Home › Forums › Styrkehörnan › Vad tar en 15-16 åring i bänk? (max)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 januari, 2007 at 01:52 #902781Anonym anvandareMember
Bland normalt tränande ungdomar, när jag var i 15-16års åldern låg vikterna för 1RM mellan 55kg och 95kg. Det är rätt många jag har sett och ingen av dom var otränad. Dom som aldrig kört bänk eller styrketräning med vikter var dom som lyfte minst och dom som tränat med vikter innan lyfte mer i bänkpress.
Så en ”normal” vikt skulle säkert ligga i intervallet mellan 30kg och 100kg för dom flesta. Allt över 100kg borde anses vara väldigt starkt för en 15-16åring, enligt mig!
29 januari, 2007 at 08:24 #902782Anonym anvandareMemberPatrik08 wrote:stahlberg haha du e ju bara för mycket
sitter här och leker polis
med helt efterblivna och patetiska inlägg,
låt grabben va, om han klara 130 kg kul för han
e du så avundsjuk så du måste spendera hela din fritid åt att bluff förklara honom herregu skaffa dig ett liv gå ut och sup lite me kompisarna lr nåt
tror du skulle behöva de,
sen många andra svenska avundsjukan visar sig stort här,
stackareDu kanske borde läsa igenom det mesta innan du yttrar dig!
29 januari, 2007 at 10:30 #902783Anonym anvandareMemberEnglund wrote:Du kanske borde läsa igenom det mesta innan du yttrar dig!Hållet med!
29 januari, 2007 at 15:08 #902784Anonym anvandareMemberPatrik08 wrote:stahlberg haha du e ju bara för mycket
sitter här och leker polis
med helt efterblivna och patetiska inlägg,
låt grabben va, om han klara 130 kg kul för han
e du så avundsjuk så du måste spendera hela din fritid åt att bluff förklara honom herregu skaffa dig ett liv gå ut och sup lite me kompisarna lr nåt
tror du skulle behöva de,
sen många andra svenska avundsjukan visar sig stort här,
stackareLOL
29 januari, 2007 at 17:24 #902785Anonym anvandareMemberPatrik08 : Om du försöker skriva dikt så har du slått dig på fel bransch. Tyvärr är ditt inlägg inte värt mycket som SAKprosa heller.
Patrik08 anser att jag leker polis och att mina inlägg är efterblivna. På vilket sätt de är efterblivna förklarar han (självfallet) inte. Han kallar också mina inlägg för patetiska. När det kommer från honom så tar jag det som en komplimang.
Mina inlägg har inget med avundsjuka att göra. Jag gillar bara inte lögnare, ens när de ljuger om så små saker som att de klarar 130 kg i bänkpress.
Egentligen är det ganska onödigt att svara på inlägg av den typ som Patrik08 har fabricerat. Inlägget kan mycket väl tala helt för sig själv. Det är dessutom mycket lätt att genomskåda, att det (igen) är någon av Stoffes kompisar (alternativt han själv med en ny nick) som skriver. För ingen annan kan tänkas göra sig SÅPASS löjlig.
29 januari, 2007 at 17:31 #902786Anonym anvandareMemberAv att döma på ”Patrik08´s” svenska så är han 15 år och har inte läst igenom hela tråden och har ingen aning om vad det handlar om . Jag är tveksam på att det är Stoffe själv med en ny användare.
29 januari, 2007 at 18:33 #902787Anonym anvandareMemberDet är möjligt. Hade Patrik08:s inlägg varit en tipsrad hade han dock haft ETT RÄTT. Det var när han undertecknade inlägget med signaturen ”stackare”.
29 januari, 2007 at 19:44 #902788Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Det är möjligt. Hade Patrik08:s inlägg varit en tipsrad hade han dock haft ETT RÄTT. Det var när han undertecknade inlägget med signaturen ”stackare”.Hahaha
Den satt fint!Nej men vad säger du Ståhlberg, ska du inte dränka din svenska avundsjuka genom att supa med polarna och önska att du själv tog 130kg i bänk
29 januari, 2007 at 22:45 #902789Anonym anvandareMemberja e inte hans kompis ingen anning vem han e
aja tänker inte lägga ner mer tid på de här har bättre saker för mig29 januari, 2007 at 23:18 #902790Anonym anvandareMemberPatrik08 : Det var skönt att höra (fastän man undrar vad du slösade din dyrbara tid med att skriva i denhär tråden överhuvudtaget).
