Home › Forums › Styrkehörnan › Vad tar en 15-16 åring i bänk? (max)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 september, 2006 at 22:45 #902616Anonym anvandareMember
trött på snacket..bluff hit o dit, säg reglerna så ska du få se det med egna ögon.
Nu ska jag sova, godnatt allesammans, kollar vad du skrivit imorrn stahlis.
Natti natti.
:emo-thumb26 september, 2006 at 22:47 #902617Anonym anvandareMembereller föressten. nu blev det intressant, säg reglerna da?
26 september, 2006 at 22:53 #902618Anonym anvandareMemberI den sal jag tränar har vi över 100 lyftare som klarar över 200 kg i bänkpress. Jag kan filma in vem som helst av dem och säga ”där reppar jag med 200 kg”. Problemet blir alltså att bevisa den lyftandes identitet.
Men jag tror knappast vi får se samma lyftare som vi såg på förra filmen BEVISLIGEN lyfta 130 kg.
Jag tror inte Stoffe tränar seriöst (detta baserar jag på barnsligheten i hela diskussionen). Han kanske TROR att han tränar seriöst. Jag tror inte alls att han förstår vad seriös träning för en idrottsman EGENTLIGEN innebär.
Detta med seriös träning har inget att göra med de förra inläggen. Det är helt enkelt så att så unga människor inte KAN VETA vad det är att träna seriöst, om ingen lär dem. Jag har träffat duktiga tränande ungdomar, talangfulla tränande ungdomar, motiverade tränande ungdomar, hårt tränande ungdomar, FANATSIKT tränande ungdomar etc etc. Men seriöst tränande (utan att faktiskt VARA idrottsmän) – mycket sällan.
26 september, 2006 at 22:56 #902619Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:I den sal jag tränar har vi över 100 lyftare som klarar över 200 kg i bänkpress. Jag kan filma in vem som helst av dem och säga ”där reppar jag med 200 kg”. Problemet blir alltså att bevisa den lyftandes identitet.Men jag tror knappast vi får se samma lyftare som vi såg på förra filmen BEVISLIGEN lyfta 130 kg.
Jag tror inte Stoffe tränar seriöst (detta baserar jag på barnsligheten i hela diskussionen). Han kanske TROR att han tränar seriöst. Jag tror inte alls att han förstår vad seriös träning för en idrottsman EGENTLIGEN innebär.
Detta med seriös träning har inget att göra med de förra inläggen. Det är helt enkelt så att så unga människor inte KAN VETA vad det är att träna seriöst, om ingen lär dem. Jag har träffat duktiga tränande ungdomar, talangfulla tränande ungdomar, motiverade tränande ungdomar, hårt tränande ungdomar, FANATSIKT tränande ungdomar etc etc. Men seriöst tränande (utan att faktiskt VARA idrottsmän) – mycket sällan.
Du ska få se samma lyftare (alltså mig) som i båda filmerna.. troru jag är så dum att jag lägger upp en film där det är en person, och i nästa en annan? ( undrar vem som är bakom flötet egentligen)
jag kan bevisa att det är jag genom att prata i nästa video där jag lyfter 130kg. blir du nöjd då?
och säg reglerna nu så du inte kommer o säga ” du lyfter fel o ditten datten”.!!!26 september, 2006 at 22:57 #902620Anonym anvandareMemberJag tror inte det är lönt att tala om reglerna. De kommer inte att ha någon betydelse i sammanhanget. Stoffe-90 är en bluff.
(För dem som kräver att jag ber om ursäkt för mina ”trakasserier” så påpekar jag att jag SKA göra det den dag Stoffe BEVISLIGEN lyft 130 kg själv. Men den dagen får vi vänta på (i synnerhet som hans mamma förbjudit honom att lyfta tungt. Men det tycks ju vara glömt redan, precis som axelskadan)).
26 september, 2006 at 23:03 #902621Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Jag tror inte det är lönt att tala om reglerna. De kommer inte att ha någon betydelse i sammanhanget. Stoffe-90 är en bluff.(För dem som kräver att jag ber om ursäkt för mina ”trakasserier” så påpekar jag att jag SKA göra det den dag Stoffe BEVISLIGEN lyft 130 kg själv. Men den dagen får vi vänta på (i synnerhet som hans mamma förbjudit honom att lyfta tungt. Men det tycks ju vara glömt redan, precis som axelskadan)).
Eller du menar..det kanske inte är lönt att tala om reglerna för du kanske blir motbevisad av stoffe i egen hög person? eller..? är det jobbigt att förklara reglerna , tar det mkt utav din tid kanske?
Axelskadan, vilket jag inte vet ännu ifall det är axelskada, sa att det gjorde ont i främre delen utav vänstra axeln! är fortfarande kvar.
Jag sa så fort som möjligt ska jag filma det..så tala om reglerna ifall du inte är rädd att bli motbevisat och bortgjord inför alla på body forumet!
