vad får ni ut ur dräkter, tröjor osv,,

Home Forums Styrkehörnan vad får ni ut ur dräkter, tröjor osv,,

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

hallå folk.. är intresserad av att köpa markdräkt men vet inte hur mycke man kan få ut ur en sådan,, det skulle också vad roligt att se hur mycke folk får ut ur sina bänk tröjor, mark och böj dräkter osv,,:emo-thumb

[http://forum.body.se/showthread.php?t=3544 http://forum.body.se/showthread.php?t=3544%5D

i den tråden konstaterades att det är mycket individuellt hur mycket man får.

men jag kan dra mina egna stats.
    böj 40-50 kg i dagsläget
    bänk 15-25 kg
    mark 15-25 kg

varför vill du köpa markdräkt?

Bara en tanke,, när ni skriver hur mkt ni får ut av utrustningen, kan det vara lämpligt att tillägg hur mkt ni då tar. Menar då att t ex 15- 25 kg, kanske inte är så mkt om man tar 250 raw, och sen då 265-75 med utrustning. fast det kan ju vara rätt mkt om man istället tar 100. Jag tror ni förstår vad jag menar!?

bara en tanke ursäkta om jag tränger mig på trådskaparen!

sweetkarolina wrote:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=3544 http://forum.body.se/showthread.php?t=3544%5D

i den tråden konstaterades att det är mycket individuellt hur mycket man får.

men jag kan dra mina egna stats.
    böj 40-50 kg i dagsläget
    bänk 15-25 kg
    mark 15-25 kg

varför vill du köpa markdräkt?

jo givetvis är det men kan ju vara skoj att se,,,

jag tänker köra nån tävling i sl härframöver..;)

popeye wrote:
    Bara en tanke,, när ni skriver hur mkt ni får ut av utrustningen, kan det vara lämpligt att tillägg hur mkt ni då tar. Menar då att t ex 15- 25 kg, kanske inte är så mkt om man tar 250 raw, och sen då 265-75 med utrustning. fast det kan ju vara rätt mkt om man istället tar 100. Jag tror ni förstår vad jag menar!?

bara en tanke ursäkta om jag tränger mig på trådskaparen!

ingen fara,, det var jag som missade,, bra:emo-thumb

Ska man jämföra hur mycket olika personaer får ut av utrustningen måste man räkna i procent. T ex 20% för en som maxar 100RAW är ju 20kg och samma pocent för en som maxar 300kg är ju 60kg….

porjus power wrote:
    hallå folk.. är intresserad av att köpa markdräkt men vet inte hur mycke man kan få ut ur en sådan,, det skulle också vad roligt att se hur mycke folk får ut ur sina bänk tröjor, mark och böj dräkter osv,,:emo-thumb

Hej!
    För det första vill jag påstå att styrkelyft mer och mer blivit en materialsport, vilket jag tycker är synd.Men som alla andra sporter vill man dra in pengar, se större resultat mm.
    I nuläget finns mångder av tröjor och dräkter i olika märken och material och fomer. Vad man kan få ut av dräkter är helt olika, från person till person.
    Personligen får jag ut mest i min böjdräkt, mindre i min bänktröja och minst i markdräkten.
    Jag skulle helst av allt se att förbundet tar avstånd från dräkter och tröjor, då skulle alla kunna tävla mot varandra utan press på material och utrustning, samt att man skulle slippa alla ekonomiska problem och skador som är direkt följder av utrustningens frammarsch inom styrkelyft.
    Hej hopp.
    Lycka till
    ps.tycker inte de ska lägga ut för mycket pengar på en markdräkt om du inte tävlar på riktigt hög nivå, markdräkten ger väldigt väldigt lite procentuellt sett.ds

superberggren wrote:
    Hej!
    För det första vill jag påstå att styrkelyft mer och mer blivit en materialsport, vilket jag tycker är synd.Men som alla andra sporter vill man dra in pengar, se större resultat mm.
    I nuläget finns mångder av tröjor och dräkter i olika märken och material och fomer. Vad man kan få ut av dräkter är helt olika, från person till person.
    Personligen får jag ut mest i min böjdräkt, mindre i min bänktröja och minst i markdräkten.
    Jag skulle helst av allt se att förbundet tar avstånd från dräkter och tröjor, då skulle alla kunna tävla mot varandra utan press på material och utrustning, samt att man skulle slippa alla ekonomiska problem och skador som är direkt följder av utrustningens frammarsch inom styrkelyft.
    Hej hopp.
    Lycka till
    ps.tycker inte de ska lägga ut för mycket pengar på en markdräkt om du inte tävlar på riktigt hög nivå, markdräkten ger väldigt väldigt lite procentuellt sett.ds

tack jag håller helt och hållet med dej,, jag är mer imponerad av raw tävlingar men det går ju inte heller att komma utan en böj dräkt tex. på en tävling där alla andra har det, så man får ju följa med strömmen,, men dräkter är ju inviduellt hur mycke man får ut procentuellt.. tack för rådet ska nog vänta ett tag innan jag investerar i en mark dräkt..:emo-thumb

Oändligt med självförtroende, tänk själv va pinsamt det vore att stå och böja utan kläder på sig! 😆

Raw 4 teh win!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.