viktklasser i strongman?

Home Forums Styrkehörnan viktklasser i strongman?

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Tja såg på landetrunt eller vad det var, och där hade dom ett klipp med strongman o sa att dom tävlade i 4 olika viktklasser, har ni någon aning om vilka klasser det var och om det kommer bli mer utav det så att man som väger 70kg har något att sätta emot.

viking wrote:
    Tja såg på landetrunt eller vad det var, och där hade dom ett klipp med strongman o sa att dom tävlade i 4 olika viktklasser, har ni någon aning om vilka klasser det var och om det kommer bli mer utav det så att man som väger 70kg har något att sätta emot.

Det finns starkemantävlingar i viktklasser. Showlifting brukar de kallas. Rune Andersson brukar arrangera sådana tävlingar. Klassindelningar brukar vara -75kg -85kg -100kg -125kg +125kg

Gå in på Kiprod.com för att läsa mer

tackar tackar:up:

Tyvärr så tror jag inte att sidan uppdaterats på flera år. Senaste tävlingen var i December och dom grenar som det tävlades i var:

Stockpress
    Atlasstenarna
    Farmars Walk
    Hercules Hold
    Säckbärning

Kul tävling som jag kan rekommendera, det är inga superimponerande resultat så om man har lite jäklar anamma så kan behöver man inte skämmas. Synd bara att det inte så dåligt med reklam och information om tävlingen

Mvh Daniel

Ja synd att man inte fick reda på den fören den arrangerats, men hur svårt är det att fixa en sådan tävling själv? Bara 75kg alltså. Jag har en stor gård så lokal är inga problem och jag har en del utrustning redan och resten kan man ju göra (väskor, stock mm) och vikter mm kan man ju låna av gym, så jag menar resurserna finns, finns intresset?

Vad mer behöver man tänka på? Kom gärna med idéer och tips

mvh viking

viking wrote:
    Ja synd att man inte fick reda på den fören den arrangerats, men hur svårt är det att fixa en sådan tävling själv? Bara 75kg alltså. Jag har en stor gård så lokal är inga problem och jag har en del utrustning redan och resten kan man ju göra (väskor, stock mm) och vikter mm kan man ju låna av gym, så jag menar resurserna finns, finns intresset?

mvh viking

Vart bor du?

[http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33731&a=1003253 Se ett webbtvinslag på SVT: Sveriges starkaste män]

Quote:
    I Forserum avgjordes i helgen vem som är Sveriges starkaste man. Totalt sju medaljer gick till Småland. Anders Nilsson var mest framgångsrik.
    jan_ros wrote:
    Vart bor du?

Jag bor i Järna ca 4 mil söder om Stockholm

viking wrote:
    Jag bor i Järna ca 4 mil söder om Stockholm

Hade gärna prövat på strongman, men som fattig 18åring har jag nog inte råd att ta mig till stockholm från skåne. Om tävlingen skulle bli av kan du väll ändå PMa mig. För jag kanske kan ta mig dit ändå.

jan_ros wrote:
    Hade gärna prövat på strongman, men som fattig 18åring har jag nog inte råd att ta mig till stockholm från skåne. Om tävlingen skulle bli av kan du väll ändå PMa mig. För jag kanske kan ta mig dit ändå.

Japp det ska jag göra dessutom får det nog vänta ett tag pga att jag rycker in i lumpen om 3 veckor så det kanske dimper ner ett PM nästa vår. Fram till dess får du träna på så får vi se vad som händer.

Om intresset visar sig stort så kanske det blir av redan i sommar men då meddelar jag dig i god tid.

viking wrote:

mvh viking

Intresset finns här ;D verkar kul :P

:up:

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.