Home › Forums › Styrkehörnan › Tyngdlyftar program.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 juli, 2008 at 23:15 #69511Anonym anvandareMember14 juli, 2008 at 23:15 #507819Anonym anvandareMember
Hej. Jag är sugen på att börja träna tyngdlyftning. Men vet inte hur jag ska fördela mina träningsdagar..
Någon som har nått tips på vilka övningar man ska köra tillsammans osv..
ett bra program helt enkelt..MVH
18 juli, 2008 at 14:51 #507820Anonym anvandareMemberStyrkelyft… Så kan du få hjälp med program!
18 juli, 2008 at 14:58 #507821Anonym anvandareMemberDu måste till en klubb för att lära dig övningar och upplägg.
18 juli, 2008 at 16:43 #507822Anonym anvandareMemberben,drag allmänna styrkeövningar o mark är bra för styrka
ryck o stöt i början om du ska lära dig tekniken.
2 augusti, 2008 at 10:53 #507823Anonym anvandareMemberMarklyft ska du fan inte köra mkt av och inte bänk heller, du blir SEG i musklerna av det och vi OL lyftare ska ju vara smidiga och explosiva.
Jag kör mycket, ryck och stöt, lätta och tunga.
Styrkeryck, stöt vänidngar, ryck och stöt drag, pusch press och vanlig press ifrån bröst. Benböj både fram och bak. Ryck ifrån både knä å midja…
2 augusti, 2008 at 11:30 #507824Anonym anvandareMemberSchmitz wrote:Marklyft ska du fan inte köra mkt av och inte bänk heller, du blir SEG i musklerna av det och vi OL lyftare ska ju vara smidiga och explosiva.Jag kör mycket, ryck och stöt, lätta och tunga.
Styrkeryck, stöt vänidngar, ryck och stöt drag, pusch press och vanlig press ifrån bröst. Benböj både fram och bak. Ryck ifrån både knä å midja…
Och varför blir man ”seg” av marklyft? Utför du ett marklyft i stöt principen med mer överhäng för att bygga rygg så är det ju absolut inga problem…..:frust:
2 augusti, 2008 at 23:45 #507825Anonym anvandareMemberSchmitz wrote:Marklyft ska du fan inte köra mkt av och inte bänk heller, du blir SEG i musklerna av det och vi OL lyftare ska ju vara smidiga och explosiva.Jag kör mycket, ryck och stöt, lätta och tunga.
Seg? Hur kan man bli ”Seg” i musklerna av de bästa övningarna?
3 augusti, 2008 at 10:38 #507826Anonym anvandareMembersamutown wrote:Du måste till en klubb för att lära dig övningar och upplägg.Ja, antagligen är detta ett måste om man inte ska hamna fel teknikmässigt redan från början.
Har själv närt en dröm om att träna OL, men det känns lite lönlöst om man inte har en duktig instruktör.
3 augusti, 2008 at 23:49 #507827Anonym anvandareMemberSchmitz wrote:Marklyft ska du fan inte köra mkt av och inte bänk heller, du blir SEG i musklerna av det och vi OL lyftare ska ju vara smidiga och explosiva.Jag kör mycket, ryck och stöt, lätta och tunga.
Du var en rolig filur du
5 augusti, 2008 at 14:28 #507828Anonym anvandareMemberSchmitz wrote:Marklyft ska du fan inte köra mkt av och inte bänk heller, du blir SEG i musklerna av det och vi OL lyftare ska ju vara smidiga och explosiva.Jag kör mycket, ryck och stöt, lätta och tunga.
Vem är du?
5 augusti, 2008 at 14:49 #507829Anonym anvandareMemberemil rinse wrote:vem är du?+1
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.