Home › Forums › Styrkehörnan › Tunga Mark/ ställningslyft
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 december, 2005 at 04:38 #999417Anonym anvandareMember
För dom som har kapacitet och inte någon skada, så finns absolut ingen menning att träna på detta sätt!!
9 december, 2005 at 10:01 #999418Anonym anvandareMemberric69 wrote:Jag kan säga till dig, att när jag väl började med Power Factor, så hade jag ingen aning om min styrka. De första två veckorna kunde jag höjde min maxvikt med över 40 kilo. :bb3:vilken övning ökade du 40 kilo i? marklyft? isåfall, hur mycket har du ökat i resten av övningarna?
9 december, 2005 at 10:05 #999419Anonym anvandareMemberLlama wrote:För dom som har kapacitet och inte någon skada, så finns absolut ingen menning att träna på detta sätt!!Så du menar att om du inte har något skada, så behöver man inte träna så här? Varför?
Denna metod är en av de bästa som jag stött på. Står träningen stilla, om man prövat allt annat, så ska du veta att power factor, hjälper dig på fötter igen.
Mina sista kommenter på ditt inlägg är att: Visst, systemet passar inte alla, men att säga som du, att det inte finns någon mening, är att kasta skit på
En del stora killar som Pete Sisco och John Little.9 december, 2005 at 10:10 #999420Anonym anvandareMemberaxl wrote:vilken övning ökade du 40 kilo i? marklyft? isåfall, hur mycket har du ökat i resten av övningarna?Jag ökade 40 kilo bara på någon vecka, efter att ha börjat med systemet.
I de andra övningarna jag kör, har jag ökat mellan 10 till 70 kg.9 december, 2005 at 11:32 #999421Anonym anvandareMemberHar själv gjort ett försök för ganska många år sedan…. på den tiden då det var coolt att ta lite vikt i bänk….. körde på detta sättet under 2 månader och ökade faktiskt 15kg i bänken… pratar då när man utför rörelsen helt….. ökade ca 40kg a la Power factor…… däremot kan detta vara ett ypperligt träningssätt när man av ngn orsak (tex skador osv) inte kan utföra en rörelse i dess fulla längd…..
9 december, 2005 at 11:35 #999422Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:ok om man blir stark men ger det mer muskeltillväxt??Hänger inte styrka och muskeltillväxt ihop lite?
10 december, 2005 at 01:42 #999423Anonym anvandareMemberric69 wrote:S10 december, 2005 at 17:49 #999424Anonym anvandareMemberLlama wrote:Träna på det sättet skadar mer än gör nytta, Pss; har alldrig hört nånsin nåt om dom här sico/littleDet verkar vara många som missförstår detta system. Om detta inte fungerar för JUST DIG, så får det ju vara. Att utrycka sig som dig, är en felaktig inställning till dom som vet att detta fungerar.
Att du inte vet vem Lillte eller Sico är, ser jag som okey, men dessa killar vet vad dom gör. Lillte är en stor kille.Alla har sina metoder. Vissa fungerar bättre än andra..
Visst kan man klaga, men att säga att det inte fungerar, för man blir skadad mm, då är det så här helt enkelt, att DU GJORT fel.10 december, 2005 at 21:28 #999425Anonym anvandareMemberric69 wrote:Det verkar vara många som missförstår detta system. Om detta inte fungerar för JUST DIG, så får det ju vara. Att utrycka sig som dig, är en felaktig inställning till dom som vet att detta fungerar.
Att du inte vet vem Lillte eller Sico är, ser jag som okey, men dessa killar vet vad dom gör. Lillte är en stor kille.Alla har sina metoder. Vissa fungerar bättre än andra..
Visst kan man klaga, men att säga att det inte fungerar, för man blir skadad mm, då är det så här helt enkelt, att DU GJORT fel.Missförstår inget, jag med många delar på min uppfattning som är 100% korrekt! du har nog hängt upp dig på ordet [stor] kompis, det har inget med disskutionen att göra!! din inställning/erfarenhet till styrketräning är okorrekt..
10 december, 2005 at 23:23 #999426Anonym anvandareMemberLlama wrote:Missförstår inget, jag med många delar på min uppfattning som är 100% korrekt! du har nog hängt upp dig på ordet [stor] kompis, det har inget med disskutionen att göra!! din inställning/erfarenhet till styrketräning är okorrekt..Att du delar uppfattning med många om detta, har ni rätt till. Men det är fortfarande fel av dig, att påstå att Power Factor inte fungerar. Jag hänger inte upp mig på några av dina ord.
Jag har tränat i över 25 år och jag vet vad jag pratar om.
Min erfarenhet och utveckling inom styrelyft och styrketräning är inte okorrekt.Det du pratar om är att din erfarenhet inte säger att detta är bra. Då har du helt enkelt gjort fel, som de många andra. Ni kan helt enkelt ha, för många av ”systemen” som finns i huvudet. Detta system tycks vara för svårt för dig och de andra…
Vi ses på Island 2006
11 december, 2005 at 00:06 #999427Anonym anvandareMember11 december, 2005 at 01:26 #999428Anonym anvandareMemberDe är nog inget jag skulle få för mig att köra då jag tycker den här sortens träning är otroligt tråkig. Men att den med all säkerhet gör att man blir starkare tror jag definitivt på. Jag vet folk som har fåt otroligt bra styrkeökningar med hjälp av metoden .
Sen om man får någon grym utvekling av muskler hör väl ändå inte hit med tanke på att de är styrkehörnan .
11 december, 2005 at 10:30 #999429Anonym anvandareMemberaxl wrote:är det inte många som kommer fram och säger till en att man ska sänka vikten och köra längre bana när man kör powerfactortraining på gymmet?Så kan det naturligtvis vara.. Men vet du vad? Du vet vad du gör och efarna byggare/ styrkelyftare vet om denna teknik.
Då jag kör vanlig bicepscurl har jag ca 24 kg på. Kör jag med power factor har jag 32 kg.11 december, 2005 at 20:09 #999430Anonym anvandareMemberric69 wrote:Att du delar uppfattning med många om detta, har ni rätt till. Men det är fortfarande fel av dig, att påstå att Power Factor inte fungerar. Jag hänger inte upp mig på några av dina ord.Jag har tränat i över 25 år och jag vet vad jag pratar om.
Min erfarenhet och utveckling inom styrelyft och styrketräning är inte okorrekt.Det du pratar om är att din erfarenhet inte säger att detta är bra. Då har du helt enkelt gjort fel, som de många andra. Ni kan helt enkelt ha, för många av ”systemen” som finns i huvudet. Detta system tycks vara för svårt för dig och de andra…
Vi ses på Island 2006
Jag tränar riktig styrketräning, Du tränar fejkad styrketräning som är för dom som inte klarar av [Riktig] stykreträning. Jag påstod inget jag skrev att det är värdelöst/menniglöst, Det finns inget som är svårt för mig kompis, däremot ifrågersätter jag din kunskap inom styrke, du är nog bara förrvirad när det gäller (Rätt och Fel)
11 december, 2005 at 23:29 #999431Anonym anvandareMemberLlama wrote:Jag tr -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.