världsrekord…??

Home Forums Styrkehörnan världsrekord…??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 102 total)
  • Author

Jag har iaf tävlat själv i ipf, fast enbart i bänkpress..
    Jag och många andra som tävlar är inte förtjust i utrustningen och det är väll inte så mycket mer med det..
    Utrustningen finns för att tillverkarna och försäljarna vill tjäna grova pengar på det, i en sport som i princip annars inte kostar något.
    Men det är väll bara att hoppas på att dom raw förbund som finns växer sig stora så man kan välja själv hur man vill tävla, som en liknelse mellan höjdhopp och stavhopp

Grus wrote:
    Hmm aldrig kört med utrustning Bänk 215kg böjj 2ggr 280kg mark 260kg har dålig rygg därför kör ja inte så mycket mark…

Du kunde ju låtit bli o skrivit sluta lipa snacka omoget mannen…

Frågar igen: i vilken viktklass har du gjort dina resultat? Gissar att du är junior?

I rankingen skulle du ligga runt plats 25 av ca 130 lyftare. Inte så illa. Klart du ska tävla då.

Att den spårar ur är ju för att du, som inte ens vågar mäta din styrka mot andras mer än på internet, kommer in och grinar om hur andra sköter sin sport. Jag tycker du gör rätt i att inte säga mer i frågan.

Grus wrote:
    33 bast junior? denna tråd har ju helt spårat ur totalt…
    110kg väger jag.

Så fort man nämner nåt om tröjjor m.m så hoppar alla personer som håller på och lyfter vikter med just såna prylar på sej och skriker blablablabla…

Liksom lägg ner lyft vikter med eran egna styrka lägg erat fejk ego på hyllan och prova samma vikter utan utrustning…

Kommer inte yttra mej mer i denna tråd bara omogna svar ifrån såkallade styrkelyftare HOST HOST..

Skönt, det är ändå ingen som tar dig på allvar:up:

I tråden Världsrekord i de 3 gyllene gnäller Grus också om utrustningen (underförstått : hur bra han själv skulle klara sig i SL om man skulle tävla raw). Då skrev jag ett seriöst inlägg om utrustning i (IPF-)styrkelyft. Grus har inte avgett något svar på mitt inlägg.

Istället övergår Grus till att gnälla om samma sak i denhär tråden. Det är ett enkelt spår han kör på.

Tack och lov kommer Grus inte att uttala sig mera i denna tråd. Då slipper man hans gnäll. En debbattör som avslutar sin debatt genom att säga att han inte uttalar sig mera ger all fördel till sina motståndare. Nu kan vi säga vad vi vill utan att han uttalar sig om saken – för gör han det visar han bara att han inte är trovärdig.

Grus wrote:
    Skratt ta era tröjjor och skryt om eran fake styrka haha… vem tar er på allvar idag? inte en enda folk avskyr hjälpmedel i styrkesporter…

Ni e la en sorglig bunt…

Gå du och lek med dina hockeböjar och bänkpress med arslet högre än stången så blir vi alla glada.:happy:

YAO wrote:
    Gå du och lek med dina hockeböjar och bänkpress med arslet högre än stången så blir vi alla glada.:happy:

Jag läste i en annan tråd att han körde halvbänkar:nod

Jag kör så med gjort under för mina bröst.. ronnie kålman körde så och jag testade sicken skillnad det blev man har ständig spänning i bröstet när man kör grymt..

Att trycka ut hela rörelsen tills man har sträckta armar är fel enligt mej så man vilar där uppe och triceps sätts in…

Plus jag håller ganska tätt med händerna när jag kör tungt när ja kör brdare så får jag bara ont i axlarna och armbågar.. detta har funkat för mej och kommer alltid köra så…

Jag håller med dem som sagt att Tröjor och andra rent aktiva hjälpmedel helt förtar ideen med styrkelyft. Strykelyft kommer ALDRIG bli en accepterad sport så länge den använder sig utav hjälpfjädrar (tröjor, dräkter). Jag tycker att snacket om eget tävlande är fullständigt irrelevant i sammanhanget, liksom har viss förståelse för de SL:are som har väldigt mycket investerat i FJÄDERHJÄLPS-LYFT och därför söker argument i andras deltagande.

Jag tror att VÄLDIGT många som strider för dräktlarvet innerst inne vet vad vi, som tycker det är larvigt, pratar om. Att jämföra dräkter/hjälpfjädrar med andra inaktiva hjälpmedel inom riktiga idrotter är larvigt och helt ologiskt. Kan någon som försökt bänka med en riktigt styv tröjja ÄRLIGT påstå att det ens är samma moment som bänk utan? Missar du din fjäders spänningspunkt med en halv mm. så ramlar stången ner i bröstet på dig. Som visat sig massor utav gånger på tävlingar i Bänk, och som lett till att man nu måste ha säkerhetsavsatser om bänkaren för att tröjjan tillåter så höga vikter att lyftaren inte har en sportmössa att hålla mot vikten själv och inga klovare i världen hinner med att fånga +200 pannor som faller fritt.

