Home › Forums › Styrkehörnan › Tyngdlyftning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 september, 2007 at 17:37 #713289Anonym anvandareMemberMaQue wrote:Väldigt OT:
Eurosport sänder i veckan tyngdlyftning på varierande tider, sjukt roligt att se damernas 48-kilos där de kör på 118kg i stöt!
Ja det är ju VM! Men det är roligare att se 105kgs och +105kgs killarna rycka uppemot 200 och stöta runt 250
19 september, 2007 at 02:17 #713290Anonym anvandareMemberMen Emil då… Dom är ju inte alls lika starka om man jämför med kroppsvikt ju:p
19 september, 2007 at 14:34 #713291Anonym anvandareMemberEmil Rinse wrote:Ja det är ju VM! Men det är roligare att se 105kgs och +105kgs killarna rycka uppemot 200 och stöta runt 250Sa inget om huruvida dessa två klasser var ointressanta :up:
19 september, 2007 at 15:49 #713292Anonym anvandareMemberrinse wrote:Men Emil då… Dom är ju inte alls lika starka om man jämför med kroppsvikt ju:pNä egentligen är supertungviktarna VM:s svagaste lyftare. Löjligt…
Har du tittat idag? Eller du var inte vaken när dom visade?19 september, 2007 at 17:46 #713293Anonym anvandareMemberAnne-J wrote:efter 1,5 års tränande gör jag 42 i ryck och 54 i stöt. är det bra, med tanke på att jag inte kan sitta pga, ett knä som inte funkar som det ska? kör styrke ryck och vändningar. . är det nån som har nått tips på bra ben övningar som inte sliter så mycket på knäna?hej Anne för att försöka svara på din fråga,, är det koncentrisk eller excentrisk belastning som ger smärta? om du kommer fram till att det är den ena eller den andra så kan du med hjälp av träningsmaskiner/träningskompis genomföra den del av övningen som ej leder till smärta,, ex kickbacks, benspark mm, ha gärna en tränings kompis med som avlastar den del av övningen som du får ont av. 8ex: återförandet i bensparken)
testa dig fram och ta det lugnt knän ska man vara rädd om.
19 september, 2007 at 19:57 #713294Anonym anvandareMemberEmil Rinse wrote:Nä egentligen är supertungviktarna VM:s svagaste lyftare. Löjligt…
Har du tittat idag? Eller du var inte vaken när dom visade?Jag visste inte vilket tid det var så jag såg bara stötarna i 69:an. 192 kg av en kinaman.
19 september, 2007 at 20:08 #713295Anonym anvandareMemberpatric wrote:hej Anne för att försöka svara på din fråga,, är det koncentrisk eller excentrisk belastning som ger smärta? om du kommer fram till att det är den ena eller den andra så kan du med hjälp av träningsmaskiner/träningskompis genomföra den del av övningen som ej leder till smärta,, ex kickbacks, benspark mm, ha gärna en tränings kompis med som avlastar den del av övningen som du får ont av. 8ex: återförandet i bensparken)testa dig fram och ta det lugnt knän ska man vara rädd om.
jag brukar köra lite rehab i träningsmaskiner men till och med det gör ont. Fast jag har oftast ont i perioder, i bland kan jag t.o.m köra benböj, då kör jag på lätt vikt, det går bra nåra reps men sen gör det ont igen. Jag försöker ta det så lugnt som möjligt med knäna, o även om jag inte har gjort någonting alls så kan det börja göra ont mitt i allt. nånå , får se vad idrottsläkaren säger.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.