Home › Forums › Tävlingar och Events › Ang coacherna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 augusti, 2006 at 14:35 #971854Anonym anvandareMember
Bland företag så brukar man ibland säga att företaget har en chans mot kunden. Om företaget inte aggerar bra i första kontakten med kunden så kan företaget glömma den kunden.
Om en kille skall ragga på en tjej så har han också oftast bara en chans, raggar han på ett korkat sätt så kan killen glömma den tjejen.Om en person som är osäker, ej vet riktigt hur allt går till och misslyckats på sin första tävling samt dessutom uppfattat sig ovälkommen till tävlingen. Då har förmodligen den personen tävlat för sista gången.
De som tävlat och lyckats bra tror jag däremot inte alls har några som helst problem reglerna.Om förbundet har en policy att lägga över allt ansvar på den tävlande samt försvårar så får man nog finna sig i att tröskeln höjs för att få personer och våga ta steget ut på scen.
Förr gick det ju faktiskt och tävla utan och dessa extrema prepareringar som måste(?) till idag.
Ok att nu regeln finns men jag tycker det är märkligt att en del försvarar den samt inte förstår hur många av de tävlande känner sig inför den dag man slitit så extremt för. Det är ett beteende man normalt bara hittar innom det offentliga.
De frågar inte ”hej, vad kan vi göra för dig?” utan snarare ”vad vill du?”Nu kanske detta inte är något större problem då det är så få nya/okända som tävlar inom byggningen.
25 augusti, 2006 at 15:54 #971855Anonym anvandareMemberTänkte bara på en sak….
Ni som tävlar i tex BF….skulle ni vilja ha en okänd coach av det motsatta könet som hjälper er o byta om o fixa med smink osv?25 augusti, 2006 at 16:01 #971856Anonym anvandareMembertror att dom flesta som tävlar vill ha en personlig coach.
speciellt om det är någon som har hjälpt till med hela dieten m.m.har svårt att se en och samma person lägga på den sista färgen och eventuellt olja på flera personer i samma klass som skulle kunna bli fallet. sedan ska det smörjas på många intima ställen, något som säkert är lite känsligt för många.
att det blir rörigt backstage med för många personer är ju ganska förståligt…
…det är väldigt stressigt sista timmen innan man ska upp på scenen; allt ska tajmas…
…men oftast ska det smörjas, pumpas och intagas vatten, socker, salt m.m dom sista 15-30 min innan man går upp på scenen för att få till den där tajta looken i rätt ögonblick.när man väl har lagt på det sista lagret dream tan så vill man inte ligga ner på rygg osv. för att pumpa upp och detta sker i regel i följd ex. pumpa-smörja-pumpa. i annat fall så får man smörja in först och sedan enbart pumpa upp stående…!
hur man än gör så är det rörigt och man själv som tävlande är vimsig och kanske väldigt sliten.25 augusti, 2006 at 16:05 #971857Anonym anvandareMemberJag har suttit o läst igenom de olika inläggen i denna tråden och slås lite av att många tycker tex att klarar jag av göra en tävling utan hjälp så ska alla göra det o det finns de på tävlingar utomlands som klarar det utan hjälp och visst så är det säkert men man får inte glömma att alla har inte samma nivå eller kunnande och man kan nog inte begära det heller tror jag.
För det tar ett tag o skaffa sig erfarenhet o kunnande vad det än gäller och jag tror man kan jämföra det med träning tex.
Jag själv har tränat i över 20 år och för mig är det inga problem att träna själv eller att köra knäböj utan pass eller veta vilka övningar jag ska köra.
men för en nybörjare är det inte så och man kan förstå att de vill ha hjälp att komma rätt in i träningen och lika måna som de är att få bra hjälp är det nog för en person som ska tävla första gången att få det.
för det är många saker som man ska kunna vid en tävling(färg.se hur man ser ut i kroppen mm) Vilket inte är så lätt och man har kanske förberett sig mer än ett halvår och då är det inte rolig att missa på något sånt.
Men visst har man gjort 20 tävlingar då är det lätt att veta hur man gör precis som det är lätt för mig att veta hur jag ska träna efter 20års träning.
Och för mig känns det jätte viktigt att ha bra hjälp vid nästa tävling för det är bara min andra tävling o jag känner inte att jag på den biten har jag samma koll som jag har på min träning även om jag lärde mig mycket på första tävlingen.
Så snälla ni som har stor erfarenhet glöm inte hur det är att vara nybörjare på nått(För visst kommer ni ihåg första steget in på gymet kändes och hur viktigt det kändes med hur bemötandet då och vilken hjälp ni fick var?)
