tung bänk

Home Forums Styrkehörnan tung bänk

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author
    Posts
  • #368901
    dankenownz wrote:
    Riku Kiri lyfter 280 med t-shirt och bälte :)

    [http://www.youtube.com/watch?v=3fxOl4yJWOw]

    Perrrrkele, gick ju inte ens tungt. 8)

    #368902
    Thinkbig wrote:
    Perrrrkele, gick ju inte ens tungt. 8)

    Nej som igår när vi vann VM-guld :D

    #368903
    Munkjacka wrote:
    Herregud! hur fan kunde du få mitt inlägg till att stavhoppare fuskar! haha!
    Intelligensen är hög hos dej!

    Och tröjja är rent av löjlig! ”styrkesport” är just vad det det står för..

    Lyfta med tröjja utrustning är inte ”styrkesport” fusksport.
    Sätt styltor på häcklöparna fjädrar under höjdhoppare m.m m.m.
    Fusk är fusk saker som gör att du lyfter 1kg mer än vad du klarar med din egna styrka vad har det med styrkesport att göra?..

    Fredriks 255kg RAW är grymt imponerande det är just hans ”egna” styrka

    Well done Fredrik att lyfta så mycket RAW! klapp klapp tummen upp.
    Vi får hoppas att all sån utrustning försvinner ifrån den såkallade styrkesporten.

    Det jag säger är att man i stavhopp använder en stav för att nå högre höjder än i t.ex. höjdhopp. På samma vis använder man tröja för att lyfta mer. Det tycker du är fusk. Det står dig ju fritt att tycka vad du vill, men förstå att materialhjälp i sport inte går att generalisera såsom fusk på det vis du gör. Vart går gränsen? den definieras lämpligen av förbund, IOK o.s.v beroende på sport.

    Simmare med hajfensdräkter, hockeymålvaktsskydd, nya material i ”spjut”, dito olika sorters idrottsskor, listan kan göras lång på olika sorters kontroversiella materialval där utvecklingen gått framåt avsevärt. Målet är att bli snabbare, hoppa högre, kasta längre, göra fler mål. Prestationerna minskar inte i mina ögon så länge spelreglerna är desamma för alla. Men jag säger inte emot dig i att det finns en balansgång, tex simningen har korsat linjen uppenbarligen.

    Skall du bedriva korståg mot allt som ökar resultaten med >1 kg i lyftning så får du nog skippa magnesium, bälte, remmar också till att börja med.

    Sen vad gäller ditt klandrande av min IQ ovan så har du fel även på den punkten. I rent objektiv mening så har jag inte låg intelligens det kan jag försäkra dig, vad nu det spelar roll.

    #368904

    Angående tröja vs raw kan man ju säga att det blir en helt annan dimension. Det är mycket svårare att prestera max med tröja än raw, eftersom du måste få rätt träff, dragit den ”rätt” osv. Det blir mycket mer teknik, vilket gör det svårare.

    #368905

    Enligt mej har alla dräkter och tröjor förstört styrkelyft, tror de hade varit mer intresse kring sporten om man skippa dessa, själv testa jag en bänktröja och la på 130, kändes rätt tungt faktiskt. sen la ja på 150 och de va ingen skillnad, Jag förstår liksom inte vad grejen är med en sådan tröja. En del menar att sprinters har spikskor och de då skulle vara samma sak som bänktröja, sj skulle jag mer jämföra de med magnesium. någon sa här att man kan jämföra de med att spjutkastarna får nya material i spjut men de får man ju inte mer kraft av men de får man av en bänktröja. Styrkelyft har blivit tråkigt nog en sådan löjligt överdriven materialsport.

    #368906

    Jag har sagt mitt i den här diskussionen. :)

    #368907

    Om de är fusk att ha dräkt i styrkesport borde de inte också vara fusk om en fotbolls spelare har lättare skor än den andra!

    #368908
    Munkjacka wrote:
    Var tyst istället för att komma med ett sånt ointelligent inlägg!

    Så lättare skor får en människa att springa dubbelt så fort LÄGG AV!

    Vem lyfter dubbelt så mycket med hjälp av tröjan? Så vitt jag vet bänkar iaf Svensson inte 510 kg med tröja.

    Sen är det din intelligens som verkar skrämmande låg, springer man inte snabbare med lättare skor? Var går gränsen? Jag är ganska säker på att jag hade sprungit långsammare om jag hade ett par skor som vägde 5 kg styck. Var går gränsen för att man inte springer snabbare med lättare skor?

    #368909
    Munkjacka wrote:
    han gör 255 utan tröjja 353 med så lär dej läsa vad folk skriver innan du använder din låga intelligens med att ge ett sånt idiotiskt svar!

    Det är ju du själv som tar upp att någon ska springa DUBBELT så fort med lättare skor, därav att samutown nämner 510 kg som är dubbelt vad Fredrik tar RAW. Kanske du skulle lära dig att läsa och tolka andras inlägg innan du spyr galla över dem bara för att de inte tycker som du.

