Utmaning

Home Forums Styrkehörnan Utmaning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 76 total)
  • Author
    __Erik__ wrote:
    200% på kroppsvikt av 71kg, kör på 140 ca . blir rätt lagom , återkommer med resultat imorron . är det 100% raw som gäller eller ?

? ;)

1. Alldeles för mycket snack, varför inte bestämma en % o köra på den. Trodde syftet var att testa markuthålligheten och där väl 125% lagom? Alla vill ju ha till sin fördel såklart. Ska vi köra på 200% kan jag direkt säga att jag klarar 1-2rep på det. haha..

2. Det är många inlägg o lite resultat. :D

3. Klart det ska vara 100% RAW, dvs utan några ”hjälpmedel” – så som bälte, dragremmar, lindor, svettband.. etc. :p

ska fan hoppa på denna, rygg blir det nog på torsdag mark då:bb:

MrGbg wrote:
    1. Alldeles för mycket snack, varför inte bestämma en % o köra på den. Trodde syftet var att testa markuthålligheten och där väl 125% lagom? Alla vill ju ha till sin fördel såklart. Ska vi köra på 200% kan jag direkt säga att jag klarar 1-2rep på det. haha..

2. Det är många inlägg o lite resultat. :D

3. Klart det ska vara 100% RAW, dvs utan några ”hjälpmedel” – så som bälte, dragremmar, lindor, svettband.. etc. :p

vi kör 125 % av kropps vikten PUNKSLUT NU ok,

100%RAW blir rygg för mig på fre då jävlar;)

Straps lär väll få gå om man ber riktigt snällt :|
    KV 75kg betyder att 125% är… 93,75kg. Ska bli kul att se hur mycket man kan reppa på det, maxar 170.

Ser fram emot nästa veckas rygg-dag, film kommer :up:

Jag tycker att det är lite dåligt med filmer :(

Straps på 93 kg, det låter lite konstigt ifall du maxar 170. Kanske träna greppet lite? Kör mixat grepp så blir det lättare ifall du nu ska testa max reps.

cerwinbob wrote:
    Straps på 93 kg, det låter lite konstigt ifall du maxar 170. Kanske träna greppet lite? Kör mixat grepp så blir det lättare ifall du nu ska testa max reps.

Greppet håller för 1-2 reps på enormt tunga vikter, men ger sig ganska snart runt 8-9 reps på lättare grejjer ;)

cerwinbob wrote:

Kanske kan få låna tråden lite för tips om bra greppträning? Har sånna frökenfingrar att jag i regel sliter loss valkarna 2-3ggr/mån. I sommar har jag en ganska viktig tävling där jag ska gå maxsträcka med två 100kg väskor och jag kan nog klara 50m för det har jag gått tidigare, men det räcker knappast för någon placering. Skulle behöva gå det dubbla, eftersom det är greppet som sviker borde jag kunna komma en liten bit till med bättre grepp. Efter den grenen är det power stairs och då är det ganska skönt att ha lite skinn kvar i händera. haha.. :up:

Ville få fart på tråden lite. Så jag spelade in efter att ha varit i Chamonix i 4 dagar och krökat dygnet runt. Kanske inte direkt är det bästa jag gjort i teknik och utförande, men men…. upp med lite filmer nu.

Sen ber jag om ursäkt för min kameraman att han vänder på kameran.. :|

Jaja, raka ben och ostbågsrygg, nu kör vi!

[youtube=duJjSNvukYA]

Bra jobbat!! Tyckte dom var fina en jävligt lång stund! :emo-thumb

Baboom wrote:
    Ville få fart på tråden lite. Så jag spelade in efter att ha varit i Chamonix i 4 dagar och krökat dygnet runt. Kanske inte direkt är det bästa jag gjort i teknik och utförande, men men…. upp med lite filmer nu.

Sen ber jag om ursäkt för min kameraman att han vänder på kameran.. :|

Jaja, raka ben och ostbågsrygg, nu kör vi!

[youtube=duJjSNvukYA]

:up: shyst rulle ;) fler vill vi se folk upp med filmer nu

Filmen skiter sig för mig just nu, hur många reps blev det och på vilken vikt?

Huvudjägarn tog du bort benpressen eller ? 😥;)

Haga: Det blev ynka 27 reps på 100kg (125%bw). Låt mig återhämta mig från min party resa så ska du se att jag får upp några till :)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 76 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.