Home › Forums › Styrkehörnan › Vad tar en 15-16 åring i bänk? (max)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 september, 2006 at 15:00 #902556Anonym anvandareMemberRobinravn.se wrote:Fan vad stark du är….jag tog 52,5 på skolmästerskapen 4månader innan jag blev 16.
Kör på bara, inte säkert ens att ronnie coleman har lika lätt för att bygga muskler som du
I mina ögon är du ett genetiskt underbarn………hehe okey, tackar
18 september, 2006 at 15:02 #902557Anonym anvandareMemberkepp wrote:ja om du inte ljuger så är det starkt., men men, jag känner han som har rekordet i sin klass 76 kg pressade upp 140kg, menmen låter lite otroligt för att vara 15.. hur länge har du tränat ?Jag har tränat i cirka 9 månader..men blev seriös för cirka 6 månader sedan.
tränat sen jag var 14 med andra ord
18 september, 2006 at 15:05 #902558Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Visst är du starkare än de flesta, om dina uppgifter stämmer.Det viktiga är dock inte om du är stark utan om du vill tävla. Då ska du självklart söka dig till en SL-klubb. Kolla t.ex på Svenska Styrkelyftsförbundets hemsida, [www.styrkelyft.se], så kan du få tips om både klubbar och någorlunda aktuell ranking för ungdomar i år.
Om du är så duktig som du säger är det synd om du inte börjar tävla. Resultaten verkar förstås inte helt troliga – det är därför de flesta är misstänksamma – men HELT OMÖJLIGT är det ju inte.
Iof kan du få en viss personlig hjälp av mig också. Jag kommer till Sverige i november, samma vecka som bänk-SM. Först åker jag till Oskarshamn. Men onsdag och torsdag är jag i Stockholm. Där kommer jag att träffa några lyftare som bett om lite hjälp. Du kan vara med där om du vill. I bästa fall kan jag också hjälpa dig skriva in dig i en klubb, men då måste vi kolla upp hur lång väg du har (jag har nämligen en adept i Finland som hör till Södra TK).
Ok låter väl bra! men hur ska jag kontakta dig då? o vise versa.
har du msn kanske?18 september, 2006 at 16:43 #902559Anonym anvandareMemberJag har iof chattat på msn med min Helsingfors-adept och på gmail med min Oskarshamns-adept. Men jag är ingen storchattare precis.
Du kan maila mig på adressen [mailto:K_H_S-power@hotmail.com]. Du kan också ringa +358409628441. Eller pip, så ringer jag (för då blir det jag som betalar). Understreck i adressen : K_H_S-.
18 september, 2006 at 18:49 #902560Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Jag har iof chattat på msn med min Helsingfors-adept och på gmail med min Oskarshamns-adept. Men jag är ingen storchattare precis.Du kan maila mig på adressen [mailto:K_H_S-power@hotmail.com]. Du kan också ringa +358409628441. Eller pip, så ringer jag (för då blir det jag som betalar). Understreck i adressen : K_H_S-.
Okey! jag föredrar snack över msn innan jag ger ut mitt nummer till en främling
Min msn är: ”Snappy_crew@hotmail.com”.18 september, 2006 at 18:55 #902561Anonym anvandareMemberPassar bra. Det kan jag förstå och tycka är förnuftigt (fastän jag inte är lika noga för egen del). Jag sparade adressen, och mailar.
18 september, 2006 at 19:18 #902562Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Passar bra. Det kan jag förstå och tycka är förnuftigt (fastän jag inte är lika noga för egen del). Jag sparade adressen, och mailar.Alright! låter bra
19 september, 2006 at 22:00 #902563Anonym anvandareMemberCsaba wrote:Min kompis Janos Örsi kunde klara 115 kg i bänkpress när vi var ca 18 år. Då vägde han ca 60 kg. Nu tävlar han i -75 kg och klarar 235 kg på tävlingen. Han kom 3:a på EM (med doppigtest) och vann VM också (vet inte i vilken förbundet). Han tävlar i styrkelyftning med (3 ggrs ungersk mästare). Jag kan bara säga att den 130 kg med din vikt och ålder är otroligt bra! :up: Du måste söka upp en klubb. Lycka till!åå fan! ,stark kompis du har
tack så mkt..jag funderar faktiskt på o söka klubb, men ja vet inte vilken bara20 september, 2006 at 08:52 #902564Anonym anvandareMemberVisst vet du det. Svara på mitt mail så reder saken upp sig hur snabbt som helst…
20 september, 2006 at 14:05 #902565Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Visst vet du det. Svara på mitt mail så reder saken upp sig hur snabbt som helst…Svarade så gott jag kunde
ursäkta mig för att jag inte är någon bra mail skrivare!:o20 september, 2006 at 14:41 #902566Anonym anvandareMemberKan barainstämma med alla andra, Grymt stark för din ålder.. Skulle jag vara du skulle jag inte tveka en sekund på att i alla fall göra ett helhjärtat försök till att bli nåt. För som det låter har du verkligen vad som behövs..
Hoppas filmen på 7an på 100 i bänk kommer upp snart
Lycka till i fortsättningen
Tomas
20 september, 2006 at 19:34 #902567Anonym anvandareMemberVäldigt svårt att säga. Själv när jag var 16 gjorde jag nog runt 100-110kg i bänkpress hade tränat nästan ett år. vägde 85kg ungefär. Så du är väldigt stark för din ålder skulle jag nog vilja säga!
22 september, 2006 at 23:54 #902568Anonym anvandareMemberFidde_Mannen wrote:Väldigt svårt att säga. Själv när jag var 16 gjorde jag nog runt 100-110kg i bänkpress hade tränat nästan ett år. vägde 85kg ungefär. Så du är väldigt stark för din ålder skulle jag nog vilja säga!100+ kg i bänk är väldigt stark gjort.. jag vet ej själv vad jag tar därför att jag aldrig maxar.. jag tror ärligt att medel tyngd för en 16 åring är ungeför 60kg ibänk.. (detta är medel, det är inte många som träanr seriöst nu för tiden)
23 september, 2006 at 11:26 #902569Anonym anvandareMemberante_wolf wrote:100+ kg i bänk är väldigt stark gjort.. jag vet ej själv vad jag tar därför att jag aldrig maxar.. jag tror ärligt att medel tyngd för en 16 åring är ungeför 60kg ibänk.. (detta är medel, det är inte många som träanr seriöst nu för tiden)Ok!
nej det har du nog rätt i!
jag är den enda i klassen och i min kompis krets som satsar benhårt på styrketräning @ the gym!
men det finns ju undantag, fast inga som jag vet om än där jag bor iaf.23 september, 2006 at 12:08 #902570Anonym anvandareMemberLägg upp filmen här, [http://www.rapidshare.de/] , och skriv download adressen i ett inlägg så kan vi andra tanka ner det, så kommer nog du inte bli betvivlad längre..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.