Home › Forums › Tävlingar och Events › AF-Camp
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 augusti, 2007 at 22:43 #849132Anonym anvandareMember
I will be there! off course…. :emo-thumb
lite mycket extra inspiration när man kan va lite seg mot slutet! ska bli kul att träffa alla som jag förutsätter kommer vara där…
kalaset får väl kosta om man VILL eller? kallas prioritering….vissa bytar ju till och med jobbskift för att ta sig 50 mil upp…vill man vinna så…
15 augusti, 2007 at 07:36 #849133Anonym anvandareMemberDå har de första anmälningarna inkommit!
Johan ”Stålmannen” Gustavsson + flickvän var de första som anmälde sig. Hur mycket försprång vill ni andra ge fjolårets tvåa … ?
Mvh
Micke15 augusti, 2007 at 09:10 #849134Anonym anvandareMemberMicke Ljungdahl wrote:Då har de första anmälningarna inkommit!Johan ”Stålmannen” Gustavsson + flickvän var de första som anmälde sig. Hur mycket försprång vill ni andra ge fjolårets tvåa … ?
Mvh
MickeRinger dig i veckan micke
15 augusti, 2007 at 09:11 #849135Anonym anvandareMemberÄr ju precis det det handar om att man ger folk försprång, har verkligen inte råd att ta mig dit upp. Och det är ju en ganska stor fördel att få prova hinderbanan etc.
Men jag vill inte vara den som klagar, tycker det är lite lustigt att man skapar olika förutsättningar mellan dom olika atleterna.
Går ju inte alls att jämnföra med annat då det här är en idott och ingen semester.
Aja, skitsamma…
MVH
15 augusti, 2007 at 09:20 #849136Anonym anvandareMemberFörra året hade man möjlighet att testa hinderbanan dagen innan tävlingen. Jag tyckte det fungerade utmärkt. Karlstadhinderbanan är rätt krävande och jag tror att man kan komma ganska långt med alternativ träning, typ intervaller. Själv har jag cirka 80 mil till Karlstad och tycker att det räcker med en resa dit ner och det får bli under SM-helgen.
15 augusti, 2007 at 11:09 #849137Anonym anvandareMemberÄr alla välkomna eller är det endast för tävlande i år?
-Tycker också att det är grymt bra intiativ av er som drar igång detta.
Kan man komma så kommer man, kan man inte … To bad…
Livet är ibland inte rättvist.MVH
15 augusti, 2007 at 11:21 #849138Anonym anvandareMembersh0w wrote:Är alla välkomna eller är det endast för tävlande i år?-Tycker också att det är grymt bra intiativ av er som drar igång detta.
Kan man komma så kommer man, kan man inte … To bad…
Livet är ibland inte rättvist.MVH
hej!
Självklart är alla välkomna! Har man tävlingsplaner och vill prova på momenten så är detta ett perfekt tillfälle att besöka Karlstad.
Välkommen!
15 augusti, 2007 at 12:08 #849139Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Är ju precis det det handar om att man ger folk försprång, har verkligen inte råd att ta mig dit upp. Och det är ju en ganska stor fördel att få prova hinderbanan etc.Men jag vill inte vara den som klagar, tycker det är lite lustigt att man skapar olika förutsättningar mellan dom olika atleterna.
Går ju inte alls att jämnföra med annat då det här är en idott och ingen semester.
Aja, skitsamma…
MVH
Du är inte den som vill klaga, men det är det enda du gjort i den här tråden.
Riktigt bra initiativ att kunna erbjuda en sådan här helg, hade jag tävlat i A-F så hade en sådan helg prioriterats oavsett var i landet det var. Lägger man så mycket tid och energi på en tävling så tar man givetvis alla möjligheter som finns som kan påverka tävlingsresultatet.
Lycka till alla som ska tävla, fortfarande irriterande att A-F SM hålls samma helg som VM även detta år. Orättvist..
15 augusti, 2007 at 12:14 #849140Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Du är inte den som vill klaga, men det är det enda du gjort i den här tråden.Riktigt bra initiativ att kunna erbjuda en sådan här helg, hade jag tävlat i A-F så hade en sådan helg prioriterats oavsett var i landet det var. Lägger man så mycket tid och energi på en tävling så tar man givetvis alla möjligheter som finns som kan påverka tävlingsresultatet.
Lycka till alla som ska tävla, fortfarande irriterande att A-F SM hålls samma helg som VM även detta år. Orättvist..
Jo, blir ju som att klaga även att det inte är menat så, se det som konsturktiv kritik eller nått Men tycker det gynnar dom som bor i området. Är ju ändå ett par.
Tycker också det är ett bra initiativ men det skulle finns på mer än plats i landet så alla har möjligheten att komma. För det är ju en enorm fördel.
Lycka till nu alla. Får se om man lyckats hitta nått exta knäck och få ihop pengar eller nått…
15 augusti, 2007 at 12:14 #849141Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Är ju precis det det handar om att man ger folk försprång, har verkligen inte råd att ta mig dit upp. Och det är ju en ganska stor fördel att få prova hinderbanan etc.MVH
Det är väl inte ”man” som ger folk olika förutsättningar.Det är fritt fram för alla att anmäla sig. Sedan hur man väljer att disponera sin egen ekonomi, vilket yrke man har valt, hur många timmar/v man jobbar, vilken utbildning man har i bagaget osv. Kan man väl knappast lasta någon annan än sig själv för?
