Home › Forums › Tävlingar och Events › Ang coacherna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 augusti, 2006 at 22:59 #971869Anonym anvandareMemberBenjamin wrote:Du får tänka på att alla ska få plats bakom scenen, det var kaos på DC förra året bakom scenen, alldeles för mycket folk.
Jag säger som Mattias Öhlèn:
(Man brukar få höra att det är pga att det inte ska vara så mycket folk backstage, se istället till att dom som INTE coachar ngn inte är där!!)De tävlingar jag själv coachat på eller tävlat på så har det oftast varit ganska många obehöriga personer bakom scen.
Mvh ThereseO
25 augusti, 2006 at 23:02 #971870Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Naturligtvis är coachen med backstage.Jaha, ok…lät ju nästan som att så inte va fallet när man läste några inlägg.
Men då är det väl inte så nödvändigt att stressa upp sig…Bara cochen är bra så fixar det sig! Kenneth som brukar vara bla min coach har sten koll på läget, tvivlar inte en sekund att han inte klarar av en tävlande till. Men 3st kan ju faktiskt bli lite stressigt jobbigt för vem som hellst. Att coachen klarar av det är en sak, men att han själv känner att han gör ett bra jobb för dom han har hand om är en annan…Om jag skulle coacha 3st på samma dag skulle jag bli jävligt upp stressad m,m tro inte att det är så bra för dom tävlande faktiskt…Hade det inte räckt med att ändra till 1 coach på två tävlande, då hade det ju ändå halverats!?// Henrik
25 augusti, 2006 at 23:06 #971871Anonym anvandareMemberHenrik Jansson wrote:Jaha, ok…lät ju nästan som att så inte va fallet när man läste några inlägg.
Men då är det väl inte så nödvändigt att stressa upp sig…Bara cochen är bra så fixar det sig! Kenneth som brukar vara bla min coach har sten koll på läget, tvivlar inte en sekund att han inte klarar av en tävlande till. Men 3st kan ju faktiskt bli lite stressigt jobbigt för vem som hellst. Att coachen klarar av det är en sak, men att han själv känner att han gör ett bra jobb för dom han har hand om är en annan…Om jag skulle coacha 3st på samma dag skulle jag bli jävligt upp stressad m,m tro inte att det är så bra för dom tävlande faktiskt…Hade det inte räckt med att ändra till 1 coach på två tävlande, då hade det ju ändå halverats!?// Henrik
Sen gäller det ju att alla tre vill ha samma coach också.:emo-thumb
25 augusti, 2006 at 23:08 #971872Anonym anvandareMemberThereseO wrote:Ja, Team Gymgrossisten har en ca 30 tävlande från hela landet totalt. Lite svårt med klubbkänsla då. Jag kanske känner 5 utav dessa 30.Jag känner ingen (vad jag vet), räknar inte småpratat med någon som att känna personen.
25 augusti, 2006 at 23:22 #971873Anonym anvandareMemberTänkte på en grej till faktiskt och kanske är det inte så stor chans men det finns ju ändå en möjlighet att det blir så att 3 st som tävlar och som ska ha samma coach ochså tävlar i samma klass då snackar vi stressigt he he:P
25 augusti, 2006 at 23:41 #971874Anonym anvandareMemberJag vet inte helt vad jag ska tycka om detta…
Nu har ju jag turen att tillhöra en jättebra förening/ klubb, där vilken som helst av medlemmarna skulle kunna vara min coach utan problem.
Och till SM i år ställer bara en av oss upp och får då automatiskt med sig sin coach.Det är faktiskt oftast många obehöriga personer backstage som någon redan nämnt, så om arrangören jobbar mer mot att absolut ingen som inte har coachbricka eller som är tävlande släpps in, så finns det genast lite mer plats åt extra coachbrickor.:emo-thumb
Jag själv har alltid stenkoll själv på vad jag ska äta/dricka osv och behöver coachen för enbart färgen. Men om man tävlar i BB kanske man inte mår lika bra som man mår då man tävlar i AF.