Så inne helvete jävla löjligt.

Om löpning hade raketmotorer, orientering GPS skulle ni kunna jämföra. Erkänn att det är trams och en helt egen sport, att ens kalla det för Styrkelyft är ju i dagsläget fullständigt missvisande.

Att det sedan är klubbat utav andra och att det är enda chansen man har för att tävla internationellt är en helt annan sak. Men håll inte på och hymla med att fjäderlyft är samma sak som det som en gång va styrkelyft. Jag tycker mono-lifts har mycket större existensrätt än böjdräkt.

mjukglass wrote:
    Jag håller med dem som sagt att Tröjor och andra rent aktiva hjälpmedel helt förtar ideen med styrkelyft.

Saken är den att hjälpmedel har varit en del av sporten sedan starten 1965. Redan 1968 fördes diskussionen om utrustningens vara eller inte vara.

mjukglass wrote:
    Strykelyft kommer ALDRIG bli en accepterad sport så länge den använder sig utav hjälpfjädrar (tröjor, dräkter).

Styrkelyft är redan en accepterad sport, av bl a RF, AGFIS etc.
    Ex vis så ingår Styrkelyft i World Games.

mjukglass wrote:
    Jag tror att VÄLDIGT många som strider för dräktlarvet innerst inne vet vad vi, som tycker det är larvigt, pratar om. Att jämföra dräkter/hjälpfjädrar med andra inaktiva hjälpmedel inom riktiga idrotter är larvigt och helt ologiskt. Kan någon som försökt bänka med en riktigt styv tröjja ÄRLIGT påstå att det ens är samma moment som bänk utan? Missar du din fjäders spänningspunkt med en halv mm. så ramlar stången ner i bröstet på dig.

Har du överhuvudtaget bänkat med tröja?

mjukglass wrote:
    Som visat sig massor utav gånger på tävlingar i Bänk, och som lett till att man nu måste ha säkerhetsavsatser om bänkaren för att tröjjan tillåter så höga vikter att lyftaren inte har en sportmössa att hålla mot vikten själv och inga klovare i världen hinner med att fånga +200 pannor som faller fritt.

Det är inga problem att fånga 200+ kg om man vet vad man pysslar med, och är fokuserad på att passa. Been there.

Olyckor hände innan tröjorna, och olyckor kommer att fortsätta att hända.

mjukglass wrote:
    Så inne helvete jävla löjligt.

Intresseklubben noterar.

mjukglass wrote:
    Om löpning hade raketmotorer, orientering GPS skulle ni kunna jämföra. Erkänn att det är trams och en helt egen sport, att ens kalla det för Styrkelyft är ju i dagsläget fullständigt missvisande.

Varför skulle vi erkänna det när det inte stämmer?

mjukglass wrote:
    Att det sedan är klubbat utav andra och att det är enda chansen man har för att tävla internationellt är en helt annan sak. Men håll inte på och hymla med att fjäderlyft är samma sak som det som en gång va styrkelyft.

Du kan inte styrkelyftets historia. Läs på och återkom.
    Det enda som har ändrats är att materialen blivit bättre.

/the_PL_man

dräkt o tröjar = fusk

dräkt o tröjar = ok enligt regelbok
    doping = fusk

Headhunter wrote:
    dräkt o tröjar = fusk
    the_PL_man wrote:
    dräkt o tröjar = ok enligt regelbok
    doping = fusk

jaja, :devil::|

the_PL_man wrote:
    [snip mer trams i samma helt osakliga stil]
    Du kan inte styrkelyftets historia. Läs på och återkom.
    Det enda som har ändrats är att materialen blivit bättre.

/the_PL_man

Med det för sakens skull viktiga sagt. Vad finns det för anledning, motivering, att använda sig utav fjädrar runt kroppen för att kunna flytta större vikt?

Förklara det gärna. Varför?

Och att se SL-tävlande/utövande klaga på hockeyböjjar när de inte ens lyfter vikterna själva utan trär på sig en fjäder som de spänner via sin kroppsrörelse är hyckleri utav den högre skolan.

Finns det EN ENDA människa som inte har något investerat i SL som tycker hjälpfjädrar är ett naturligt och för företeelsen vettigt? Det ökar riskerna och förtar prestationen, bara. Det måste ju vara det gravsta fallet utav egen fot skjutning ever att införa tygpistonger som lyfter vikterna.

Vad kommer härnäst? Hydraulik?

För att SL är SL. Det är det enkla svaret på din fråga.

Du får och kan tycka vad du vill om det, ingen kommer bry sig.
    Diskution slut.

jaws wrote:
    För att SL är SL. Det är det enkla svaret på din fråga.

Du får och kan tycka vad du vill om det, ingen kommer bry sig.
    Diskution slut.

Ja. Det stannar väl antagligen där. Kejsarens nya kläder….

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 102 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.