Westside

Home Forums Styrkehörnan Westside

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 76 total)
  • Author
    sarbaz wrote:
    Ah, jo. Det är sant. Jag trodde bara du var ännu en sån där som tyckte att man inte skulle respektera APF/WPO/WPC-killarnas resultat för att de dopade sig typ… Däremot håller jag med om att det inte går att jämföra IPF med de förbunden. Helt riktigt.

IPF:s konstigaste regel är ju den som har gjort så Brian Siders är avstängd. Han tävlade visst i en tävling i vilken man jämförde resultaten med en annan tävling och där råkade visst Eddy Coan också ha deltagit. Enligt IPF får man inte tävla mot en som tävlar för ett annat förbund. Nåja…

Det är riktigt att 100 % raw skall utöka sin verksamhet!

Ang. Nitrometan och the_pl_man så är de båda bland de kunnigaste vi har i Sverige inom just Westside. Eskil Thomasson är dock vår absolut grymmaste styrkelyftsguru i detta land. Han är svensk och i klass med Loue Simmons. Inspirerat Louie till många grejer, t.ex. General Physical Preparedness-träningen som Louie tror väldigt starkt på. Alla jag snackat med som tränat med Eskil säger att han är en mycket respektabel människa och en mycket imponerande lyftare.

Nej tusan, dom enda jag ”ratar” är de som tävlat inom ipf eller andra förbund med liknande policy mot hormondoping och dopat sig.

Det jag syfta på var det med briefs, dubbla dräkter, monolyft och lite snällare bedömning på djup osv, om jag minns rätt nu (annars får stahlberg rätta mig) så såg ano turirtiuhdfghwegjdfksghdfsg när kenneth tallqvist böjde 415kg ipf böj, och sa att han på en gång hade gjort 500kg om han hade tävlat i fpo.

Eskil där har jag bara hört talas om, du har inget man kan läsa om honom?

jo det med siders var lite lustigt, dom vill väl inte att ipf lyftare ska blanda sig med de som är avstängda av ipf hehe men hur som helst, skulle vilja se siders köra wpo, något för andy bolton kanske hehe : )

sarbaz wrote:
    [img=http://img107.imageshack.us/img107/627/elitefts8bigjn1.jpg]Dave tar i…

Han såg arg och farlig ut. 😮 :(

Sami123 wrote:
    Han såg arg och farlig ut. 😮 :(

Högt blodtryck *host* :D

sarbaz wrote:
    Ah, jo. Det är sant. Jag trodde bara du var ännu en sån där som tyckte att man inte skulle respektera APF/WPO/WPC-killarnas resultat för att de dopade sig typ… Däremot håller jag med om att det inte går att jämföra IPF med de förbunden. Helt riktigt.

IPF:s konstigaste regel är ju den som har gjort så Brian Siders är avstängd. Han tävlade visst i en tävling i vilken man jämförde resultaten med en annan tävling och där råkade visst Eddy Coan också ha deltagit. Enligt IPF får man inte tävla mot en som tävlar för ett annat förbund. Nåja…

Det är riktigt att 100 % raw skall utöka sin verksamhet!

Ang. Nitrometan och the_pl_man så är de båda bland de kunnigaste vi har i Sverige inom just Westside. Eskil Thomasson är dock vår absolut grymmaste styrkelyftsguru i detta land. Han är svensk och i klass med Loue Simmons. Inspirerat Louie till många grejer, t.ex. General Physical Preparedness-träningen som Louie tror väldigt starkt på. Alla jag snackat med som tränat med Eskil säger att han är en mycket respektabel människa och en mycket imponerande lyftare.

hej, vet att vi har snack skit i en annan tråd men jag har faktiskt fått upp mina ögon för dig nu och tror inte riktigt att du menade allvar med allt du skrev i den tidigare tråden. grym tråd, grymma bilder (en hel del som jag inte set), lycka till med dina resultat kör hårt och jag kan intyga på att Eskil är mycket trevlig och också mycket kunnig. var bor du? funderar på att köra lite RAW bänk åtminstonde nästa år och vet du om det överhuvudtaget finns några RAW- tävlingar i Sverige?

förresten vad gör du i de tre stora lyften?

ha det, hoppas du inte hatar alla byggare… åtminstonde inte om dem är starka också..

rinse wrote:
    funderar på att köra lite RAW bänk åtminstonde nästa år och vet du om det överhuvudtaget finns några RAW- tävlingar i Sverige?

Svenska Styrkelyftförbundet uppmuntrar sina klubbar att anordna RAW-tävlingar och skall också försöka påverka tröjans framtid…
    T.ex. så anordnades i år Norrlandsmästerskapen dels som RAW-tävling.:up:

Bamse wrote:
    Svenska Styrkelyftförbundet uppmuntrar sina klubbar att anordna RAW-tävlingar och skall också försöka påverka tröjans framtid…
    T.ex. så anordnades i år Norrlandsmästerskapen dels som RAW-tävling.:up:

ja då går det ju framåt. tror iofs inte att tröjan kommer försvinna men gärna lite RAW tävlingar. ska se om min klubb kan dra ihop en sådan tävling nästa år..

sarbaz wrote:

Nja, regeln är inte så konstig: Du blir avstängd om du tävlar mot någon av IPF avstängd lyftare.
    Varför tävla i IPF om du supportar (startavgifter, medlemsavgifter etc) förbund där man i bästa fall inte bryr sig om dopingmissbruk?

sarbaz wrote:

Jo, både jag & Nitro besökte Eskil i Columbus (när han bodde där).
    Eskil is the shit, har bara gott att säga om den mannen.

