Ang bedömningen av fria program?

Home Forums Tävlingar och Events Ang bedömningen av fria program?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Alexfit wrote:
    I poseringsronden ska man presentera sin fysik bäst möjligt och använda alla dom obligatoriska poseringarna men övergången emellan dom kan vara mer showiga om man vill ge publiken något extra. Allt detta står i reglerna för BB. Att man inte tar hänsyn till detta när man utformar sitt program är synd men placeringen blir därefter.

Först och främst så har J P själv sagt att dem obligatoriska inte är ett måste.
    [http://forum.body.se/showpost.php?p=169120&postcount=2]

Och för det andra, så kan inte jag hitta reglerna på svenska, utan dem finns bara på engelska.

Visst nu kanske man kan tycka att det är varje individs ansvar att lära sig engelska, (vilket troligtvis dem flesta har gjort), men då kan man även tycka att det är skkfs skyldighet att ha en verison på svenska (detta kanske finns men jag har inte hittat den..sorry i så fall). Inte bara för att det ska vara en service till oss tävlande utan för att det borde ligga i allas intresse både tävlande och skkfs intresse att folk kan och känner till reglerna.

Jag har inte läst hela regelverket, men läser lite ibland då och då. Inte av ren lathet utan för att det e jobbigt att läsa mycket och speciellt saklig information på engelska. Ifbbs regelverk ligger på 104 sidor varav 59 sidor är regler om bodybuilding som tolkas lite hur som helst av alla skulle jag tro.

Det jag hittat i regelverket om det friaprogrammet var endast att det skulle bedömmas men inte hur. sid 36 artikel 19.1 stycke 2

[http://www.ifbb.com/amarules/IFBBRulebook_2006Edition.pdf]

En sak angående fria psoeringen musikaliska personer har mycket fördel där.

Jag har spelat många instrument och hållt på med musik mycket och det finns personer som har noll taktkänsla jag har mycket svårt att tro att dessa personar kan göra ett snyggt och bra program, det är som ett oförståligt språk för dem och det går inte lära dem dansa, spela eller posera efter takten.

colemans fria är inte precis vinnande ändå har han vunnit fram till nu över levrone flex cutler m m pga fysiken (massan) o inget mer.

=)

nja colemans fria är väl inte direkt vinnande (även om flexonline.com sa att hans fria -05 kanske var det bästa någonsin =/) men inte vill jag heller sa han dansa lambada direkt

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.