Vätsketömma men ändå ha kvar styrka

Home Forums Styrkehörnan Vätsketömma men ändå ha kvar styrka

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Som rubriken lyder så är det vad jag vill, för att ge en bredare bild på mina mål så tänkte jag förklara tävlingen

Fitness five, max antal reps på:
    Bänkpress: Kroppsvikt
    Knäböj: 150% av kroppsvikt
    Chins: Kroppsvikt
    Dips: Kroppsvikt
    Bicepscurl: 50% av kroppsvikt

Jag håller just nu en del, som jag själv ser det ”onödiga kilon i vätska” som jag tänkte skala av. Det är 1 vecka kvar till tävling och jag har nästintill tagit bort alla kolhydrater (varje gram kolhydrater binder 2,7g vätska om jag inte minns fel), enbart lite grönsaker som kolhydratkälla för tillfället.

Jag har sökt mycket bland trådar för hur jag ska komma på lägsta möjliga vikt till invägningen men samtidigt ha bra tryck i musklerna. Jag läste Joachim Bartolls tråd om vätsketömning och han förespråkade att man skulle skippa kolhydraterna sista veckan och 2-3 dagar innan en bodybuilding tävling börjar man ta kolhydrater igen. Kan detta vara en idé för att förhoppningsvis ha släppt ifrån mig lite vätska men ändå ha bra tryck i musklerna?

Alla svar med utgångspunkten att hjälpa uppskattas.

Hej! Har lite enfarenhet av vikt nedgång o ändå prestera! Kanske kan komma med några tips! Skulle hellre sett en viktnedgång under en något längre tid för att se kunna fylla på o väga in! Vatten är något du behöver för att prestera optimalt! Kanske lättare om du mailar mej så ska jag försöka så gott jag kan!
    [http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.13909516]

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.