Nu skulle jag klara mig bra utan en egen coach, men på min första tävling behövdes han verkligen.Så min åsikt är splittrad…
Men det ordnar sig säkert till slut !26 augusti, 2006 at 05:41 #971875Anonym anvandareMemberJaa..henrik…jag orkar heller inte läsa igenom allt just nu…det enda jag vill säga vid denna tidiga morgonstund är att jag hade gjort precis lika mycket för dig som för min adept tobbe, backstage på lucia…för jag har den (med allmänhetens ögon)nägot sjuka inställningen, att bäste man skall vinna…. Men Jag tror fortf inte att alla BF.-damer vill lämna klädombyte osv i händerna på en okänd coach av det motsatta könet….???
Henrik Jansson wrote:Nu har jag inte orkat läsa igenom alla inlägg…Så när man tex pumpar upp innan scen-dax har man ingen som kan bättra färgen och oljan innan man ska upp? Och ligger man och pumpar upp brösten på bänken med hantelpressar så smetas både färg av eller blir ojämn, sen försvinner ju oljan helt på ryggen! Vem ska fixa det? Dom andra tävlande har väl fullt upp själva med att pumpa, fokusera o ladda…Eller ska man leta upp någon som inte ska tävla i samma klass? Men är den killen uppe precis innan en själv funkar ju inte det heller…Kanske är jag som är lite trög, men hur e det tänkt? Tror att detta kommer bara göra saker mera rörigt än innan. Om det nu är så farligt när det är lite rörigt, funkar väl hyffat på andra tävlingar som är större med fler deltagare tex Luciapokalen.
Visst kan jag acceptera det med en coach på flera tävlande, men han borde väl ändå få komma med backstage när det är dax för scen för resp tävlande!?
// Henrik
26 augusti, 2006 at 06:00 #971876Anonym anvandareMemberOJOJ!! NU är det jag som gör en höna av en fjäder o tydligen förstör allas diskussion…… Då måste jag ju först o mfrämst be om förlåtelse för mitt mycket negativa o problematiska inlägg….. hade ju heller inte som tanke o göra det (enligt jörgen) gigantiskt o raljera om det…….förlåt…inte alls min mening…… eftersom jag verkar ha en så fruktansvärt negativ påverkan på vissa tycken o tankar o0 faktum här på body´s forum så kommer jag med omedelbar verkan försvinna från detta forum med om det är det som majoriteten vill….. just let me know…. Ber återigen JÖRGEN om ursäkt för mitt (tydligen) mycket destruktiva och okonstruktiva inlägg, det skall inte upprepas,…..sorry…
Jorgen wrote:Gör inte en höna av en fjäder. Se inte allting med så himla negativa ögon. Leta inte upp det minsta problemet och gör det gigantiskt. Se till att hitta en lösning istället för att sitta här och raljera om hur dåligt det är.
Gissningsvis skulle inte en man vara så duktig på att fixa till bla smink på en BF tävlande och följdaktligen är det inte en optimal lösning. Det kunde kanske du också räkna ut? Och varför skall det vara en okänd coach? Varför finns det ingen klubbkänsla i byggarsverige? Vår ankdamm är trots allt ganska liten.26 augusti, 2006 at 06:16 #971877Anonym anvandareMemberN äää faan…. jag vill verkligen be alla BF o AF-tävlande om en stor mega-ursäkt.-…… för att jag gav (iaf enl jörgen) så mycket negativ o okonstruktiv info till er……. Inte alls ,min mening… O om ni tävlande anser att jörgen har rätt så lovar jag att ni inte kommer se Storfredda backstage på någon tävling av högre dignitet i år…. Vill gärna se era kommentar om mitt ( i jörgens ( 0 kanske benny´s) tycke) mycket bristande coachande osv……särskilt som jag aldrig ens haft förmånen o traffa någon av dessa mycket framstående atleter backstage…..dom verkar gömma sig….. det gör inte jag……
Jorgen wrote:Gör inte en höna av en fjäder. Se inte allting med så himla negativa ögon. Leta inte upp det minsta problemet och gör det gigantiskt. Se till att hitta en lösning istället för att sitta här och raljera om hur dåligt det är.