VÅGA UTMANA EN 15 årings trovärdighet , Mr jagharvaritelittränarei26år.26 september, 2006 at 23:11 #902622Anonym anvandareMemberska sova nu..har skola tidigti morrn
byeeeeeeeeee26 september, 2006 at 23:16 #902623Anonym anvandareMemberRegelboken: [http://web.telia.com/~u31436621/regelbok/IPF%20rulebook_swe.pdf]
bänkpress reglerna hittar du på s. 28-31
26 september, 2006 at 23:30 #902624Anonym anvandareMemberHmm 130 kg i bänk när man är 15 är riktigt bra.
Själv tog jag 102kg (kroppsvikt 67kg) när jag hade gått ur 9:an mao 15 år (mest i min då bänkpresslyftande skola). Vi hade i min skola (Abrahamsbergsskolan i Sthlm) på den tiden betyg i bänkpress vilket ju inte är så vanligt.
Den som hade tagit mest genom tiderna var en kille typ 1976 som tog 123kg, det tyckte jag var sjukt mycket (särskillt med tanke på att han tog 89 kg när han gick i 7:an).
/Per Ö
26 september, 2006 at 23:49 #902625Anonym anvandareMemberStoffe-90, du har ju inget val nu.
Den här diskussionen är egentligen meningslös eftersom ord väger mot ord. Du kan inte bevisa att du tar 130, och Stahlberg kan heller inte motbevisa dig. Bara en massa teorier fram och tillbaka om vad folk siar om att du tar, helt jävla meningslöst.Ta reda på reglerna, tryck upp 130 (tror knappast att du kommer sakna motivation inför det lyftet), filma sedan kalaset och lägg upp.
Ska vi säga en vecka? 10 dagar?
27 september, 2006 at 00:11 #902626Anonym anvandareMemberstahlberg wrote:Det intressanta är att Voldemaahr & co gör mig till boven i denhär tråden. Den synvinkeln är intressant. enligt Voldemaahr & co ska man alltså otrakasserad kunna ljuga på internet (kanske också IRL), och den som kritiserat en för lögnerna blir beskylld för trakasserier. Det är DEN LOGIKEN som får mig att tro att det inte är så mycket bevänt med Voldemaahrs tankeförmåga i andra sammanhang heller.Det är en sak att trakassera, och det är en annan att pusha någon och ge ultimatum, eller för den delen – Att kräva bevis av en uttalad bänkpressprestation. Min synpunkt i stoffestoryn kan du läsa i mitt tidigare inlägg, och på den biten tror jag inte det skiljer så värst mycket.
Det som stör mig nåt så förbannat är att du helt utan vidare påstår att det skulle vara nåt vajsing med min tankeförmåga? Jag citerar:
stahlberg wrote:Det är DEN LOGIKEN som får mig att tro att det inte är så mycket bevänt med Voldemaahrs tankeförmåga i andra sammanhang heller.I andra sammanhang? Att ha grova, osunda och direkt sjuka fördomar är ju nästan i underkant för vad du vräker ur dig här. Givetvis, i sann Sarbaz-anda, vill jag ha belägg och tydliga bevis för dessa andra sammanhang där min tankeförmåga skulle brista. Har du inte det, har du givetvis inget annat alternativ än att be om ursäkt.
27 september, 2006 at 02:24 #902627Anonym anvandareMemberJag tycker inte att stoffe ska behöva följa SL regler om han ska filma att han tar 130kg, för det var inte en SL godkänd bänkpress tråden handlade om från början, bara ”bänkpress”.
Filma när du tar 130kg, men utan att passaren håller i stången. Det räcker för att stahlberg ska bli motbevisad. Ger han sig ändå inte så gör det inget, för du har ändå övertygat oss andra.
Filma vikterna, presentera dig själv, lägg dig ner och lyft vikten! :up:
27 september, 2006 at 07:24 #902628Anonym anvandareMemberpolaren wrote:Jag tycker inte att stoffe ska behöva följa SL regler om han ska filma att han tar 130kg, för det var inte en SL godkänd bänkpress tråden handlade om från början, bara ”bänkpress”.Filma när du tar 130kg, men utan att passaren håller i stången. Det räcker för att stahlberg ska bli motbevisad. Ger han sig ändå inte så gör det inget, för du har ändå övertygat oss andra.
Filma vikterna, presentera dig själv, lägg dig ner och lyft vikten! :up:
Jo det är precis det som jag tänker göra :up:
27 september, 2006 at 08:47 #902629Anonym anvandareMemberFör det första håller jag faktiskt med Voldemaahr i ett avseende. Diskussionen är meningslös, eftersom vi bara pratar, och med prat kan inget bevisas.