    #368910
    Munkjacka wrote:
    han gör 255 utan tröjja 353 med så lär dej läsa vad folk skriver innan du använder din låga intelligens med att ge ett sånt idiotiskt svar!

    Klanka ner på folks intelligens och sen komma med en sådan kommentar asså…

    #368911
    Munkjacka wrote:
    han gör 255 utan tröjja 353 med så lär dej läsa vad folk skriver innan du använder din låga intelligens med att ge ett sånt idiotiskt svar!

    Grattis.. You just made an ass out of yourself.

    #368912
    samutown wrote:
    Vem lyfter dubbelt så mycket med hjälp av tröjan? Så vitt jag vet bänkar iaf Svensson inte 510 kg med tröja.

    Sen är det din intelligens som verkar skrämmande låg, springer man inte snabbare med lättare skor? Var går gränsen? Jag är ganska säker på att jag hade sprungit långsammare om jag hade ett par skor som vägde 5 kg styck. Var går gränsen för att man inte springer snabbare med lättare skor?

    Man springer snabbare med lättare skor ja, men det är ingen skillnad mot en annan spelare som har kanske 5 gram tyngre skor, eller hur? Sen så tävlar man inte i fotboll om vem som springer snabbast. För att lyckas i fotboll så måste hela laget vara duktiga och ha goda egenskaper som kompletterar varandra.
    Men i styrkesport så handlar det bara om hur mycket du själv klarar av att lyfta. Inget annat, det är bara du mot gravitationen. Därför borde man lyfta utan tröja för att se hur mycket man klarar att trotsa gravitationen. Hur långt ska man gå för att ”kunna” lyfta mer? Det klarar ju inte att bänka så mycket RAW, bull läge. Människan klarar inte av vad som helst. Ska vi gå så långt i styrkesporten att man får ha med sig en polare så hjälper till o lyfta. Alla får ta med sig max 1 pers. Ja då är det inte fusk för att ALLA får ju ta med sig en kille.

    Så i den ”grenen” kan jag lyfta 600 kg i bänk om jag har Benedict som samtidigt marklyfter stången.

    #368913

    Jag kanske har missat det men är det någon som ens har nämnt FOTBOLL?! Visserligen försöker du sätta upp någon sorts form av exempel men du kör ju helt över ämnet när du börjar jiddra om att ta med polare som också ska lyfta etc.. ALLA kan ju då hålla sin egen debatt och tycka att de är nån debattmästare! Tänk om, tänk rätt. I´m out!

    BigSyke;1134648 wrote:
    Man springer snabbare med lättare skor ja, men det är ingen skillnad mot en annan spelare som har kanske 5 gram tyngre skor, eller hur? Sen så tävlar man inte i fotboll om vem som springer snabbast. För att lyckas i fotboll så måste hela laget vara duktiga och ha goda egenskaper som kompletterar varandra.
    Men i styrkesport så handlar det bara om hur mycket du själv klarar av att lyfta. Inget annat, det är bara du mot gravitationen. Därför borde man lyfta utan tröja för att se hur mycket man klarar att trotsa gravitationen. Hur långt ska man gå för att ”kunna” lyfta mer? Det klarar ju inte att bänka så mycket RAW, bull läge. Människan klarar inte av vad som helst. Ska vi gå så långt i styrkesporten att man får ha med sig en polare så hjälper till o lyfta. Alla får ta med sig max 1 pers. Ja då är det inte fusk för att ALLA får ju ta med sig en kille.

    Så i den ”grenen” kan jag lyfta 600 kg i bänk om jag har Benedict som samtidigt marklyfter stången.

    #368914
    JohanX wrote:
    Jag kanske har missat det men är det någon som ens har nämnt FOTBOLL?! Visserligen försöker du sätta upp någon sorts form av exempel men du kör ju helt över ämnet när du börjar jiddra om att ta med polare som också ska lyfta etc.. ALLA kan ju då hålla sin egen debatt och tycka att de är nån debattmästare! Tänk om, tänk rätt. I´m out!

    Ja fotboll var nämt tidigare.
    Om du tänker till lite så drog jag exempel med polare för att visa att vi kan gå hur långt som helst i sporten bara för att ”kunna” lyfta mer, när man egentligen inte klarar av att lyfta den vikten själv utan hjälpmedel. Sen är det upp till var och en att fatta ett beslut var gränsen går för hjälpmedel

    #368915
    BigSyke wrote:
    Ja fotboll var nämt tidigare.
    Om du tänker till lite så drog jag exempel med polare för att visa att vi kan gå hur långt som helst i sporten bara för att ”kunna” lyfta mer, när man egentligen inte klarar av att lyfta den vikten själv utan hjälpmedel. Sen är det upp till var och en att fatta ett beslut var gränsen går för hjälpmedel

    Du citerar fortfarande ett citat där användaren inte pratar om fotboll överhuvudtaget, vilket gör ditt inlägg rätt orelevant.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.