Gissningsvis skulle inte en man vara så duktig på att fixa till bla smink på en BF tävlande och följdaktligen är det inte en optimal lösning. Det kunde kanske du också räkna ut? Och varför skall det vara en okänd coach? Varför finns det ingen klubbkänsla i byggarsverige? Vår ankdamm är trots allt ganska liten.26 augusti, 2006 at 06:41 #971878Anonym anvandareMemberÅterigen måste jag få be alla läsare av detta forum om ursäkt för mina kommentarer som (enligt jörgen) har skett med mina negativa ögon och ett herrejössanens proklamerande av mina ”dåliga” åsikter…..Ville inte alls göra detta problem ”GIGANTISKT” som jörgen säger…..o vill heller inte se på detta med ”negativa ögon”…allt enligt Jörgen……. funderar på o anmäla han för förtal…då det han beskriver inte alls överensstämmer med sanningen…mycket tråkigt o få denna spark i bakhuvet….. Vill gärna ha er åsikt i detta fallet…är det jag som tjötar o uppförstorar saker…eller har vi ett problem i domarkåren?????
Gissningsvis skulle inte en man vara så duktig på att fixa till bla smink på en BF tävlande och följdaktligen är det inte en optimal lösning. Det kunde kanske du också räkna ut? Och varför skall det vara en okänd coach? Varför finns det ingen klubbkänsla i byggarsverige? Vår ankdamm är trots allt ganska liten.26 augusti, 2006 at 09:58 #971879Anonym anvandareMemberStorfredda wrote:OJOJ!! NU är det jag som gör en höna av en fjäder o tydligen förstör allas diskussion…… Då måste jag ju först o mfrämst be om förlåtelse för mitt mycket negativa o problematiska inlägg….. hade ju heller inte som tanke o göra det (enligt jörgen) gigantiskt o raljera om det…….förlåt…inte alls min mening…… eftersom jag verkar ha en så fruktansvärt negativ påverkan på vissa tycken o tankar o0 faktum här på body´s forum så kommer jag med omedelbar verkan försvinna från detta forum med om det är det som majoriteten vill….. just let me know…. Ber återigen JÖRGEN om ursäkt för mitt (tydligen) mycket destruktiva och okonstruktiva inlägg, det skall inte upprepas,…..sorry…Ojdå.
Ok, nu har jag inte skrivit någonstans att du förstör allas diskussion eller att du skall be om ursäkt för att du tycker som du gör. Jag har inte heller påstått att du har en ”fruktansvärt negativ påverkan på vissa tycken o tankar” eller att jag tycker att du skall försvinna från forumet. Jag har inte heller påstått att ditt inlägg är destruktivt eller okonstruktivt.Storfredda wrote:N äää faan…. jag vill verkligen be alla BF o AF-tävlande om en stor mega-ursäkt.-…… för att jag gav (iaf enl jörgen) så mycket negativ o okonstruktiv info till er……. Inte alls ,min mening… O om ni tävlande anser att jörgen har rätt så lovar jag att ni inte kommer se Storfredda backstage på någon tävling av högre dignitet i år…. Vill gärna se era kommentar om mitt ( i jörgens ( 0 kanske benny´s) tycke) mycket bristande coachande osv……särskilt som jag aldrig ens haft förmånen o traffa någon av dessa mycket framstående atleter backstage…..dom verkar gömma sig….. det gör inte jag……Återigen.
Jag tycker inte och har inte skrivit att du skall be någon om ursäkt för din post.
Jag tycker att du är lite negativ ja. Men det är du oas inte ensam om att vara i denna tråden.
Vad du menar med ”okonstruktiv info” förstår jag inte riktigt.
Jag har inte skrivit eller menat någonstans (någonsin) att du skulle vara en dålig coach. Efter vad jag har sett så är du en mycket kompetent coach. Så jag förstår inte riktigt var du får det ifrån.
Jag är ingen atlet, och kommer aldrig att ta mig upp på scenen. Jag finns oftast framför scenen iförd en snitsig kavaj, det kallar jag inte att gömma mig. Du får gärna komma och prata med mig när vi ses nästa gång. Jag vet ju inte hur du ser ut så det är lite svårare för mig att ta kontakt med dig.Storfredda wrote:Återigen måste jag få be alla läsare av detta forum om ursäkt för mina kommentarer som (enligt jörgen) har skett med mina negativa ögon och ett herrejössanens proklamerande av mina ”dåliga” åsikter…..Ville inte alls göra detta problem ”GIGANTISKT” som jörgen säger…..o vill heller inte se på detta med ”negativa ögon”…allt enligt Jörgen……. funderar på o anmäla han för förtal…då det han beskriver inte alls överensstämmer med sanningen…mycket tråkigt o få denna spark i bakhuvet….. Vill gärna ha er åsikt i detta fallet…är det jag som tjötar o uppförstorar saker…eller har vi ett problem i domarkåren?????Ännu en gång.
