Värmeskydd till knä

Home Forums Styrkehörnan Värmeskydd till knä

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej jag vill ha tips på bra värmeskydd till knäna. Är det något speciellt jag ska tänka på.

Jag tänker ha dem som stöd främst när jag kör knäböj. Innan har jag lindat löst med vanliga knälindor och det har funkat bra, men är omständigt.

jag har vanliga värmeskydd som jag köpt på intersport, dom där klassiska klarblåa. Har faktiskt ett skydd som jag köpte när jag spelade basket för typ 12år sen och det funkar lika bra fortfarande. Det är mycket skönt att ha när man tränar benen inte för att det ger stöd utan bara för att man blir ordentligt varm i knät, har två för knäna och 2 för armbågarna och så fort jag känner minsta obehag eller om jag vet att jag ska köra lite tyngre åker dom på och det känns mycket bättre. Rekommenderar varmt. Ha det gott.

btw tror att dom kostar typ 300styck eller där omkring men håller dom hur länge som helst är ju inte det nått att snacka om.

ChrisDEFC wrote:
    jag har vanliga värmeskydd som jag köpt på intersport, dom där klassiska klarblåa. Har faktiskt ett skydd som jag köpte när jag spelade basket för typ 12år sen och det funkar lika bra fortfarande. Det är mycket skönt att ha när man tränar benen inte för att det ger stöd utan bara för att man blir ordentligt varm i knät, har två för knäna och 2 för armbågarna och så fort jag känner minsta obehag eller om jag vet att jag ska köra lite tyngre åker dom på och det känns mycket bättre. Rekommenderar varmt. Ha det gott.

btw tror att dom kostar typ 300styck eller där omkring men håller dom hur länge som helst är ju inte det nått att snacka om.

är det REHBAND du tänker på ?
    isåfall kör jag också ett par sånna , tycker de funkar helt okey.
    kan känna av lite smärta i knäna då jag kör utan.. främst då jag joggar, men me dessa på brukar jag klara mig undan smärtan

Har Rehband jag med, rekommenderas, har problem med ena knät men kan köra knäböj nu ändå. :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.