/the_PL_man

Är IPA i din smak då kanske?
    När man tycker APF är för hårda på djupet i böj, då går man till IPA och lyfter….
    Och APF är verkligen inte hårda på djupet….

Jag tycker att IPF är det förbund som ligger bnärmst de ursprungliga reglerna i styrkelyft.
    Dessutom är det enda riktiga internationella förbundet. Att ha ett VM med finnar, jänkare, någon kanadick + kanske någon tysk gör inte ett riktigt VM IMO…..

Att man inom IPF sedan tolkar reglerna lite som fan läser bibeln är en annan sak.
    Ibland undrar jag om det är styrkelyft eller konståkning vi pysslar med ute på flaket…

/the_PL_man

sarbaz wrote:
    Vem gör det? Och hur är det ens relevant? IPF är ingenting som skall jämföras med 100 % RAW heller. IPF är ett rätt dåligt förbund tycker jag. Massa dumma regler bara.

Alla gör sin grej och alla förbund har sina regler…… ingen tvingar någon att tävla där lönt å böla om det =P

fast vore fett om det kom igång ett raw förbund eller serie i sverige eller nått

Det tråkiga med tröjor är ju att man omöjligt som vanlig ”gymkille” kan jämföra sig med styrkelyftarna. Tröjan ger ju uppemot 100kg för en del lyftare.

Herregud, att en enstaka lyftare kan få ut 100 kg är kanske inte omöjligt, men det vanligaste jag ser är ca 25 kg……
    Så så himla svårt kan det väl inte vara att jämföra sig ?

Läs regelboken först, så att du vet under vilka omständigheter lyftarna måste utföra sitt lyft. Har nog aldrig sett en enda gymtränande som utfört ett tävlingsliknande lyft….
    /the_PL_man

Jacksatan wrote:
    Det tråkiga med tröjor är ju att man omöjligt som vanlig ”gymkille” kan jämföra sig med styrkelyftarna. Tröjan ger ju uppemot 100kg för en del lyftare.
    the_PL_man wrote:
    Herregud, att en enstaka lyftare kan få ut 100 kg är kanske inte omöjligt, men det vanligaste jag ser är ca 25 kg……
    Så så himla svårt kan det väl inte vara att jämföra sig ?

Läs regelboken först, så att du vet under vilka omständigheter lyftarna måste utföra sitt lyft. Har nog aldrig sett en enda gymtränande som utfört ett tävlingsliknande lyft….
    /the_PL_man

Klart det är svårt att jämföra sig när det rör sig om mellan 25 till 100kg tröjan ger.
    Du tror inte jag vet hur ett regelrätt lyft ska se ut eller? Är inte särskilt avancerat att hålla röven i backen och köra med stopp.

Jacksatan wrote:
    Klart det är svårt att jämföra sig när det rör sig om mellan 25 till 100kg tröjan ger.
    Du tror inte jag vet hur ett regelrätt lyft ska se ut eller? Är inte särskilt avancerat att hålla röven i backen och köra med stopp.

Håller absolut med. Sedan tror jag många drar sig för att tävla bara för att dom helt enkel inte vet hur mycket man kan få ut av en tröja. Dom tycker att dom är hopplöst efter fast de egentligen är rätt nära…

Materialsport…:frust:

Varför är bänkpress den enda sport där folk inte vågar ställa upp i, om de inte är säkra på att bli svenska mästare i sin första tävling?
    Har folk så fragila egon?

Det är bara att vara med för att lära till att börja med. Först lära sig krypa, sedan gå…..

/the_PL_man

Bamse wrote:
    Håller absolut med. Sedan tror jag många drar sig för att tävla bara för att dom helt enkel inte vet hur mycket man kan få ut av en tröja. Dom tycker att dom är hopplöst efter fast de egentligen är rätt nära…

Materialsport…:frust:

Och jag säger till dig att 20-30 kg är det normala att få ut av en tröja (baserat på ca 100-talet personer jag pratat med, mig själv & mina lyftare).

Att man i vissa extremfall kan få ut 100 kg är kanske möjligt, men det är lika sällsynt som en ren proffsbyggare….

Bra att du kan de grundläggande reglerna. Lägg sedan till tidspress, domarkommandon, fotpositionering, ojämn utlåsning etc till mixen så blir det ännu intressantare.

Vad väger du? Är du runt 90-100kg så kan du få prova min tröja, så behöver du inte fundera längre.

/the_PL_man

Jacksatan wrote:
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 76 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.