Så jag tror som en del andra bra bemötande på tävlingar är viktigt för att det ska bli mer tävlande och bra hjälp vid dessa och de som tävlar lägger ju ner massa pengar på förberedelser och drar folk till tävlingarna och jag tror man förlorar mer än man tjänar på att dra in på de som hjälper de som tävlar:nod:nono:25 augusti, 2006 at 18:44 #971858Anonym anvandareMembermickebodyb wrote:Jag har suttit o läst igenom de olika inläggen i denna tråden och slås lite av att många tycker tex att klarar jag av göra en tävling utan hjälp så ska alla göra det o det finns de på tävlingar utomlands som klarar det utan hjälp och visst så är det säkert men man får inte glömma att alla har inte samma nivå eller kunnande och man kan nog inte begära det heller tror jag.
För det tar ett tag o skaffa sig erfarenhet o kunnande vad det än gäller och jag tror man kan jämföra det med träning tex.
Jag själv har tränat i över 20 år och för mig är det inga problem att träna själv eller att köra knäböj utan pass eller veta vilka övningar jag ska köra.
men för en nybörjare är det inte så och man kan förstå att de vill ha hjälp att komma rätt in i träningen och lika måna som de är att få bra hjälp är det nog för en person som ska tävla första gången att få det.
för det är många saker som man ska kunna vid en tävling(färg.se hur man ser ut i kroppen mm) Vilket inte är så lätt och man har kanske förberett sig mer än ett halvår och då är det inte rolig att missa på något sånt.
Men visst har man gjort 20 tävlingar då är det lätt att veta hur man gör precis som det är lätt för mig att veta hur jag ska träna efter 20års träning.
Och för mig känns det jätte viktigt att ha bra hjälp vid nästa tävling för det är bara min andra tävling o jag känner inte att jag på den biten har jag samma koll som jag har på min träning även om jag lärde mig mycket på första tävlingen.
Så snälla ni som har stor erfarenhet glöm inte hur det är att vara nybörjare på nått(För visst kommer ni ihåg första steget in på gymet kändes och hur viktigt det kändes med hur bemötandet då och vilken hjälp ni fick var?)
Så jag tror som en del andra bra bemötande på tävlingar är viktigt för att det ska bli mer tävlande och bra hjälp vid dessa och de som tävlar lägger ju ner massa pengar på förberedelser och drar folk till tävlingarna och jag tror man förlorar mer än man tjänar på att dra in på de som hjälper de som tävlar:nod:nono:Bra skrivet.:up:
25 augusti, 2006 at 18:48 #971859Anonym anvandareMemberStorfredda wrote:Tänkte bara på en sak….
Ni som tävlar i tex BF….skulle ni vilja ha en okänd coach av det motsatta könet som hjälper er o byta om o fixa med smink osv?SVAR: NEJ….:yikes:
25 augusti, 2006 at 20:05 #971860Anonym anvandareMemberSkitregel !! [http://vet.hut.nu/]
25 augusti, 2006 at 20:46 #971861Anonym anvandareMemberCamilla Öhman wrote:Hej…tänkte bara inflika lite.Jag förstår de som reagerar på detta med en coach per 3 tävlande. Jag kan ju bara gå så långt som till mig själv.
Om man tävlar för en klubb där det inte finns någon som helst sammanhållning mellan de tävlande, man vet kanske inte ens vilka de andra är å än mindre vilka de andras coacher är, känns det nog mindre roligt om man inte får med sig sin egen coach.
När man på tävlingsdagen är som mest snurrig och nervös är det en väldig trygghet att ha en coach som man känner och litar på.
Jag vet oxå vilka coacher som kan finnas backstage, det är pojk-/flickvänner, mammor/pappor, bröder/systrar, vänner och liknande, vissa med lite erfarenhet av tävling och coachning, andra utan någon som helst erfarenhet. I en del fall finns det självklart coacher med mycket erfarenhet oxå.
Men vad jag menar är att jag inte heller hade velat stå där på tävlingsdagen med en tilldelad coach som jag aldrig träffat förut. Någon som ska kleta färg över hela min kropp, hjälpa till med den lilla bikinin, stötta mig om jag mår dåligt, hålla ordning på vad jag ska äta och när osv osv.
Kan mycket väl tänka mig att dela coach med 2 andra tävlande…MEN, då ska det vara en coach som jag känner och litar på…vilket innebär att det krävs mer samordning från klubben än vad som finns i många fall i dagens läge.
Vet hur ynklig och osäker man kan känna sig när det är dags för tävling, man é minst och i sämst form:| …inte långt ifrån att bara vända och gå hem igen. Känner man sig inte så när det är dags för tävling så é det ju jätte bra…men jag vet flera som inte é så kaxiga när det väl gäller!
PS. Kan man blanda 3 tävlande från olika klubbar på en coach…kan ju hända att det är lättare att hitta folk man känner som tävlar för andra klubbar? DS.