Erik : Sysslar numera varken med att supa eller vara avundsjuk.
29 januari, 2007 at 23:40 #902791Anonym anvandareMemberFör övrigt kan jag – skämt åsido – inte komma ihåg att jag skulle varit avundsjuk på andras resultat en enda gång under de snart 31 år jag hållit på med styrkelyft.
Ibland har mina adepter förlorat knappt mot någon annan lyftare. Det har inte varit trevligt att se en adept ha chansen att vinna och ändå bli tvåa. Men jag har inte varit avundsjuk på segraren för den skull (utan tänkt att nästa gång kommer ”vi” igen och visar var skåpet ska stå).
När Ove Lehto blev världsmästare i styrkelyft i supertungviksklassen förra året var jag säkert en av de icke-ålänningar som blev allra gladast åt hans VM-seger (ja, ja Freddi Smulter var säkert ÄNNU gladare). Inte heller när Lehto passerade min egen f.d adept som den som lyft mest i Finland genom tiderna i styrkelyft var jag avundsjuk på honom (däremot var jag glad att det var just Ove som gjorde det, om/när det ändå gjordes).
Avundsjuka är fullkomligt bortkastat i idrott : det är att slösa sin energi på helt fel saker.
2 februari, 2007 at 17:23 #902792Anonym anvandareMemberhåller med stahlberg till punkt och pricka.. videon bevisar ingenting det är väl inte svårare än att filma om det….
3 februari, 2007 at 21:21 #902793Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:För övrigt kan jag – skämt åsido – inte komma ihåg att jag skulle varit avundsjuk på andras resultat en enda gång under de snart 31 år jag hållit på med styrkelyft.Om det var riktat till mig så måste jag bara påpeka att jag skrev mitt inlägg med glimten i ögat
Tror knappast att du skulle vara avundsjuk över killens ”prestation” ifråga :up:4 februari, 2007 at 09:31 #902794Anonym anvandareMemberErik : Det förstod jag nog.
Off-topic :
Avundsjuka som företeelse i idrott tror jag dock inte på. En bra idrottsman tävlingsvilja, han ska vilja bli bäst och han ska avsky att förlora. Han ska känna en viss ”konkurrens” från andra duktiga idrottsmän och vilja prestera bättre än de. Samtidigt är det inte till någon som helst fördel att vara avundsjuk om någon annan presterat bättre : det är bara att gratulera, och att sedan bita ihop tänderna och arbeta hårdare.Detta lilla resonemang har inget med tråden att göra. Jag har skrivit här därför att jag inte gillar lögnare. Att lyfta 130 kg i bänkpress är ingen avundsvärd prestation. Ändå har många ungdomar som klarar den vikten utan att använda förbjudna medel fått jobba ganska hårt för det (trots att de dessutom har talang). Då tycker jag inte någon behöver förringa DERAS prestationer genom att ljuga om sina egna.
Om Stoffe däremot hade klarat 130 kg på riktigt hade jag varit en av de första att gratulera honom. Det var bl.a därför som jag erbjöd honom min hjälp att komma igång, även om det skulle kostat mig tid och pengar och jag inte hade fått något alls i gengäld, när han från början själv begärde hjälp. Efter mitt erbjudande tog Stoffe kontakt med mig per e-mail. Men när han märkte att JAG inte var en bluff (som han – av sig själv känner man andra) så backade han ur. När jag sedan märkte att han ljugit avslöjade jag detta.
6 februari, 2007 at 18:32 #902795Anonym anvandareMemberStoffe-90 wrote:Ja det skulle jag kunna göra ifall jag (kunde). Vet inte riktigt hur man lägger upp video här? men jag skickar den gärna genom msn till den som vill. 😮Lägg upp den på youtube,video.google,putemyfile.com ska bli roligt å se
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.