Home › Forums › Styrkehörnan › Vill ha starkare handleder!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 september, 2008 at 21:31 #68496Anonym anvandareMember9 september, 2008 at 21:31 #492030Anonym anvandareMember
Hej hej ny på forumet för det första!
Har tränat nu i ungefär 2 år (första året mest ”läroår” så att säga)
Börjar komma upp lite tyngre i vikter nu eller ja tyngre vikter kontra min styrka i handleder och vill börja extraträna mina handleder både på gym och hemma.
Har lagt in extra omvända skivstångscurls och handledsrullningar på gymschemat men tänkte även köpa något att ”köra” med hemma för att så snabbt som möjligt komma ikapp med handleder. Har även beställt duogrip(liknande remmar) härifrån body för att samtidigt kunna öka i marklyft t.ex överhuvudtaget.
Men frågan är den: Vad ska man använda i hemmet? Finns något som heter ”powergrip” men även något som heter ”Wrist ripper”.
Vad göra? Tänkte köpa något men vet inte vad som är bra etc.
Vill gärna ha lite synpunkter eller råd om vad som fungerar bra för handledsträning.
Någon annan som har/haft samma problem? Handleder för svaga för marklyft t.ex?
Vill inte gärna köra med duogrip/remmar hela tiden med tanke på att jag redan har för svaga handleder.
11 september, 2008 at 19:34 #492031Anonym anvandareMemberDet är inte dina handleder som är för svaga utan ditt grepp. Så vill du inte behöva köra med remmar skit i dem då och släng in lite barholds med på köpet. Kör barholds 2-3 ggr i veckan ha tex 5 set där du börjar med en vikt som du kan hålla i 30 sek och sen lägger du bara på tills du inte längre klarar 10 s. Detta ska göras med ett neutralt grepp alltså ej mixat. I varje set ska du försöka hålla den så länge som möjligt. Mer behövs inte för att du ska utvecklas.
13 september, 2008 at 17:42 #492032Anonym anvandareMembercerwinbob wrote:Det är inte dina handleder som är för svaga utan ditt grepp. Så vill du inte behöva köra med remmar skit i dem då och släng in lite barholds med på köpet. Kör barholds 2-3 ggr i veckan ha tex 5 set där du börjar med en vikt som du kan hålla i 30 sek och sen lägger du bara på tills du inte längre klarar 10 s. Detta ska göras med ett neutralt grepp alltså ej mixat. I varje set ska du försöka hålla den så länge som möjligt. Mer behövs inte för att du ska utvecklas.Det där ska jag börja med annars funkar vell gripper bra med?
13 september, 2008 at 17:47 #492033Anonym anvandareMemberTack för tipset! Här gick jag och trodde det var pga mina handleder, jag helgarderar ändå och försöker pumpa upp handleder/underarmar så gott det går. Jag menar det kan ju aldrig vara dåligt?
Körde första barholdövningen igår.
Set från 30sek-10sek började på 90kg 30sek och slutade runt 120kg~ på 10sek la dock in den på gårdagens bröst och tricepspass som sista övning eftersom vi hade lite tid tillgodo.
Tänkte försöka peta in den på något(några) mer pass i veckan i förhoppning om snabba resultat.
Tack tack tack cerwinbob!
16 september, 2008 at 00:44 #492034Anonym anvandareMemberNär man kör barholds ska man köra med wristwraps eller ska man köra utan?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.