Home › Forums › Styrkehörnan › Tunga Mark/ ställningslyft
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 december, 2005 at 00:11 #999432Anonym anvandareMemberric69 wrote:R-hinder
vad är detta? hur är du handikappad? har gått och undrat över detta ett tag.
12 december, 2005 at 01:08 #999433Anonym anvandareMemberric69 wrote:
För dom som har kapacitet och inte någon skada, så finns absolut ingen menning att träna på detta sätt!!
Här övan är två av dina inlägg sedan innan, du mr Llama..Mr Dorian Yates är framgångsrik, liksom Mr Lou Ferrigno. Mr Ferrigno har tagit 1045 kg i korta benpressar. Anledningen till att alla vi tre har prövat/kör med Power Factor är helt enkelt, att vi ville utvecklas mer/fortare i styrka.
Jag har kört ”riktig styrketräning”. liksom dessa killarna…och du, Llama, mina sista ord i detta inlägg om ”Power Factor” är:
Jag är en av Sveriges starkaste killar med R-hinder, för mina erfarenheter är på TOPP
70-80 talet var det vissa som prövade den har fejakde metoden, som sedan insåg För och Nackdelarna, och med tiden [dog] den ut och togs över av dom som inte har kapacitet att uttföra styrkeövningar till sitt fulla alltså 100%
Nu faller allt på sin rätta plats, R-skada Då förstår jag varför du försvarar (PF).
En av sveriges starkaste med r-skada du måste vara mycket nöjd grattis12 december, 2005 at 13:15 #999434Anonym anvandareMemberLlama wrote:70-80 talet var det vissa som prövade den har fejakde metoden, som sedan insåg För och Nackdelarna, och med tiden [dog] den ut och togs över av dom som inte har kapacitet att uttföra styrkeövningar till sitt fulla alltså 100%Nu faller allt på sin rätta plats, R-skada Då förstår jag varför du försvarar (PF).
En av sveriges starkaste med r-skada du måste vara mycket nöjd grattisDet finns alltid för och nackdelar. En del personer kan hitta rätt metod i djungeln av metoder och jag fann min..tack:up:
23 december, 2005 at 21:27 #999435Anonym anvandareMemberLlama, berätta för mig, vad riktig styrketräning är och
varför du kallar Power F för Fejkad träning. Menar du, att du inte blir stark eller?19 januari, 2006 at 16:01 #999436Anonym anvandareMemberLlama wrote:Missförstår inget, jag med många delar på min uppfattning som är 100% korrekt! du har nog hängt upp dig på ordet [stor] kompis, det har inget med disskutionen att göra!! din inställning/erfarenhet till styrketräning är okorrekt..så fel
20 januari, 2006 at 17:41 #999437Anonym anvandareMembervad som en fel och rätt, har alltid varit på tapeten
7 juli, 2006 at 20:57 #999438Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:ok om man blir stark men ger det mer muskeltillväxt??Då du lyfter tyngre vikter, så kommer även musklerna som blir större
7 juli, 2006 at 22:00 #999439Anonym anvandareMemberEn sak jag börhade fundera över, om man leker t.ex bänkpress på ditt vis, borde det inte gå ifrån att vara en grym basövning för överkroppsstyrka till att bli en mer renodlad tricepsövning? samma med marklyft mfl, musklernas involvering förändras ju i olika förhållande till varandra genom rörelsens gång?
Har inget emot övningsutförandet, använder mig själv av det flitigt, fast som komplement.
Om man ska överbelasta en viss muskel i dess starkaste läge borde man ju bara kunna applicera det på isolationsövningar, för annars kastar man ju bara ofta över belastningen på en annan muskelgrupp?
8 juli, 2006 at 16:29 #999440Anonym anvandareMemberDenna typ av marklyft är en overload-övning. För att nå långsiktiga resultat bör de kombineras med själva huvudövningen (i detta fall marklyft), och dessutom tränas periodvis. Att man skulle må LÅNGSIKTIGA framsteg med ENBART denna träning tror jag inte på (men jag har bara 26 års erfarenhet som SL-tränare, så jag borde kanske inte – ännu – tala om långsiktighet i träningen?).
8 juli, 2006 at 18:33 #999441Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Denna typ av marklyft är en overload-övning. För att nå långsiktiga resultat bör de kombineras med själva huvudövningen (i detta fall marklyft), och dessutom tränas periodvis. Att man skulle må LÅNGSIKTIGA framsteg med ENBART denna träning tror jag inte på (men jag har bara 26 års erfarenhet som SL-tränare, så jag borde kanske inte – ännu – tala om långsiktighet i träningen?).Detta är helt enkelt en övning för Strongman och som ni ev. vet tränar
vi varierat under hela året.
Vi kör reps på 240 kg och även då och då tar vi även reps på
”vårt årsbästa”, för att se till, att gå framåt i träningen.Nu har jag döpt om mina ställningslyft till: Kronlyft
Rickard – StrongMan
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.