Vad tar en 15-16 åring i bänk? (max)

Home Forums Styrkehörnan Vad tar en 15-16 åring i bänk? (max)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 294 total)
  • Author

Det värsta ur rent allmän, icke-idrottslig synpunkt är väl ändå det att Stoffe-90 uppger ”styrketräna och knulla” som sina intressen. Om hans färdigheter i knullande motsvarar färdigheterna i styrketräning så är han tyvärr fortfarande oskuld.

stahlberg wrote:
    Det värsta ur rent allmän, icke-idrottslig synpunkt är väl ändå det att Stoffe-90 uppger ”styrketräna och knulla” som sina intressen. Om hans färdigheter i knullande motsvarar färdigheterna i styrketräning så är han tyvärr fortfarande oskuld.

Men herregud mänska, har du verkligen ingenting annat för dig än att hoppa på en anonym 15-åring på nätet?!

Voldemaahr : Lite ironi får man väl tåla fastän man är bara 15 år. Om en 15-åring ljuger om sina styrketräningsresultat på nätet är det inte någon stor sak. Om han blir fast för lögnen, och man trakasserar honom för den så är det heller inte någon stor sak. Han kanske t.om lär sig ett och annat av trakasserierna, t.ex att det är onödigt att ljuga om sin förmåga/sina prestationer och att den som ljuger kan bli trakasserad. Dessa lärdomar kan han t.om ha nytta av IRL.

Den som skriver något på ett forum som dethär kan få finna sig i att få olika typer av mothugg. Detta har inget med skribentens ålder att göra. Det är väl bara bra att lära sig ta emot kritik, klagomål osv.

Jag vet inte var Voldemaahrs riddarinstinkter mitt i allt vaknade
    i denna tråd. Men att bråka med någon på internet är knappast så farligt. Som sagt kan vederbörande ha nytta av det själv. Och de ”blessyrer” man får på nätet är betydligt mindre än blessyrer man får av påhopp IRL – sådana påhopp är betydligt mer allvarliga.

Jag vet inte om hr Voldemaahr är kapabel till någon tankeverksamhet i egentlig mening. Men OM han är det så kan han ju tänka sig att Stoffes skämt hade kunnat leda till att jag åkt till Sverige en dag tidigare, och fått kostnader på flera tusen kronor mera än jag hade behövt ha. Jag hade naturligtvis inte gjort detta utan att på förhand kolla upp Stoffe-90 närmare, men det kunde inte Stoffe veta. Hans skämt kunde – enligt vad han själv trodde – mycket väl ha lett till detta, om han inte dragit sig ur i tid.

Förmodligen har Voldemaahr tappat bort sig i texten på halva vägen. Men som sagt : lite trakasserier över internet är väl inte hela världen. Ger man sig i leken så får man väl tåla LITE iaf.

Kollade filmen en gång till. Vikterna kan mycket väl vara 100 kg, även om det är omöjligt att se. Som sagt ser man inte hur mycket passaren lyfter. Lyftarens vingliga stil och totala brist på t.ex liggställning på bänken tyder på att han inte tränat alltför länge.

I vilket fall som helst så är Stoffe-90 en bluff.

stahlberg wrote:
    Kollade filmen en gång till. Vikterna kan mycket väl vara 100 kg, även om det är omöjligt att se. Som sagt ser man inte hur mycket passaren lyfter. Lyftarens vingliga stil och totala brist på t.ex liggställning på bänken tyder på att han inte tränat alltför länge.

I vilket fall som helst så är Stoffe-90 en bluff.

2st 15kg på varje sida är det garanterat iaf (ser ut som gamla eleikovikter, har likadana på SAK här i skellefteå), samt 2st järnvikter på varje sida som troligtvis är 10or (kan vara 5or också). Hur som haver så ser inte lyftaren ut att ta i så mycket på dom första repsen.

Jag tror att stoffe har får upp 130 men med hjälp från passaren. Det syns helt klart att han är stark även om han får hjälp och har dålig teknik.

Han stark för att vara 15. Och nej,jag tror inte att han är en bluff, han vet bara inte vad det är för ”regler” som gäller i bänkpress.

Om man skulle lära honom istället för att säga att han är en bluff så skulle han troligtvis kunna bli en bra bänkpressare. Att han börjar slingra sig när du vill stämma träff med honom är inte så konstigt; jag skulle också tveka om en farbror från finland ville träffa mig på ett gym (speciellt om jag hade varit 15 år). Han kanske skyller på skador och sin mamma pga att han inte vill verka otrevlig.

