Home › Forums › Styrkehörnan › Tunga Mark/ ställningslyft
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 november, 2005 at 14:23 #999403Anonym anvandareMember
Jag kör korta marklyft i ”Power training stil”. Killar och tjejer som är ute efter
ren styrka och vill bli uthålliga samtidigt, är detta en utmärkt övning.Se till att:
skivstången / ställningen är på rätt höjd, ovanför marken.
För du ska ENDAST lyft vikten mellan 10-15 cm till slutläget.Jag kör Power training rakt över, alla mina muskler.
13 november, 2005 at 14:23 #91746Anonym anvandareMember13 november, 2005 at 17:51 #999404Anonym anvandareMember:what:
Kan jag få en mer utförlig förklaring på det hela , vad som ska vara bättre med att involvera färre muskler,( jämnfört med normal marklyft )
Själv kör jag perioder med djupa mark (Står på viktskivor) ( för att öka botten styrkan ).
13 november, 2005 at 22:56 #999405Anonym anvandareMemberPower Factor är utformat av Pete Sisco och John Little.
Du tränar helt enkelt muskeln i den starkaste fasen.
Du får en maximal muskulär överbelastning, vilket innebär att du verkligen kan bli starkare. Man måste överbelasta muskeln för att få den att växa.
Flera stora byggare använder dessa övningarna helt eller delvis.Jag utgår att du vet hur en Smithmaskin fungerar. Du gör så här, då det gäller marklyft:
Du sätter stången på en höjd, något över knähöjd. Dina lyft blir bara runt
10-15 cenitmeter. Denna övning kommer att ge dig starkare ligament o muskler. Då du tränar, så tränar du nu i den starkaste fasen av muskeln
och på så sätt, kommer du att märka skillnaden, för nu kommer du att kunna lägga allt mer o mer vikt på maskinen än du kunnat innan. Du kan lägga in ”power factor övningar” i ditt vanliga schema. Själv tränar jag bara detta system.
Boken finns även att köpa hos Body.14 november, 2005 at 07:37 #999406Anonym anvandareMemberFår ta och göra ett försök , och se hur det känns:bb2:
14 november, 2005 at 10:43 #999407Anonym anvandareMemberJag kan säga till dig, att när jag väl började med Power Factor, så hade jag ingen aning om min styrka. De första två veckorna kunde jag höjde min maxvikt med över 40 kilo. :bb3:
22 november, 2005 at 08:28 #999408Anonym anvandareMemberric69 wrote:Jag kör korta marklyft i ”Power training stil”. Killar och tjejer som är ute efter
ren styrka och vill bli uthålliga samtidigt, är detta en utmärkt övning.Se till att:
skivstången / ställningen är på rätt höjd, ovanför marken.
För du ska ENDAST lyft vikten mellan 10-15 cm till slutläget.Jag kör Power training rakt över, alla mina muskler.
Då jag tränar mina ställningslyft blir det vikter allt mellan 200-300 kg.
Mitt årsbästa är bara på 290 kg. Man ska inte skylla från sig, men det har varit ett jobbigt år p.g.a. av saker. Jag ser ljust, för det är snart dags för strongamns tävlingar..Hoppas jag kan åka (ingen sponsers)24 november, 2005 at 18:46 #999409Anonym anvandareMemberSå här ser det ut, att göra ett marklyft med Power Factor.
(Bilden är lånad)24 november, 2005 at 19:30 #999410Anonym anvandareMemberdet e ingen lång bana du kör mannen
Hur funkar det om du skall köra full rörelse sen, då måste du väl sänka vikterna rejält?24 november, 2005 at 20:02 #999411Anonym anvandareMemberen kille på gymmet kör nästan samma övning men han kör inte den i smithen utan benböj ställningen i sitt nedersta läge.han berättade att han kört djupa lyft tidigare men lyckats vrida sig och fått ont i ryggen. med detta kan han inte vrida längre för att ställningen tar emot
24 november, 2005 at 22:02 #999412Anonym anvandareMemberJag körde Power training training i några månader och öka bra i dom korta repsen, tex så körde jag bänkpress ibörjan på 160kg och efter ett tag körde jag på 220kg men när jag börja köra fulllängd igen så så hade jag snarare förlorat styrka mot före
Kändes heller inte alls lika skönt i musklerna med korta rep utan det var mest belastning på leder tyckte jag.
Kör dock ibland korta marklyft vilket känns bra att få ta i så det svartnar för ögonen ibland, får ruggig träningsvärk i trapsen av det oxå :up:
men det var på mig det :bb2:
24 november, 2005 at 22:23 #999413Anonym anvandareMemberDet
25 november, 2005 at 10:38 #999414Anonym anvandareMemberKronlyft börjar väl lite lägre… när jag kör korta mark så brukar jag börja precis ovanför knät…. bra för att få viktvana när man inte ökar i vanliga mark men det är nog mer ett kompliment än en ersättare för vanliga mark.
Kör även stående på en låda ibland för att börja längre ner, bra att variera sig lite…
25 november, 2005 at 10:58 #999415Anonym anvandareMemberok om man blir stark men ger det mer muskeltillv
28 november, 2005 at 10:10 #999416Anonym anvandareMemberPolisen wrote:det e ingen lång bana du kör mannen
Hur funkar det om du skall köra full rörelse sen, då måste du väl sänka vikterna rejält?Jag kan inte köra full rörelse för mitt handikapp.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.