Vilket bälte skall jag köpa?

Home Forums Styrkehörnan Vilket bälte skall jag köpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Är ute efter ett bra bälte jag ska använda vid tunga knäböj..

har kikat på massa olika och dessa har jag fastnat för:

bra pris (500kr) och ser stabilt ut.

[img=http://www.eleikosport.se/gymfitness/admin/picture/20080903091627.jpg]Wahlanders – dubbla priset mot ovan, har fått bra kritik.[img=http://www.wahlanders.se/shop/catalog/images/SL-balte_rod2.jpg?osCsid=509b2c595877300ab5bc5db9808a7b15]Är wahlanders bältet verkligen värt pengarna? Är student så för mig är det mkt pengar tyvärr. Sen står det att det är livstidsgaranti på wahlanders bältet.. får man ett nytt om de går sönder eller vad?

Har ni använt något av dessa bälten? Dela gärna med er av era erfarenheter isf!

dilldipparn wrote:
    Är ute efter ett bra bälte jag ska använda vid tunga knäböj..

har kikat på massa olika och dessa har jag fastnat för:

bra pris (500kr) och ser stabilt ut.

Wahlanders – dubbla priset mot ovan, har fått bra kritik.

Är wahlanders bältet verkligen värt pengarna? Är student så för mig är det mkt pengar tyvärr. Sen står det att det är livstidsgaranti på wahlanders bältet.. får man ett nytt om de går sönder eller vad?

Har ni använt något av dessa bälten? Dela gärna med er av era erfarenheter isf!

Wahlanders är det överlägset bästa bältet av alla. Klart lite dyrare men du kan ha det livet ut…..

Fredrik Svensson wrote:
    Wahlanders är det överlägset bästa bältet av alla. Klart lite dyrare men du kan ha det livet ut…..

okej nu har ja beställt ett Wahlanders bälte.. får hoppas de är bra :)

Finns bälten i lägre prisklasser som är av minst lika bra kvalité som Wahlanders

Bernhard wrote:
    Finns bälten i lägre prisklasser som är av minst lika bra kvalité som Wahlanders

som t.ex?

dilldipparn wrote:
    som t.ex?

Kostshopens egna SL bälte, samt Powerzites egna SL bälte.

Bernhard wrote:
    Kostshopens egna SL bälte, samt Powerzites egna SL bälte.

är de Eleiko bältet på powerzites sida du menar? det är de enda som kommer upp för mig..

kostshopens bältets spänne såg inte så bra ut, verkar inte så säkert men..

Edit: Hittade PZ egna bälte nu, såg fint ut. Fanns bara i S och M så det var inte aktuellt ändå. Ja behöver ett L.

dilldipparn wrote:
    är de Eleiko bältet på powerzites sida du menar? det är de enda som kommer upp för mig..

Edit: Hittade PZ egna bälte nu, såg fint ut. Fanns bara i S och M så det var inte aktuellt ändå. Ja behöver ett L.

Wahlanders kan du mått beställa…..

Bernhard wrote:

Vad kännetecknar ett bälte som är MINST lika bra som ett Wahlanderbälte? Jag bara undrar.

Jag har testat en del bälten i mina dagar och inget kommer ens i närheten av Walanders bälten. De är specialgjorda för dina mått och de håller livet ut. Det är lätt värt de pengarna!

dilldipparn wrote:

Arne Persson wrote:
    Vad kännetecknar ett bälte som är MINST lika bra som ett Wahlanderbälte? Jag bara undrar.

Titan, Kostshopen och Powerzites bälten är nästan identiska då det är samma fabrik som tillverkar dom. Den finns små utseendemässiga skillnader men kvalitén är den samma. Angående spännet på kostshopens bälte så är det samma modell fast ett annat utseende, det är helt enkelt ytbehandlat med krom.

Jag själv har ett Titan bälte och det är outslitligt. Det som förespråkar ett bra bälte är god kvalité av lädret samt ordentliga sömmar. Spännet går inte att säga så mycket om då det mer eller mindre finns bara en tillverkare, i alla fall då det gäller snabbspänne.

jaja nu sitter ja här med mitt wahlanderbälte.. Tkr de va svårt o spänna det hårt.. kanske ja som har dålig teknik lr ngt. Sen tkr jag spännet gör ont i magen när man böjer också.. och sen hade han yngve glömt halva ordern men tagit betalt för hela.. han verkar lite stirrig asså.

Blev du blåst tycker du diilldipparn? Syftar på bältet.

Jag håller med om att Whalanders bälte är sjukt bra och det är hög kvalitet annars kan han inte ge livstids garanti lätt värt stålarna

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.