Nu vet jag ju inte vad ni har pratat om via mail, han kanske har sagt något till dig där som jag inte vet om.

Inget illa menat till dig stahlberg, jag gillar dig. Jag känner bara att jag vill försvara ”stoffe”. :)

Han är visst en bluff.

Han hade kunnat låta bli att maila mig om han velat. Det tänkte han också först, men blev som sagt ”inträngd i ett hörn” och halvt tvungen till att maila (eller redan då avslöja sig som bluff).

I sina mail har han verkat mycket intresserad, och ställt diverse frågor. Han visste hela tiden mycket väl att ”målet” var att vi skulle träffas. Det var när det blev klart att träffen skulle ske på ett gym som han fick mycket bråttom att backa ur. Orsaken är mycket lätt att förstå : han ville inte visa vad han gick för i bänkpress.

Att han inte skulle vågat träffa mig tror jag inte ett ögonblick på. Han kunde ha träffat mig i sitt eget gym (vilket var ett av de alternativen jag föreslog). Jag är inte farligare än en instruktör i hans gym. Dessutom kunde han ha haft kompisar eller föräldrar med sig.

Jag tror inte heller en som verkligen vill bli bra ger upp för en axelskada som inte ens är konstaterad som skada. Inte heller tror jag hans mamma – som hittills inte vägrat honom styrketräna – skulle kunnat hindra honom. Hans orsaker till att sluta(?) är bortförklaringar och svepskäl. Orsaken till att man serverar bortförklaringar och svepskäl brukar vara att man vill slingra sig undan en obehaglig sanning. Och i detta fall var den obehagliga sanningen den, att han VISSTE att han klarar LÅNGTIFRÅN 130 i bänkpress.

Jag tror de facto att vikten på filmen är 100 kg. Visst finns det tjocka 10or, så att det KUNDE vara 70 kg istället för 100 (dvs 10+10+5 på var sida). Men vikten verkar vara 100. Det KUNDE vara någon annan än Stoffe som lyfter. Men jag tror det är han.

Däremot tror jag att passaren tar i ORDENTLIGT. Tekniken ser nämligen såpass dålig ut, att jag tvivlar på att lyftaren kunnat hålla banan ensam på en vikt som verkar så tung för honom som denna.

Stoffe är kanske inte alls svag. Han kanske klarar 80-100 kg i bänkpress, vilket inte alls är dåligt. Men 130 – glöm det, inte med SL-regler.

Stoffe påstod att han tränat 5-6 månader. Jag lär en lyftare bättre bänkpressteknik än den han förevisar på filmen på 3 veckor. No way!

Han är för övrigt inte den första eller den sista bluffen, vare sig här eller på Kolozzeum.

90kg eller 100kg tror jag det är, inte mindre iaf. Jag tycker det ser ut som att passaren kontrollorerar banan men han ser inte ut att lyfta stången så mycket på de första repsen. Men i slutet så ser man att passaren lyfter stången när det börjar gå tungt.

Jag håller med dig om att han knappast tar 130, ens 115-120 med riktiga SL regler. Men i hans värld har han tagit 130kg, då med hjälp från passaren, och då ljuger han inte. Han vet bara inte bättre. Det var kanske därför han backade; när han själv insåg att han inte kommer klara att pressa upp 130kg själv.

Jag vet inte hur jag ska argumentera med dig, för jag har inga bra svar, jag känner inte stoffe själv. Men jag hoppas att du förstår hur jag menar när jag säger att det är synd att kalla han en bluff, när ni är från två helt olika världar när det gäller styrketräning.

Du spelar fotboll och han spelar hockey, eller nåt sånt. ;)

stahlberg wrote:
    Voldemaahr : Lite ironi får man väl tåla fastän man är bara 15 år. Om en 15-åring ljuger om sina styrketräningsresultat på nätet är det inte någon stor sak. Om han blir fast för lögnen, och man trakasserar honom för den så är det heller inte någon stor sak.

Jag vet inte var Voldemaahrs riddarinstinkter mitt i allt vaknade
    i denna tråd.

Jag vet inte om hr Voldemaahr är kapabel till någon tankeverksamhet i egentlig mening.

Förmodligen har Voldemaahr tappat bort sig i texten på halva vägen.

Jag orkar verkligen inte ens bry mig om att ”debattera” (läs ”leka i sandlådan”) med dig. Du har trakasserat stoffe-90 och gjort personliga påhopp på mig, och om allt är i sin ordning kommer du snart inte kunna göra inlägg på det här forumet mer.