Mycket bra skrivit Camilla och jag håller fullständigt med dig,
Eva
25 augusti, 2006 at 21:14 #971862Anonym anvandareMemberTycker det här börjar spåra ut.
Men på tal om en tjej skulle vilja att en okänd av det motsatta könet skulle fixa med hennes smink m.m kan jag bara säga att Annika ALDRIG skulle låta mig :yikes: fixa med hennes makeup, då skulle de bli :nono:.
Är man väl förberedd kan man fixa det mesta på egen hand. Varken jag eller Annika har behövt speciellt mkt hjälp av andra när vi tävlat, man kan utan större problem fixa det mesta på egen hand. När det numer dessutom finns tävlingsfärg (JanTana/ScandiTan) som sprayas på plats kan det inte bli mkt enklare. Förstår egentligen inte vad det är som är så problematiskt . Man får inte mer problem än vad man gör sig.25 augusti, 2006 at 21:18 #971863Anonym anvandareMemberStorfredda wrote:Tänkte bara på en sak….
Ni som tävlar i tex BF….skulle ni vilja ha en okänd coach av det motsatta könet som hjälper er o byta om o fixa med smink osv?Gör inte en höna av en fjäder. Se inte allting med så himla negativa ögon. Leta inte upp det minsta problemet och gör det gigantiskt. Se till att hitta en lösning istället för att sitta här och raljera om hur dåligt det är.
Gissningsvis skulle inte en man vara så duktig på att fixa till bla smink på en BF tävlande och följdaktligen är det inte en optimal lösning. Det kunde kanske du också räkna ut? Och varför skall det vara en okänd coach? Varför finns det ingen klubbkänsla i byggarsverige? Vår ankdamm är trots allt ganska liten.25 augusti, 2006 at 22:31 #971864Anonym anvandareMemberNu har jag inte orkat läsa igenom alla inlägg…
Så när man tex pumpar upp innan scen-dax har man ingen som kan bättra färgen och oljan innan man ska upp? Och ligger man och pumpar upp brösten på bänken med hantelpressar så smetas både färg av eller blir ojämn, sen försvinner ju oljan helt på ryggen! Vem ska fixa det? Dom andra tävlande har väl fullt upp själva med att pumpa, fokusera o ladda…Eller ska man leta upp någon som inte ska tävla i samma klass? Men är den killen uppe precis innan en själv funkar ju inte det heller…Kanske är jag som är lite trög, men hur e det tänkt? Tror att detta kommer bara göra saker mera rörigt än innan. Om det nu är så farligt när det är lite rörigt, funkar väl hyffat på andra tävlingar som är större med fler deltagare tex Luciapokalen.
Visst kan jag acceptera det med en coach på flera tävlande, men han borde väl ändå få komma med backstage när det är dax för scen för resp tävlande!?
// Henrik
25 augusti, 2006 at 22:36 #971865Anonym anvandareMemberHenrik Jansson wrote:Visst kan jag acceptera det med en coach på flera tävlande, men han borde väl ändå få komma med backstage när det är dax för scen för resp tävlande!?// Henrik
Naturligtvis är coachen med backstage.
25 augusti, 2006 at 22:42 #971866Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Gör inte en höna av en fjäder. Se inte allting med så himla negativa ögon. Leta inte upp det minsta problemet och gör det gigantiskt. Se till att hitta en lösning istället för att sitta här och raljera om hur dåligt det är.
Gissningsvis skulle inte en man vara så duktig på att fixa till bla smink på en BF tävlande och följdaktligen är det inte en optimal lösning. Det kunde kanske du också räkna ut? Och varför skall det vara en okänd coach? Varför finns det ingen klubbkänsla i byggarsverige? Vår ankdamm är trots allt ganska liten.Ja, Team Gymgrossisten har en ca 30 tävlande från hela landet totalt. Lite svårt med klubbkänsla då. Jag kanske känner 5 utav dessa 30.
Speciellt svårt blir det när inte ens tävlingsansvariga för teamet har en aning om de här nya reglerna & vem som är huvudcoach.25 augusti, 2006 at 22:45 #971867Anonym anvandareMemberSen är det ju så att vi alla fungerar olika. Vad jag tycker är bra kanske inte någon annan tycker är bra.
Ta en avgift på t.ex några hundra kronor för extra coacher så är problemet löst för alla.:up:25 augusti, 2006 at 22:53 #971868Anonym anvandareMemberThereseO wrote:Sen är det ju så att vi alla fungerar olika. Vad jag tycker är bra kanske inte någon annan tycker är bra.
Ta en avgift på t.ex några hundra kronor för extra coacher så är problemet löst för alla.:up:Du får tänka på att alla ska få plats bakom scenen, det var kaos på DC förra året bakom scenen, alldeles för mycket folk.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.