Zydrunas Savickas

Home Forums Styrkehörnan Zydrunas Savickas

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 58 total)
  • Author
    porjus power wrote:
    är inte säker men kan tänka mej att det är en trikå. eftersom det står (all done with a singlet and a belt; no suits or bench shirts)

har inte ett piss att göra med tråden, men tränar du boden ibland?

Singlet är trikå.
    Men jag litar inte på texten, eftersom Kaz aldrig skulle ha missat möjligheten att använda all tillåten utrustning vid denna tid.

[img=http://www.benchpresschampion.com/CHAMPIONS3/Kazmaier3.jpg]På denna bild har en böjdräkt iaf.

/the_PL_man

porjus power wrote:
    är inte säker men kan tänka mej att det är en trikå. eftersom det står (all done with a singlet and a belt; no suits or bench shirts)

I denna text står det att de lyft som han beskrev var gjorda innan han vann sin första wsm tävling, alltså i slutet på sjuttio-talet och då använde han inte dräkt eller bänk-tröja för de fanns inte då! Han gjorde alltså dessa lyft på träning i gymmet och inte på tävling. Var det en bild från vm 83 du lade upp? Vad jag har uppfattat så skadade han sig under wsm-82 så att han inte kunde utföra styrkelyfts momenten på samma sätt som innan!

1. Knäböjsdräkten kom redan på mitten av sjuttiotalet.

2. I WSM skadade han bröstmuskeln, vilket inte påverkar varken böj eller mark (docks så var hans bänk klart påverkad).

3. Träningslyft på gymmet är ointressant, vad han gjort på tävling är det som är intressant.

4. Kazmaier är nr 2 i min bok av alla SLare. Nr 1 är en ”liten” kille vid namn Mike Bridges….

/the_PL_man

matte79 wrote:
    I denna text står det att de lyft som han beskrev var gjorda innan han vann sin första wsm tävling, alltså i slutet på sjuttio-talet och då använde han inte dräkt eller bänk-tröja för de fanns inte då! Han gjorde alltså dessa lyft på träning i gymmet och inte på tävling. Var det en bild från vm 83 du lade upp? Vad jag har uppfattat så skadade han sig under wsm-82 så att han inte kunde utföra styrkelyfts momenten på samma sätt som innan!

Jag är intresserad av det mesta någon har lyft! Det jag tycker är så imponerande med bill är att han inte som så många andra av de starkaste sl-lyftarna även är så otroligt stark i annat förutom bänk,knä och mark. Vilka andra sl-lyftare har gjort 10 reppare på 150 kg i stångcurl för biceps och pressat en 90-kgs hantel i enarms axelpress.
    Sedan är hans form även riktigt bra, han är inte fet som så många andra.

Hur stor skillnad är det på den dräkt som han kunde använda då och de bästa idag?

matte79 wrote:
    Hur stor skillnad är det på den dräkt som han kunde använda då och de bästa idag?

Rejäl skillnad skulle jag tippa på

Tror inte kazmaeir hade slagit savickas. I sina bästa dagar då ofc

Fidde_Mannen wrote:
    Tror inte kazmaeir hade slagit savickas. I sina bästa dagar då ofc

Kaz har väl gjort utaladen om att Savickas är starkare än vad han var??? Eller är jag ute och cyklar nu?

Jensa82 wrote:
    Kaz har väl gjort utaladen om att Savickas är starkare än vad han var??? Eller är jag ute och cyklar nu?

Känner igen det nu när du säger det

Menar du i en wsm eller styrkelyfts tävling?
    I styrkelyft har han ju bättre stats.
    Jag vet att han har sagt att pudzianowski aldrig skall få kalla sig världens starkaste i alla fall.
    En kompis var på ett event för några år sedan där både samuelsson och ahola var och frågade dessa båda gammla wsm-vinnare vem de tyckte var den starkaste människan och båda sade direkt kazmaier.
    savickas och kazmaier är nog lika i ben och rygg, kaz bättre i bröst och mycket bättre i armar, savickas är nog starkare i axlar än vad kaz var.

matte79 wrote:
    Menar du i en wsm eller styrkelyfts tävling?
    I styrkelyft har han ju bättre stats.
    Jag vet att han har sagt att pudzianowski aldrig skall få kalla sig världens starkaste i alla fall.
    En kompis var på ett event för några år sedan där både samuelsson och ahola var och frågade dessa båda gammla wsm-vinnare vem de tyckte var den starkaste människan och båda sade direkt kazmaier.
    savickas och kazmaier är nog lika i ben och rygg, kaz bättre i bröst och mycket bättre i armar, savickas är nog starkare i axlar än vad kaz var.

Savickas är nog starkare i ryggen me

Om det stämmer det som står i tråden att savickas bästa i marklyft är 400kg så ligger kaz 12kg bättre med si9tt bästa marklyft!
    Vet du vad savickas bästa kronlyft är?
    Kaz drog ganska lugnt upp 510kg under en wsm tävling!

Tycker personligen att Pudz är en mer ”well rounded” Strongman än Savickas.

På vilket sätt? Savickas är väldigt uthållig, 10reps på 320kg i marklyft(får pudzianowski ens upp den vikten) Om det var muskulös du menade så tycker jag allt att kaz slår pudzianowski och med tanke på att han när han var som störst vägde upp emot 160kg och lille pud bara runt 130 så övertygar det allt mer!
    Jag tror det var när Kaz var kommentator på en wsm tävling där pudzianowski ”bara” gjorde 4 reps på 300 kg i knäböj som han sade att han aldrig skulle kunna kallas världens starkast man, vid denna tidpunkt som femtio-åring klarade kaz av 10 reppare på 800lbs(den vikt ronnie coleman klarar 2 reps på i sin video) som är ca 360kg

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 58 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.