Eller man kanske ska lägga in en ekonomisk coefficient (stavning?) i alla tävlingar. Så att domarna sitter och bläddrar i taxeringskalendern och efter lite handpåläggning flyttar upp eller ner folk i placeringslistan grundat på hur mycket exklusiva tillskott, hur många PT timmar , hur mycket hot-stuff eller hur många karlstadsresor vederbörande kan ha haft möjlighet att tillskansa sig.
Ja , jag vet jag är raljant nu men att hävda att det är orättvist är helt uppåt väggarna IMO.
Uppmuntra detta initiativ istället så kanske det upprepas,och vem vet nästa gång kanske på en ort närmre dig.15 augusti, 2007 at 12:15 #849142Anonym anvandareMemberJo, blir ju som att klaga även att det inte är menat så, se det som konsturktiv kritik eller nått Men tycker det gynnar dom som bor i området. Är ju ändå ett par.
Tycker också det är ett bra initiativ men det skulle finns på mer än plats i landet så alla har möjligheten att komma. För det är ju en enorm fördel.
Edit: Förstår att det inte är lätt att organisera, men ni förstår säkert tanken.
Lycka till nu alla. Får se om man lyckats hitta nått exta knäck och få ihop pengar eller nått…
Mvh
15 augusti, 2007 at 12:17 #849143Anonym anvandareMemberFuriren wrote:Det är väl inte ”man” som ger folk olika förutsättningar.Det är fritt fram för alla att anmäla sig. Sedan hur man väljer att disponera sin egen ekonomi, vilket yrke man har valt, hur många timmar/v man jobbar, vilken utbildning man har i bagaget osv. Kan man väl knappast lasta någon annan än sig själv för?
Eller man kanske ska lägga in en ekonomisk coefficient (stavning?) i alla tävlingar. Så att domarna sitter och bläddrar i taxeringskalendern och efter lite handpåläggning flyttar upp eller ner folk i placeringslistan grundat på hur mycket exklusiva tillskott, hur många PT timmar , hur mycket hot-stuff eller hur många karlstadsresor vederbörande kan ha haft möjlighet att tillskansa sig.
Ja , jag vet jag är raljant nu men att hävda att det är orättvist är helt uppåt väggarna IMO.
Uppmuntra detta initiativ istället så kanske det upprepas,och vem vet nästa gång kanske på en ort närmre dig.Har ju redan svarat lite på det, men det jag menar är ju att det gynnar dom som bor i närheten och kan ta sig dit billigare etc. Kunde det varit på tre olika platser i landet, hade alla haft en större möjlighet.
15 augusti, 2007 at 12:25 #849144Anonym anvandareMemberJag skulle gärna åka ner och delta men jag har väll en… 100 mil enkelväg? så det blir att stanna hemma och träna i Vännäs i stället. Om nån har vägarna förbi är ni välkommna att träna ett pass hos oss här uppe!:emo-thumb
15 augusti, 2007 at 12:49 #849145Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Du är inte den som vill klaga, men det är det enda du gjort i den här tråden.Riktigt bra initiativ att kunna erbjuda en sådan här helg, hade jag tävlat i A-F så hade en sådan helg prioriterats oavsett var i landet det var. Lägger man så mycket tid och energi på en tävling så tar man givetvis alla möjligheter som finns som kan påverka tävlingsresultatet.
du kommer väl givetvis till sm då mats?
15 augusti, 2007 at 21:25 #849146Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:ÅRETS MÖJLIGHET INFÖR HÖSTENS TÄVLINGAR I ATHLETIC FITNESS!Helgen 8-9/9 kommer årets möjlighet till få poseringtips och bli bedömd av SKKF:s domare i Athletic Fitness SM (22/9) samt att träna chins, dips och hinderbana på den utrustning som kommer att användas på SM i Athletic Fitness. Detta blir även ett gyllene tillfälle för dig som ska tävla för första gången på Decembercupen.
Platsen för detta ”AF CAMP -07” är First Camp, Skutberget i Karlstad
Ett antal av Sveriges bästa domare kommer att finnas på plats för att ge dig som tävlande en unik möjlighet, oavsett om ni ska tävla på SM eller på Decembercupen.Hinderbanan kommer att vara identisk med årets SM-bana, vilket bara det borde vara högaktuellt!
Chins- och dipsräcket blir även det samma som används på SM.
Ett helt nytt fräscht gym finns på området som ligger alldeles vid Vänern. First Camp Skutberget är ett av Karlstads finaste friluftsområden!
Ta och titta in på [www.firstcamp.se] för en förhandstitt på området!I paketet ingår följande:
Boende i First Camps stugor (Alt 1, Självhushåll 3 pers, Alt 2, Villavagn 4 pers)
Två tillfällen till domarbedömning
Två gympass
Styrkerondsbedömning
Två hinderbanepass
Pris: Endast 520:-/pers och dygn. Info och bokning: Micke 0738032300.Vad kostar det om man nu bara skulle vilja prova på exempelvis hinderbanan och kan fixa eget boende etc.?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.