Home › Forums › Styrkehörnan › Världens starkaste man genom tiderna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 november, 2007 at 19:30 #493538Anonym anvandareMember
Vad är en hel del? Jag tvivlar starkt på att de gjorde mer än 10 kg. Sen ska han ha gjort runt samma även utan lindor iaf om man tror Jon Kuc.
25 november, 2007 at 19:44 #493539Anonym anvandareMemberrinse wrote:Vad är en hel del? Jag tvivlar starkt på att de gjorde mer än 10 kg. Sen ska han ha gjort runt samma även utan lindor iaf om man tror Jon Kuc.Håller med! Kan bara ha varit marginellt.
25 november, 2007 at 19:56 #493540Anonym anvandareMemberVi kan som sagt inte vara säkra på vad de lindade armbågarna gav eller inte gav. Men iof kan man konstatera att Jim Williams var en mycekt bra bänkpressare, med eller utan armbågslindor.
25 november, 2007 at 20:23 #493541Anonym anvandareMemberEn bänkpressare som måste nämnas ifall man talar BARA om bänkpress – fastän det är ett dåligt mått på allround-styrka – är väl James Henderson. Inte starkast i världen genom tiderna, men på sin tid (och vid vilken tid som helst) en av de mest imponerande bänkpressarna.
25 november, 2007 at 20:39 #493542Anonym anvandareMemberJodå James 322,5 kg utan tröja är grymt!
Sen om vi inte talar om vem som är starkast all around utan bara name-droppar extrema bänkpressare så måste jag nämna Rick Weil. Även om det inte gäller mest vikt som lyfts så är 252,5 kg utan tröja i 82,5 kgs klassen något av det värsta jag vet.
28 november, 2007 at 21:08 #493543Anonym anvandareMemberMagnus Samuelsson yeah:D:emo-thumb
Han kommer alltid vara den starkaste i mina ögon iaf haha sjukt grym är han!
mvh
robban28 november, 2007 at 21:27 #493544Anonym anvandareMemberrinse wrote:Vad är en hel del? Jag tvivlar starkt på att de gjorde mer än 10 kg. Sen ska han ha gjort runt samma även utan lindor iaf om man tror Jon Kuc.Vi får väl se
28 november, 2007 at 21:29 #493545Anonym anvandareMemberRolle Rost wrote:Magnus Samuelsson yeah:D:emo-thumbHan kommer alltid vara den starkaste i mina ögon iaf haha sjukt grym är han!
mvh
robbanMagnus skulle inte ha haft mycket att säga till om han hade mött Kaz i sin forna form. Magnus skulle blivit krossad tyvärr.
28 november, 2007 at 22:52 #493546Anonym anvandareMemberMjo, det som imponerar mig mest i Magnus fall är inte hans resultat eller hans styrka. Näe, det är att han har hållit på så länge och fortfarande kan placera sig väl i de stora tävlingarna, det är fighting spirit på hög nivå!
Jag har inte så stor koll, men hur skulle Jón Páll Sigmarsson klara sig i samanhanget? Personligen tror jag Kaz var starkare men jag kan inte nog med stats om Sigmarsson.
28 november, 2007 at 23:28 #493547Anonym anvandareMemberTimme wrote:Magnus skulle inte ha haft mycket att säga till om han hade mött Kaz i sin forna form. Magnus skulle blivit krossad tyvärr.Hehe, de är mycket möjligt…..men i mångas ögon är magnus samuelsson världens starkaste man, även om han inte är de hehe
Tror nog han är världens starkaste i atlas stones:emo-thumb
mvh
robban29 november, 2007 at 00:52 #493548Anonym anvandareMemberTimme wrote:Vi får väl seOk. Om du nu ska köra med lindor så tippar jag starkt på att dina är bra mkt bättre än hans. På bilder ser det ut som tunna värmeskydd han hade.
29 november, 2007 at 00:54 #493549Anonym anvandareMemberRolle Rost wrote:Hehe, de är mycket möjligt…..men i mångas ögon är magnus samuelsson världens starkaste man, även om han inte är de heheTror nog han är världens starkaste i atlas stones:emo-thumb
mvh
robbanHemsk vad mkt du tror då. Du trodde ju att 60 kg i stångcurl var max bara för att du själv fick kämpa med den vikten. Sen har inte Magnus världsrekord i atlas stones utan det har Steve MacDonald på ca 225 kg.
29 november, 2007 at 01:05 #493550Anonym anvandareMemberRolle Rost wrote:Hehe, de är mycket möjligt…..men i mångas ögon är magnus samuelsson världens starkaste man, även om han inte är de heheTror nog han är världens starkaste i atlas stones:emo-thumb
mvh
robbanDe som anser att Samuelsson skulle vara starkare än Kaz är människor som inte har någon koll överhuvudtaget. Han är inte i närheten av Kaz styrka i någon muskelgrupp!!! Leta upp lite stats och jämför själv!!!!!!
29 november, 2007 at 01:10 #493551Anonym anvandareMembermatte79 wrote:De som anser att Samuelsson skulle vara starkare än Kaz är människor som inte har någon koll överhuvudtaget. Han är inte i närheten av Kaz styrka i någon muskelgrupp!!! Leta upp lite stats och jämför själv!!!!!!Jo men han är ju svensk:p
29 november, 2007 at 03:17 #493552Anonym anvandareMemberrinse wrote:Jo men han är ju svensk:pI och för sig så är han ju det:P
En annan svensk som var med och tävlade mot Kaz på den tiden och som är minst lika stark som Samuelsson var Lars Hedlund!
Har hört att han har gjort en 10:a på 280 i bänk, kan det stämma, samt dragit över 400kg i mark. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.