer en vad jag gör i knäböjj. :'(

Okej i vikt så tar vi ju ” lika ” men vad väger du ? är du i kalss 110 så hmm :) Trevligt.

Okej hur länge har du kört böj? Å bänk?

Damir_T wrote:
    Hemligstämplat. :|

Okej i vikt så tar vi ju ” lika ” men vad väger du ? är du i kalss 110 så hmm :) Trevligt.

Okej hur länge har du kört böj? Å bänk?

Jag väger 125 nu, ska väga 110 om 10 månader senast. Tror inte jag tappar så mycket i bänken, eftersom jag ska gå ner 15 kg på ca 6-10 månader.

Åhh jag vill ju veta hur schemat ser ut :frust:

Bänk, har kört i ett och halvt år ca max. sen i semptember har jag väll kört någorlunda seriöst, fast inte förens iår jag har haft planering att ta steget till tävlingar. Böjjen kör jag knappt så det är inte så konstigt, kör oftast på lätt vikt för att försöka öka tekniken – Kör mera benpress, likadant i marklyft, lättvikt. har kört båda grenarna sen i januari så känns väll lite som Nybörjare kanske, det att tekniken är så jävla kass.

Hallinder wrote:
    Jag väger 125 nu, ska väga 110 om 10 månader senast. Tror inte jag tappar så mycket i bänken, eftersom jag ska gå ner 15 kg på ca 6-10 månader.

Åhh jag vill ju veta hur schemat ser ut :frust:

Bänk, har kört i ett och halvt år ca max. sen i semptember har jag väll kört någorlunda seriöst, fast inte förens iår jag har haft planering att ta steget till tävlingar. Böjjen kör jag knappt så det är inte så konstigt, kör oftast på lätt vikt för att försöka öka tekniken – Kör mera benpress, likadant i marklyft, lättvikt. har kört båda grenarna sen i januari så känns väll lite som Nybörjare kanske, det att tekniken är så jävla kass.

” nej då, du tappar nog inte als mycket stryka ”… :) Lr jo kanske lite isf.. Men adda på msn så kan vi snacka. Kan bli kul å få en ”kompis” konkurrent. :D [mailto:damir_aka_rambo@hotmail.com]

Alsså kan ta schemat lite på msn, i stora drag hur det har funkat.

Fast ”schemat” ser olika ut för varje program. Men vissa allmänna grundlinjer finns förstås.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 86 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.