Home › Forums › Styrkehörnan › Vad tar en 15-16 åring i bänk? (max)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 oktober, 2006 at 23:55 #902706Anonym anvandareMember
Det här måste väl ändå vara en av de märkligaste trådarna på body hittills, endast toppad av mickeb-tråden på gamla exhale.
7 oktober, 2006 at 00:40 #902707Anonym anvandareMemberJonatan tycker att jag kastar iväg Stoffe som bluffare på lösa grunder – detta efter att jag argumenterat om saken sida upp och sida ner. Jonatan har sitt sätt att bemöta folk och jag har mitt – tack och lov.
Damir : Jag känner till både JSK och dig. Jag ska maila (men inte inatt, eftersom det är ganska sent). Vill du träffa mig så kan vi träffas när jag kommer till JSK den 4.11. Men jag mailar imorgon (dvs på lördag).
7 oktober, 2006 at 01:24 #902708Anonym anvandareMemberBara för att du argumenterat sida upp och sida ner betyder det inte att du har en bra grund för det du säger.
Skitsamma. Jag tycker att det fick ett tråkigt och framförallt onödigt slut och min poäng var att om det nu är så att 130 för en 15 åring i klassen 80 kg är ett tecken på unik talang och du väljer att kalla den bluff bara för att vikterna längst ut i kanten inte syns så tycker jag helt klart att du möjligt kastar bort en talang på för tok lösa grunder. Det var ju faktiskt det bottenargumentet allt salade ner på till slut.
Iofs dör ju inte alla hans chanser att tävla i SL i och med denna tråd, men helt klart chansen att ha dig som tränare under den närmaste tiden(och som jag förstått det gick han misste om en unik chans där).
Det slutar liksom med att Stoffe länkar en video där han bänkar och sedan pekar finger åt alla på Body som tvivlar när det borde slutat med att han bänkar och sen börjar tävla och blir taggad. Att det blev på det sättet är ju inte direkt en slump om man läser allt vad han fått kastat på sig. Han är 15, inte konstigt att han reagerar på detta sätt.
7 oktober, 2006 at 08:30 #902709Anonym anvandareMemberDet att en argumentering är lång – sida upp och sida ner – behöver inte betyda att den är riktig. Så långt har Jonatan alldeles rätt.
Men om Jonatan hade läst mina argument noggrant, och jämfört dem med annat som sagts i denhär tråden, så tror jag nog att också Jonatans logik hade sagt honom att Stoffes påstående att han klarar 130 kg i bänkpress troligen är överdrivet.
Jag tänker inte upprepa mina argument på nytt : det är bara att läsa mina inlägg på nytt. Jag är säker på att den som gör det kommer fram till att det är MYCKET SANNOLIKARE att Stoffe är en bluff än att han inte är det.
Jag försöker dock inte hindra Stoffe från att börja tävla om han skulle vilja. Det är Stoffe själv som sagt att han inte vill börja tävla, dels för att han är axelskadad (vilket inte hindrade honom från att tangera sitt PR i bänkspress, enligt vad han påstår) samt för att han inte vill att hans mamma ska få reda på hur hårt han tränar. Dessa ”orsaker” – svepskäl – har jag tidigare ingående behandlat.
Det har varit tal om att jag skulle hjälpa honom komma igång, aldrig att jag skulle blivit hans tränare. Det senare hade – pga dagens internet-möjligheter – inte varit helt omöjligt. Men jag ställer mycket stora krav på mina adepter, så det hade krävts många andra förutsättningar än att Stoffe hade varit en stor talang för att ett tränare/adept-samarbete skulle ha uppstått.
7 oktober, 2006 at 11:23 #902710Anonym anvandareMemberJo jag förstår till fullo vad du säger och förstår dig, jag som åskådare kan ju tolerera mer i Ev.bluffsnack än vad du som inblandad gör. Jag tyckte ju bara det var tråkigt att Stoffe (åtminstone för detta tillfälle) lämnade stora chanser i onödan. Men det ska väl inte direkt du hållas ansvarig för, snarare han.
9 oktober, 2006 at 21:56 #902711Anonym anvandareMemberDet är ju inte omöjligt att vara 15 år och ta 130 i bänk men att ta det strikt och väga 78 kg vore ju nå helvetiskt bra. själv har jag tagit 140 sl lyft (ej på tävling) och jag är 17 och väger dryga 90kg har gjort 150 i ”Turk” bänk utan stopp annars, (dock utan studs).
Men jag väger ju 90+ och är ca 176 cm.. men att vara 178 cm och väga 78 kg tyder på en rätt tanig kille för att själv tycket jag att jag är rätt ”liten”
så jag har svårt att tänka mig ett hyffsat snyggt lyft på 130.. men som sagt det är ju inte omöljigt. Men ett tips till dig stoffe om du är så stark Lägg upp en tydlig rulle på lyftet så kommer du ju garanterat få mera beröm än kretik vilket jag förmodar att du vill ha..MVH//Sollet
11 oktober, 2006 at 16:58 #902712Anonym anvandareMember15 år, knappt 80 kg, och har tränat 5-6 månader, var det…
12 oktober, 2006 at 20:42 #902713Anonym anvandareMemberAlla 15 åringar som snackar bänkpress numera är givna styrkelyftare.
Fortsätter det såhär kommer om ca 25 år alla medelåldersmän vara styrkelyftare.. snacka om att gymen måste öka.15 oktober, 2006 at 20:49 #902714Anonym anvandareMember[http://www.youtube.com/watch?v=cEcv0Yn8z_c&mode=related&search=]
äckligaste ja sett,
stackare16 oktober, 2006 at 15:53 #902715Anonym anvandareMemberDet behöver inte vara så farligt att tappa stången, gjorde det själv för 19 år sedan. Hade 165 kg på stången, och tappade från raka armar. Fick lite ont i ena bröstmuskeln, men det gick över på några dagar. Man ska nog försöka greppa stången med riktig (godkänd) fattning , med tummarna ”framför” stången, vilket varken killen på filmen eller jag gjorde.
16 oktober, 2006 at 21:37 #902716Anonym anvandareMemberJaha jag tycker att det är så grymmt uppenbart.. han filmar ju inte ens hela stången jag menar det kan ju stå 2 killar på var sida utan att det synns i kamerabilden…
17 oktober, 2006 at 07:57 #902717Anonym anvandareMemberHmm skumt står ju en snubbe lite fint avsides till höger efter han lyft
17 oktober, 2006 at 08:53 #902718Anonym anvandareMemberEnligt tävlingsreglerna i styrkelyft är numera ett grepp där tummen är på samma sida av skivstången som de övriga fingrarna förbjudet.
17 oktober, 2006 at 21:42 #902719Anonym anvandareMemberfan va patetiska ni är ni ser ju på passaren att han inte tar i något vid pressen :S han rör den knappt? vissa på forumet är fan helt WIERD GO FOR IT STOFFE
18 oktober, 2006 at 01:37 #902720Anonym anvandareMemberMen nu får väl folk ge sig. Sluta för hela friden att bry er så mycket.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.