Voldemaahr wrote:
    Jag orkar verkligen inte ens bry mig om att ”debattera” (läs ”leka i sandlådan”) med dig. Du har trakasserat stoffe-90 och gjort personliga påhopp på mig, och om allt är i sin ordning kommer du snart inte kunna göra inlägg på det här forumet mer.

lol!
    Precis som stahlberg säger: ”är man med i leken får man leken tåla”. Ljuger man om vikter så kan man räkna med att man blir kallad bluffmakare. Det är inget påhopp utan det är svaret på en fråga som många har ställt i den här tråden: har han verkligen klarat 130kg i bänkpress eller är det en bluff? Lägger man ner mycket tid som Stahlberg gör för att hjälpa nya talanger att utvecklas till duktiga styrkelyftare så är det inte roligt att lägga ner massvis med tid på mail mm, när det visar sig vara en fjortis som snackar ”skit”. Hade du läst hela tråden så hade du fattat hela sammanhanget.

Bernhard wrote:
    lol!
    Precis som stahlberg säger: ”är man med i leken får man leken tåla”. Ljuger man om vikter så kan man räkna med att man blir kallad bluffmakare. Det är inget påhopp utan det är svaret på en fråga som många har ställt i den här tråden: har han verkligen klarat 130kg i bänkpress eller är det en bluff? Lägger man ner mycket tid som Stahlberg gör för att hjälpa nya talanger att utvecklas till duktiga styrkelyftare så är det inte roligt att lägga ner massvis med tid på mail mm, när det visar sig vara en fjortis som snackar ”skit”. Hade du läst hela tråden så hade du fattat hela sammanhanget.

Jag fattar sammanhanget och om stoffe-90 tar 130 i bänk ställer jag mig också frågande till. Jag skulle nog, ganska så direkt, avfärda att han klarar det. Sen om man vill maila honom, göra långa trådar om att han är en bluff, trakassera honom offentligt för detta, och i samma andetag ifrågasätta min tankeverksamhet(?).. Ja, den mentaliteten tycker jag inte hör hemma i idrotten. Eller jag kanske har fel?

Angående vikterna så ser det i mina ögon ut att vara 10kg’s som hänger på stången. På ett av de gym jag tränar på finns dessa tjocka svart/gula vikter.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=zRozNWXNUv8]

[http://www.youtube.com/watch?v=zRozNWXNUv8]

Jag har lagt upp klippet på youtube istället.

Jaså nu börjar vissa ifråga sätta ifall dom svarta vikterna är 15kgs eller ifall passaren gör det mesta av jobbet eller ifall jag lyfter rätt eller inte..

Jag kan bara säga såhär, ni får tro som ni vill:

1. DET ÄR 80KG, 4 st 15kgs + 2st 10or + STÅNGEN (20KG) = 100?

2. Jag kan inte riktig SL teknik eftersom att jag aldrig TÄVLAT/TRÄNAT SL, så ursäkta ifall jag inte lyfter ett ”godkänt” lyft ,men det är den verkligheten jag känner till , som någon nämnde tidigare i denna tråd.

3. Det var 6 månader sedan, Jag lyfter bra mer nu, därmed 130kg minst 1 rep.

4. Det som stahlberg kallar svepskäl är fan inga svepskäl, jag är rädd om min kropp som man bör vara överhuvudtaget! men speciellt i tonåren innan man riktigt vuxit klart, jag ändrade mig helt enkelt, vilket inte kallas”svepskäl” , utan snarare eftertanke.

5.VARFÖR SKULLE JAG LJUGA OM MINA RESULTAT PÅ ETT J*VLA INTERNETFORUM? får jag nån form av respekt utav det eller?, ja menar, ni känner inte ens mig irl så vad spelar det för roll då?

6.Passaren lyfte inte alls mycket på de första lyften,men jag kan hålla med om att han hjälpte till lite med sista och ENDAST det sista. han hjälpte mig genom att ”följa med stången för att jag inte skulle skada mig på något sätt, eftersom att han ansåg det vara väldigt tungt för en så pass ungmänniska.

7.SKIPPA PÅHOPPEN. Skriv med respekt oavsett om ni tror att jag är en bluff eller ej, för jag skriver själv med respekt..annars är ni fan inte uppfostrade på rätt sätt. eller så har ni helt enkelt inga bra argument. eller nått.

;)

Kan också tilläga att passaren jobbar på Tyresö gym, så han kan t.om. intyga det, Ifall ni på nått sätt kontaktar honom.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 294 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.