Världens starkaste man genom tiderna

Home Forums Styrkehörnan Världens starkaste man genom tiderna

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 198 total)
  • Author
    matte79 wrote:
    Kazmaier har väl som bäst lyft 412kg i mark på en uppvisning, om den person som du nämner har ett max som du tror på runt 400 så är det en bit under kazmaier det borde innebära att kaz är starkare i denna övning och i så fall starkare:P

Observera Görners kroppsvikt på 100 kg.

morolto wrote:
    Naim Sulemanoglu måste nämnas. Stöter man 190 vid en kroppsvikt av 60 är man brutal.

Det är ett sinnessjukt resultat! Dock är den som lyfter MEST starkast.
    Oavsett kroppsvikt.

Arne Persson wrote:
    Observera Görners kroppsvikt på 100 kg.

Det är oerhört imponerande men jag trodde vi var ute efter vad någon har lyft som mest oberoende av vikt, vad har han gjort i bänk,böj, biceps-curl,militärpress osv

matte79 wrote:
    Det är oerhört imponerande men jag trodde vi var ute efter vad någon har lyft som mest oberoende av vikt, vad har han gjort i bänk,böj, biceps-curl,militärpress osv

Försök att få tag i hans biografi Goerner-The mighty av Edgar Müller. En helt underbar bok. Han var inte helt svag av resultaten där att döma.

Bill Kazmier eller Savickas. Jag tror inte riktigt på alla sägner om Paul Andresson

Egentligen, en helt idiotisk tråd. Det är omöjligt att utse världens genom tiderna starkaste man.
    Det finns hur många sätt som helst att mäta styrka och det finns nog ingen i hela världen som skulle vara bäst (eller ens bra) på alla. Så lägg ner…

Eknab wrote:
    Återigen kära barn, styrka mäts i hk,watt,eller kilopond hur man nu vill ha det…
    Och den människa som producerat mest hästkrafter, 8,6hk för att vara exakt
    var Randy Barnes då han stötte 23,12m i kula.

Den killen böjde nog inte mest.

Vi får väll inte glömma Arvid Andersson mer känd som ”starke arvid”som satte redan som 15 åring sitt första världsrekord i tvåarmsstöt med kulskivstång, 152,5kg!

Arne Persson wrote:
    Jag är säker på att det 330 kg. Han drog 360 kg utan större svårigheter. Troligen låg hans max på närmare 400 kg. Han hade ingen konkurrens på den tiden. Har du testat att dra 270 kg med endast pek- och långfingrarna? He he…. Vad jag minns skulle dom hålla vikten i 5 sekunder.

Ja ok jag var inte säker har för mig att jag har läst att det var 320 kg men det är absolut inget jag är säker på.

Han har ett officellt resultat som räknas som ”proffs resultat” en bit över 360 kg i marklyft. Det såg jag för inte alls länge sedan i den gammal lista över personer som dragit över 800 lbs på tävling.

Nej några 270 kg med två fingrar har jag aldrig testat. He he. Men sen är jag rätt säker på att Görner inte är världens starkaste man genom tiderna. Grym greppstyrka och enormt stark rygg hade han säkert men t.ex. Ed Coan har dragit 409 kg med endast ett bälte på officiell tävling vägandes under 100 kg och sen finns det Andy Bolton som dragit 440 kg med endast bälte.

Emil Rinse wrote:
    Egentligen, en helt idiotisk tråd. Det är omöjligt att utse världens genom tiderna starkaste man.
    Det finns hur många sätt som helst att mäta styrka och det finns nog ingen i hela världen som skulle vara bäst (eller ens bra) på alla. Så lägg ner…

Det finns gott om idiotiska trådar. Detta är nog en av de bättre iaf….

Olexander Vorobyov är kankse inte lyfter så imponerade vikter men han e fan stark iaf

[http://www.youtube.com/watch?v=rwNU8J-E34k]

Timme wrote:
    Den killen böjde nog inte mest.

Var han svagst för det? Som ovanstående går det inte att jämföra…

Stark i benen var han, Paul Andersson. Hade ungefär samma kroppsbyggnad som Johnny Wahlqvist. Använde aldrig bälte eller knälindor. Behövde inte passare om vikten var under 400 kg. Han gjorde också 270 i bänk. VM-guld och OS-guld i tyngdlyftning. Fribrottare. Boxare. Strongman. Han pressade 230 kg på uppvisning, lika mycket som Alexeyevs VR när pressen avskaffades ett årtionde senare.

En annan favorit är Serge Reding. Han hade styrkan men saknade psyket. Med sina enorma muskler inspirerade han belgarna at avla fram korasen Belgian Blue. Han hade många klassiska dueller med Alexeyev, men tyvärr dog han tragiskt innan hans karriär var fullbordad.

Inte att förglömma är Leonid Taranenko från Ukraina. Ingen har lyft mer på raka armar på tävling. Hossein Rezazade kanske hade gjort det om han hade blivit pressad av någon likvärdig motståndare, vilket inte skett sen Sydney 2000.

Kan någon hävda att det finns en starkare rygg än Andy Boltons? Starkare nypor än Magnus Samuelssons? Savickas axlar? :P

Mark_L wrote:
    Stark i benen var han, Paul Andersson. Hade ungefär samma kroppsbyggnad som Johnny Wahlqvist. Använde aldrig bälte eller knälindor. Behövde inte passare om vikten var under 400 kg. Han gjorde också 270 i bänk. VM-guld och OS-guld i tyngdlyftning. Fribrottare. Boxare. Strongman. Han pressade 230 kg på uppvisning, lika mycket som Alexeyevs VR när pressen avskaffades ett årtionde senare.

En annan favorit är Serge Reding. Han hade styrkan men saknade psyket. Med sina enorma muskler inspirerade han belgarna at avla fram korasen Belgian Blue. Han hade många klassiska dueller med Alexeyev, men tyvärr dog han tragiskt innan hans karriär var fullbordad.

Inte att förglömma är Leonid Taranenko från Ukraina. Ingen har lyft mer på raka armar på tävling. Hossein Rezazade kanske hade gjort det om han hade blivit pressad av någon likvärdig motståndare, vilket inte skett sen Sydney 2000.

Kan någon hävda att det finns en starkare rygg än Andy Boltons? Starkare nypor än Magnus Samuelssons? Savickas axlar? :P

Japp det kan jag, joe kinney eller vad människan nu hade för namn.

Erik__ wrote:
    Japp det kan jag, joe kinney eller vad människan nu hade för namn.

Kinney’s nypor var bra mycket starkare.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.