Vilken utrustning får man ha i strongman?

Home Forums Styrkehörnan Vilken utrustning får man ha i strongman?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Vilken utrustning får man ha i strongman tävlingar (oftast) ?

Bänktröja?
    Knälindor?
    Böjdräkt?
    Markdräkt?
    Bälte?

MVH//Strong:)

Ingen som vet eller har en gissning? syftar givetvis på moment där utrustning är till en fördel tex. olika benböjs varianter, mark med mer

gissning är att man får ha allt.. har sett tävlingar med lindor å dräkter iaf:) men det kan ju vara någe special på de tävlingarna

bänktröjja har du väll ingen nytta av… i vilket moment isåfall?

jaws wrote:
    gissning är att man får ha allt.. har sett tävlingar med lindor å dräkter iaf:) men det kan ju vara någe special på de tävlingarna

bänktröjja har du väll ingen nytta av… i vilket moment isåfall?

Okej, vad bra att någon visste lite i alla fall:emo-thumb
    Funderar på att ge mig in i det men föredrar helst utan för jag är mer av en RAW kille men om andra använder så är det ju klart att man måste använda det :|

MVH.

Strong wrote:
    Okej, vad bra att någon visste lite i alla fall:emo-thumb
    Funderar på att ge mig in i det men föredrar helst utan för jag är mer av en RAW kille men om andra använder så är det ju klart att man måste använda det :|

MVH.

jo är ju lite synd att det är med utrustning, blir ju ganska dyrt o man vill testa på lite och försöka komma bra..

Jag har inte järnkoll på detta men dom gånger jag varit på Strongman så har det varigera mellan olika tävlingar.

Oftast brukar det nog va ok med dragrem, mark/böjdräkt, bälte o andra ”hjälpmedel” men allt sånt avgörs av tävlingsledningen till just den tävlingen..

Strong wrote:
    Vilken utrustning får man ha i strongman tävlingar (oftast) ?

Bänktröja?
    Knälindor?
    Böjdräkt?
    Markdräkt?
    Bälte?

MVH//Strong:)

Det är tävlingsarrangören som bestämmer. Oftast är det bälte, markdräkt och lindor som används. Ibland tycker arrangören att det är för tidskrävande med lindor, dräkt etc. och godkänner inte det av den anledningen. Men när man ska göra flera reps eller förflytta en vikt är det oftast ingen förtjänst att ha mer utrustning än bälte eftersom man får pump och förlorar syresättning/rörlighet i musklerna.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.