Jag har inte påstått att du skall be om ursäkt för något eller att du har ”dåliga” åsikter.
Det jag menar är att man istället för att leta upp problemen skall försöka finna lösningarna. Jag utryckte mig kanske lite otydligt?
Om du vill anmäla mig för förtal så är det inte mycket jag kan göra åt det. Vill du ha mitt fullständiga namn och adress så är du välkommen att skicka ett PM så får du det (om det nu underlättar, jag vet inte, har aldrig blivit anmäld för förtal förr, eller något annat heller för den delen).
Jag tycker att det är lite lustigt att jag inte får ha en åsikt i frågan utan att bli påhoppad på detta viset, men det är kanske något man får ta?
Om du med problem i domarkåren menar mina inlägg så tror jag inte det. Men om du anser att det finns ett problem så rekomenderar jag dig att höra av dig till vår ordförande Ulf Björnfot [mailto:ulf.bjornfot@skkf.org] och förklara vari problemet ligger. Han kommer säkerligen göra något åt det om det nu finns ett problem.Nu kommer jag inte att skriva något mer i denna tråden, så vill du svara på detta tycker jag att du skickar ett PM till mig.
Ha en fortsatt trevlig dag.
26 augusti, 2006 at 11:04 #971880Anonym anvandareMemberHar nu inte läst igenom hela tråden jättenoga men vad jag kan se är det väl ingen som ifrågasätter ditt kunnande och engagemang som coach .
I övrigt, ett tips till BF tjejer med flera ombyten (3st), är att lägga varje ronds dräkt, skor, smycken m.m i var sin skokartong. Då har man lätt koll och klarar helt säkert själv av att hålla i ordning på allt. Man kan även skriva en lista på varje låda, vad den ska innehålla och sedan pricka av för varje sak man ”klär på sig”.
:emo-thumb
26 augusti, 2006 at 13:14 #971881Anonym anvandareMemberStorfredda wrote:Jaa..henrik…jag orkar heller inte läsa igenom allt just nu…det enda jag vill säga vid denna tidiga morgonstund är att jag hade gjort precis lika mycket för dig som för min adept tobbe, backstage på lucia…för jag har den (med allmänhetens ögon)nägot sjuka inställningen, att bäste man skall vinna…. Men Jag tror fortf inte att alla BF.-damer vill lämna klädombyte osv i händerna på en okänd coach av det motsatta könet….???Det låter sportsligt och bra av dig! Samma här om jag skulle vara coach någon gång…Sånt gör man ju faktiskt lite hela tiden backstage, lånar ut färg o olja m,m till sina medtävlande…och det är ju så det ska vara! Sammanhållning!:emo-thumb Men det jag undrade över gällde bara att jag inte hade fattat att coacherna ens fick vara med backstage vid upppumpningen! Då hade det ju varit lite annat…man vill ju gärna ha någon som man litar på som fixar det sista med färg o olja innan scen. Kanske inte en stressad och okoncentrerad medtävlande…
Ha det gött! mvh Henrik
28 augusti, 2006 at 07:54 #971882Anonym anvandareMember”…Sånt gör man ju faktiskt lite hela tiden backstage, lånar ut färg o olja m,m till sina medtävlande…”
Eller bjuder på nötcremé…
28 augusti, 2006 at 09:08 #971883Anonym anvandareMemberDet är ju självklart att man hjälps åt men man kan ju inte räkna med att få hjälpen precis när man behöver den!
Jag känner mig orolig, om jag nu inte får ta med mig min coach, vem kommer att hjälpa mig när jag behöver hjälp?
Min klubb har ingen coach som klubben bidrar med utan det är ju var och en, och vem avgör vilken av våra coacher som skall följa med?
Är det klubben som skall utse någon av de andra tävlandens coacher? …jag vet inte ens vilka fler från min klubb som skall tävla.
Ärligt talat vems coach har lust att frivilligt vara coach till tre stycken? …och hur många klarar det? min hade inte ställt upp på det!
Är detta bestämt eller skall man vänta på att det ev går att betala för sin egen coach? …för det var väl bara ett förslag!?
Skulle kännas lugnare om man visste hur det blir, och att man kan boka biljett, resa och hotell
Eva -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.