Vad tar en 15-16 åring i bänk? (max)

Home Forums Styrkehörnan Vad tar en 15-16 åring i bänk? (max)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 294 total)
  • Author
    Jacksatan wrote:
    Det är väl bara att lägga in den här då, så vi får se. Då är det ju slut på spekulationerna.

Ja det skulle jag kunna göra ifall jag (kunde). Vet inte riktigt hur man lägger upp video här? men jag skickar den gärna genom msn till den som vill. 😮

Nemen, en till tråd som denna.

Ja, du är jätte stark ;) ;) ;)

:frust:

Såå..vet ni någon bra styrkelyftsklubb nära stocholms området? Helst så nära Tyresö som möjligt! ( södra sthlm)

tacksam för seriösa svar!:D

👿 Äsch stunt samma..trode att jag kunde få lite seriösa svar istället för en massa påhopp om ditten å datten..
    får väll helt enkelt söka runt på nätet efter en SL klubb.

Admins lägg ner tråden TACK

Det är väl svårt att bedöma vad andra i den åldern tar?
    Det beror ju på hur den personen tränar och har för mål? Jag tycker att 130 kilo är rätt mycket mycket för en så pass ung människa. Allt hänger ju som sagt var på individen och hur den tränar!

En kompis som är ett år yngre än mig tog 150 kg i bänk press innan han fyll 15 år. Då tränade han endast brottning och kom inte lite då och då och bänkpressade lite. Vi bara stod och gapade. Han var brutalt storvuxen redan då. Han är fortfarande omänskligt stark, den mest naturligt råstarka människa jag sett. Skulle tippa han gör 200 kg med stopp idag i bänk. Tränar mycket sporadiskt.

Vad vägde kompisen :|

Christoopher wrote:
    Vad vägde kompisen :|

Då vägde han ca 90 kg. Nu väger han 115-120 kg.

Jag tycker du är verkligen stark om det stämmer.
    Men jag har några polare som är ungefär lika starkt som dig, en tar 115 och väger 75 och så har jag mera som är ungefär lika i vikt och styrka.

Själv är jag 16 och jag tar kring 90Kg och nog är jag nöjd med det, men jag kommer fortsätta träna mycket längre till. Det är underbart! :emo-thumb

Arne Persson wrote:
    En kompis som är ett år yngre än mig tog 150 kg i bänk press innan han fyll 15 år. Då tränade han endast brottning och kom inte lite då och då och bänkpressade lite. Vi bara stod och gapade. Han var brutalt storvuxen redan då. Han är fortfarande omänskligt stark, den mest naturligt råstarka människa jag sett. Skulle tippa han gör 200 kg med stopp idag i bänk. Tränar mycket sporadiskt.

Iofs en ganska risig ökning procentuellt ;)

Visst är du starkare än de flesta, om dina uppgifter stämmer.

Det viktiga är dock inte om du är stark utan om du vill tävla. Då ska du självklart söka dig till en SL-klubb. Kolla t.ex på Svenska Styrkelyftsförbundets hemsida, [www.styrkelyft.se], så kan du få tips om både klubbar och någorlunda aktuell ranking för ungdomar i år.

Om du är så duktig som du säger är det synd om du inte börjar tävla. Resultaten verkar förstås inte helt troliga – det är därför de flesta är misstänksamma – men HELT OMÖJLIGT är det ju inte.

Iof kan du få en viss personlig hjälp av mig också. Jag kommer till Sverige i november, samma vecka som bänk-SM. Först åker jag till Oskarshamn. Men onsdag och torsdag är jag i Stockholm. Där kommer jag att träffa några lyftare som bett om lite hjälp. Du kan vara med där om du vill. I bästa fall kan jag också hjälpa dig skriva in dig i en klubb, men då måste vi kolla upp hur lång väg du har (jag har nämligen en adept i Finland som hör till Södra TK).

Jacksatan wrote:
    Iofs en ganska risig ökning procentuellt ;)

Med tanke på att aldrig tränat på allvar så är det ok. Hade han varit mer intresserad så hade han troligen varit extrem idag. Är det någon här som tränar på Kristianstad Atletklubbs lokaler i Idrottshallen så vet dom säkert vem jag menar.

ja om du inte ljuger så är det starkt., men men, jag känner han som har rekordet i sin klass 76 kg pressade upp 140kg, menmen låter lite otroligt för att vara 15.. hur länge har du tränat ? :)

Du kanske har bra gener för styrkeleft eller så ljuger du som dem flesta brukar göra som sagt det här är trotts allt internet :)

kepp wrote:
    ja om du inte ljuger så är det starkt., men men, jag känner han som har rekordet i sin klass 76 kg pressade upp 140kg, menmen låter lite otroligt för att vara 15.. hur länge har du tränat ? :)

Hmm vilken viktklass? vägde han 76kg? = 82,5kg, finns inget rekord som ligger på 140kg i bänken.

Till trådskaparen: Mycket bra resultat om dom är sanna:emo-thumb

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 294 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.