Zydrunas Savickas

Home Forums Styrkehörnan Zydrunas Savickas

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 58 total)
  • Author

160 pannor enligt hans egen sida..

[www.savickas.lt]

Så…ni kunniga:

Vad är det som gör att denna kille är så hutlöst stark? Han har ju visserligen en enorm kroppshydda, fast ren muskelmassa finns det många som har betydligt mer. Och jo, jag vet att massa behöver inte nödvändigtvis betyda styrka, finns många seniga gamla skogshuggargubbar som skulle spöa många ”biffiga” gymmare i strongman grenar.

Men så pass mycket starkare än vi vanliga dödliga? Har det med fiberuppsättning och grymt bra gener att göra?

Lill_Erik wrote:
    Så…ni kunniga:

Vad är det som gör att denna kille är så hutlöst stark? Han har ju visserligen en enorm kroppshydda, fast ren muskelmassa finns det många som har betydligt mer. Och jo, jag vet att massa behöver inte nödvändigtvis betyda styrka, finns många seniga gamla skogshuggargubbar som skulle spöa många ”biffiga” gymmare i strongman grenar.

Men så pass mycket starkare än vi vanliga dödliga? Har det med fiberuppsättning och grymt bra gener att göra?

Ta en titt på nära håll på nån liknande människa så kommer du förstå storleken på dom, och har bra mycket mer muskelmassa än 99,9% av människorna på denna jord. Det ser kanske ”lite” ut när de har en del fett också. Men står du bakom så kommer du inse storleken.

Tränar på samma ställe som tomas karlsson, hans överarmar är som mina lår.

Lill-Erik, leta efter bill Kazmaier på nätet så får du riktig styrka! Världsmästare i styrkelyft som 25-åring, trefaldig världens starkaste man(80,81,82 sedan blev han inte inbjuden mer på sex år för att han var för överlägsen). 412kg i marklyft, 430kg i knäböj, 300kg i bänkpress(utan dagens dräkter). Förste man som tog 300 i bänk på tävling och även förste som på tävling tog 1100kg! Har sett honom dra upp 510kg i kronlyft på en WSM-tävling och det var ganska lätt, 10-15reps på 150kg i stångcurl!!! 191cm/150 kg tung och detta till skillnad från savickas i bra form! Världen starkaste man genom tiderna, eller?

Matte79: Wow säger jag bara! Fattar inte hur jag kunde ha missat denna kille totalt…

Jag kollade in hans sl lyft och sm tävlingar på youtube, otroligt imponerande! Han lyfter visserligen inte så mkt mer än savickas, men mera lyfter han bevisligen!

Världens starkaste man genom tiderna? Högst troligt, iaf av dem vi känner till.

:bb:

Det som är mest imponerande är att han är så otroligt stark i alla muskler, 10-15 reps på 150kg i stångcurl för biceps och 90kg enarms hantelpress för axlarna osv,osv. Ännu mer imponerande är att han inte har lagt ner så mycket tid på en speciell gren, hans bänk på 300kg gjorde han som relativt ung lyftare men skadade sedan bröstet på en wsm tävling så han kunde inte fortsätta öka som han med all sannorlikhet skulle gjort annars utanför tävling har han gjort upp mot 315kg.

matte79 wrote:
    Lill-Erik, leta efter bill Kazmaier på nätet så får du riktig styrka! Världsmästare i styrkelyft som 25-åring, trefaldig världens starkaste man(80,81,82 sedan blev han inte inbjuden mer på sex år för att han var för överlägsen). 412kg i marklyft, 430kg i knäböj, 300kg i bänkpress(utan dagens dräkter). Förste man som tog 300 i bänk på tävling och även förste som på tävling tog 1100kg! Har sett honom dra upp 510kg i kronlyft på en WSM-tävling och det var ganska lätt, 10-15reps på 150kg i stångcurl!!! 191cm/150 kg tung och detta till skillnad från savickas i bra form! Världen starkaste man genom tiderna, eller?

När han väl blev inbjuden igen så fick han stryk av Jon Paul Sigmarsson eller vad han nu hette. Vikingen från Island.

Sedan en sak till.
    Savickas lyft är gjorda vid en sl-tävling ganska nyligen och då använde han väl antagligen dräkt både i knäböj och marklyft och detta använde inte Kazmaier!

Då var han inte i form längre och wsm tävlingarna hade gått mer mot de uthållighets moment de innehåller idag, men om du har sett denna tävling så vann Kazmaier i styrkelyften fortfarande! Jämför gärna jon palls bästa lyft i de olika moment jag har nämnt mot Kazmaiers bästa.

Hmmm, du får nog justera dit uttalande lite: Kaz använde inte modern böjdräkt.

/the_PL_man

matte79 wrote:
    Sedan en sak till.
    Savickas lyft är gjorda vid en sl-tävling ganska nyligen och då använde han väl antagligen dräkt både i knäböj och marklyft och detta använde inte Kazmaier!

Här är ett av de citat jag har använt!
    ”His weights in the gym are far more intimidating with a 900(410kg) for a triple on the squat and 633(290kg) for a tripple on the bench and 907(413kg) deadlift! Again keep in mind that this was all done with a singlet and a belt; no suits or bench shirts!”
    Källa: [www.bodybuilding.com/fun/dennis79.htm]

the_PL_man wrote:
    Hmmm, du får nog justera dit uttalande lite: Kaz använde inte modern böjdräkt.

/the_PL_man

Det var ju det han sa:)

Innebär ”singlet” någon sorts av dräkt alltså?

Skall klippa in bilder från VM -83 så fort jag packat upp den DVDn.
    Marathon böjdräkt fanns tillgänglig i Sverige redan 1977……

/the_PL_man

matte79 wrote:
    Innebär ”singlet” någon sorts av dräkt alltså?

är inte säker men kan tänka mej att det är en trikå. eftersom det står (all done with a singlet and a belt; no suits or bench shirts)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 58 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.