Jag skrev att jag MISSTÄNKER brister i Voldemaahrs logiska tänkande. Jag kan inte bevisa sanningshalten i mina misstankar, och jag har ingalunda påstått att jag säkert har rätt (hoppas jag). I sanningens namn bör tilläggas att jag uttalade mina misstankar i provokativt syfte. Att Voldemaahr tycker annorlunda än jag – resonerar annorlunda – behöver inte ha något att göra med hans förmåga att tänka logiskt. (Man kunde säga att jag trakasserade Voldemaahr en aning, för att retas lite, som följd av hans tonfall i sitt första inlägg)
Stoffe har också sänt ett mail till mig. Detta mail innehåller i korthet samma saker som han säger här i tråden : att han har en axelskada, att han klarat 130 kg i bänkpress (själv) och att han ska lägga upp en film som bevisar detta för att han inte vill bli kallad lögnare.
Iof betvivlar jag inte alls att Stoffe-90 kan ha en axelskada. Detta är helt möjligt. Men att en axelskada – som enligt Stoffe innebär smärta i vänster framsida axel – skulle hindra Stoffe från att satsa på att tävla i bänkpress är högst osannolikt.
ANTINGEN satsar Stoffe seriöst på att börja tävla (som han påstått) ELLER OCKSÅ har han bluffat hela tiden.
Om han klarar 130 kg i bänkpress och satsar seriöst på att börja tävla låter han inte en OUNDERSÖKT AXELSKADA hindra detta. Sådana lyftare existerar inte. Dessutom har han alltså påstått att skadan (och hans mamma) hindrar honom från att träna tungt. Men ÄNDÅ – trots att han har en skada som hindrar honom från att lyfta tungt – så ska han lägga upp en film där han klarar 130 kg i bänkpress. Han kan ju inte redan ha denna film, för då hade han lagt upp den. Då måste han utföra lyftet nu – trots axelskadan som hindrar honom från att träna tungt – och lägga upp filmen sedan. Hela detta resonemang haltar. De fakta Stoffe lägger fram går i kors.
Om han istället lurats om det att han ville börja tävla, så är det mycket troligt att han inte heller klarar 130 kg i bänkpress. I vilket fall som helst har han bluffat, antingen angående vikterna eller angående tävlandet – eller angående bådadera.
Polaren har helt rätt i att lyftet på 130 kg inte behöver följa styrkelyftsreglerna för att ”vara sant”. Men det måste utföras utan att någon passare lyfter och styr. Orsaken till att jag inte ville prata om bänkpressreglerna var den, att jag redan i ett mail hänvisat till Svenska Styrkelyftsförbundets sida [www.styrkelyft.se], där man kan läsa de svenskspråkiga SL-reglerna. Hade Stoffe från början varit seriös hade han helt säkert besökt sidan ifråga.
För min del har jag spillt både ord och tid på Stoffe-90 närmast i onödan (eftersom jag gärna provocerar och ”trakasserar” folk lite har det ändå haft ett visst nöjesvärde). Vi kan ju återkomma efter att ha sett den utlovade filmen.
27 september, 2006 at 09:02 #902630Anonym anvandareMemberalexxander : Jag medger att jag är en smula barnslig som ger mig i debatt med 15-åringar. Jag gillar att vara barnslig ibland. Det är jätteroligt.
Det är intressant att alexxnader kan påstå att Stoffe ska lägga upp en film på 130 kg om en vecka, när skadan läkt. Eftersom ingen undersökt skadan vet man inte vilken typ av skada det är, och då kan man inte vara säker på hur lång tid det tar innan han kan lyfta igen.
Vi kan som exempel ta en vanlig typ av axelskada : en akut supraspinatus-inflammation. Misstänker jag en sådan låter jag ”min” lyftare göra ett enkelt ”test” för att konstatera att det är en sådan inflammation. När jag konstaterat inflammationen tar jag för säkerhets skull lyftaren till en ortoped. Ortopeden skriver ut en anti-inflammatorisk medicin, och så gäller det att VILA HELT från bänkpress i 6-8 veckor. Gör man inte så här blir supraspinatus-inflammationen troligen kronisk. Och då är det mer eller mindre slutbänkat för all framtid. Om man å andra sidan gör såhär, och sedan tränar på rätt sätt, så kommer skadan knappast tillbaka.
Jag vet inte vilken typ av skada Stoffe har. Men den måste ju vara allvarlig eftersom den sätter stopp för att han ska träna tungt? Då borde man besöka kompetent läkare för att diagnostisera skadan och få lämplig behandling. (Bifoga gärna läkarintyget här i tråden)
Jag är alltså en aning barnslig som ger mig in i 15-åringarnas sandlåda (och det bjuder jag på). alexxander är också en aning barnslig, som ger sig på gamla gubbar. Men det kan ha den nyttan – om han gör det lite oftare – att nivån på hans debattinlägg stiger över sandlådekanten.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.