Vad tycker ni om den här killen?

Home Forums Styrkehörnan Vad tycker ni om den här killen?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • Author

Vad tycker ni om den här killen, sjukt stark i mark. Btw vad är det för special stång han kör med?

Motivation till marklyft :)

[youtube=]

Fyy faan va hardcore, blod i hela ansiktet….. Hans trapz var inte att leka med, gjorde ju att han liknande Quasimodo! :D

Han har väl varit med i Worlds strongest men också va? Åtminstonde i kvalen!

2 x WSM-vinnare, 97 & 99.

Insulinus wrote:
    Fyy faan va hardcore, blod i hela ansiktet….. Hans trapz var inte att leka med, gjorde ju att han liknande Quasimodo! :D

Han har väl varit med i Worlds strongest men också va? Åtminstonde i kvalen!

Jukka Ahola är det väl?

Småbitig kille. Klassas nog som grovf!!!!ONEONE

Hardcore rakt igenom!
    Blodet var kanske lite väl brutalt:p

propain wrote:
    2 x WSM-vinnare, 97 & 99.

Inte konstigt att jag kände igen honom då! :)

[http://www.youtube.com/watch?v=P-oUq0rn4L0] vet inte hur man postar youtube länkar så men killen är ta mig fan 20 år vet att han va uppe här i någon tråd nyligen 20 år mark @ 400kg

Japp det är Jouko Ahola, han var riktigt grym, han har en hyffsat köttig nacke

MaQue wrote:
    Jukka Ahola är det väl?

Småbitig kille. Klassas nog som grovf!!!!ONEONE

Insulinus wrote:
    Inte konstigt att jag kände igen honom då! :)

[http://www.youtube.com/watch?v=MNPmn5Mspes#] Yes.. Jouko Ahola min gamla strongman favorit, sysslar mest med film nuförtiden. Han var bla med i Kingdom of heaven (UDO som får pilen i halsen) Den här killen var fruktansvärt stark och slog många världsrekord,bla i car walk,atlas stenar medmera. Marklyfte 402,5kg. Träffade Jouko på fitness mässan i älvsjö 1999 där han hade en liten strongman show mot Jorma pananen och en annan kille som jag glömt namnet på, nåt med swing tror ja han hette. Han var fruktansvärt trevlig och jordnära. Efter han la av 99 så träna och hjälpte han Janne virtanen, Han gjorde även en liten comeback på Kina GP. Han både markar och böjer över 300kg idag och har sagt att han aldrig kommer att gå under det. En rolig grej var när han var med som hjälp på WSM tror det var 2006 och bara provade Hercules pelare (hold) så slog han hela startfältet med pudde o kompani förutom en deltagare, han har alltså ett järngrepp fortfarande.

Fast hans bänk är inget vidare, har jag hört. Detta är dock andrahandsuppgifter, av sådana som tränat samtidigt som han. Men det kan stämma, vill minnas att han var någorlunda i bänk men stark i mark redan under sina år som juniorstyrkelyftare. Å andra sidan kan ingen vara stark i allt.

Är väl också typisk för hans kroppskonstitution? Lång långa armar, stark i mark och vice versa.

stahlberg wrote:
    Fast hans bänk är inget vidare, har jag hört. Detta är dock andrahandsuppgifter, av sådana som tränat samtidigt som han. Men det kan stämma, vill minnas att han var någorlunda i bänk men stark i mark redan under sina år som juniorstyrkelyftare. Å andra sidan kan ingen vara stark i allt.

Stämmer bra det, Bänk var hans svaga sida, Han gjorde 220kg som han själv säger komfortabelt utan bänk-tröja. Skickar med en länk om Jokkes biceps träning:emo-thumb
    [http://samson-power.com/PB/pbwja1.htm]

jonte123 wrote:
    Stämmer bra det, Bänk var hans svaga sida, Han gjorde 220kg som han själv säger komfortabelt utan bänk-tröja. Skickar med en länk om Jokkes biceps träning:emo-thumb
    [http://samson-power.com/PB/pbwja1.htm]

220 är vell inte så jävla dåligt:) inte många som klarar det kan jag säga.

Jag tvivalr inte på att Ahola skulle klarat 220 i bänkpress, i all synnerhet som han inte nödvändigtvis behövde lyfta strikt. Sådana som tränat samtidigt som han pratar dock (enligt mitt minne) om lite sämre resultat. Men det kan ha varit senare i hans karriär, han kan ju ha haft någon skada.

220 i bänk är förstås inget dåligt resultat, men inte är det något toppresultat heller. Imorgon ska jag förresten träna med en som tränat flera gånger samtidigt som Ahola, ska ta och nämna Ahola då.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.