Home › Forums › Styrkehörnan › viktklasser i strongman?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 januari, 2008 at 18:43 #76933Anonym anvandareMember4 januari, 2008 at 18:43 #645587Anonym anvandareMember
Tja såg på landetrunt eller vad det var, och där hade dom ett klipp med strongman o sa att dom tävlade i 4 olika viktklasser, har ni någon aning om vilka klasser det var och om det kommer bli mer utav det så att man som väger 70kg har något att sätta emot.
4 januari, 2008 at 19:18 #645588Anonym anvandareMemberviking wrote:Tja såg på landetrunt eller vad det var, och där hade dom ett klipp med strongman o sa att dom tävlade i 4 olika viktklasser, har ni någon aning om vilka klasser det var och om det kommer bli mer utav det så att man som väger 70kg har något att sätta emot.Det finns starkemantävlingar i viktklasser. Showlifting brukar de kallas. Rune Andersson brukar arrangera sådana tävlingar. Klassindelningar brukar vara -75kg -85kg -100kg -125kg +125kg
Gå in på Kiprod.com för att läsa mer
4 januari, 2008 at 19:22 #645589Anonym anvandareMembertackar tackar:up:
4 januari, 2008 at 20:08 #645590Anonym anvandareMemberTyvärr så tror jag inte att sidan uppdaterats på flera år. Senaste tävlingen var i December och dom grenar som det tävlades i var:
Stockpress
Atlasstenarna
Farmars Walk
Hercules Hold
SäckbärningKul tävling som jag kan rekommendera, det är inga superimponerande resultat så om man har lite jäklar anamma så kan behöver man inte skämmas. Synd bara att det inte så dåligt med reklam och information om tävlingen
Mvh Daniel
4 januari, 2008 at 23:16 #645591Anonym anvandareMemberJa synd att man inte fick reda på den fören den arrangerats, men hur svårt är det att fixa en sådan tävling själv? Bara 75kg alltså. Jag har en stor gård så lokal är inga problem och jag har en del utrustning redan och resten kan man ju göra (väskor, stock mm) och vikter mm kan man ju låna av gym, så jag menar resurserna finns, finns intresset?
Vad mer behöver man tänka på? Kom gärna med idéer och tips
mvh viking
7 januari, 2008 at 13:20 #645592Anonym anvandareMemberviking wrote:Ja synd att man inte fick reda på den fören den arrangerats, men hur svårt är det att fixa en sådan tävling själv? Bara 75kg alltså. Jag har en stor gård så lokal är inga problem och jag har en del utrustning redan och resten kan man ju göra (väskor, stock mm) och vikter mm kan man ju låna av gym, så jag menar resurserna finns, finns intresset?Vad mer behöver man tänka på? Kom gärna med idéer och tips
mvh viking
Vart bor du?
7 januari, 2008 at 15:02 #645593Anonym anvandareMember[http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33731&a=1003253 Se ett webbtvinslag på SVT: Sveriges starkaste män]
Quote:I Forserum avgjordes i helgen vem som är Sveriges starkaste man. Totalt sju medaljer gick till Småland. Anders Nilsson var mest framgångsrik.7 januari, 2008 at 16:11 #645594Anonym anvandareMemberjan_ros wrote:Vart bor du?Jag bor i Järna ca 4 mil söder om Stockholm
8 januari, 2008 at 11:57 #645595Anonym anvandareMemberviking wrote:Jag bor i Järna ca 4 mil söder om StockholmHade gärna prövat på strongman, men som fattig 18åring har jag nog inte råd att ta mig till stockholm från skåne. Om tävlingen skulle bli av kan du väll ändå PMa mig. För jag kanske kan ta mig dit ändå.
8 januari, 2008 at 17:19 #645596Anonym anvandareMemberjan_ros wrote:Hade gärna prövat på strongman, men som fattig 18åring har jag nog inte råd att ta mig till stockholm från skåne. Om tävlingen skulle bli av kan du väll ändå PMa mig. För jag kanske kan ta mig dit ändå.Japp det ska jag göra dessutom får det nog vänta ett tag pga att jag rycker in i lumpen om 3 veckor så det kanske dimper ner ett PM nästa vår. Fram till dess får du träna på så får vi se vad som händer.
Om intresset visar sig stort så kanske det blir av redan i sommar men då meddelar jag dig i god tid.
8 januari, 2008 at 18:19 #645597Anonym anvandareMemberviking wrote:Ja synd att man inte fick reda på den fören den arrangerats, men hur svårt är det att fixa en sådan tävling själv? Bara 75kg alltså. Jag har en stor gård så lokal är inga problem och jag har en del utrustning redan och resten kan man ju göra (väskor, stock mm) och vikter mm kan man ju låna av gym, så jag menar resurserna finns, finns intresset?Vad mer behöver man tänka på? Kom gärna med idéer och tips
mvh viking
Intresset finns här verkar kul
8 januari, 2008 at 20:56 #645598Anonym anvandareMember:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.