Home › Forums › Tävlingar och Events › Ang coacherna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 augusti, 2006 at 22:06 #971884Anonym anvandareMember
Var inne på skkf:s hemsida och sökte information om just detta, men hittade ingen, är det jag som är blind?
Undrar om det går att köpa coachbricka, var man gör det och vad den innefattar? Inträde en dag eller båda?
28 augusti, 2006 at 23:13 #971885Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Var inne på skkf:s hemsida och sökte information om just detta, men hittade ingen, är det jag som är blind?Undrar om det går att köpa coachbricka, var man gör det och vad den innefattar? Inträde en dag eller båda?
Coachbricka får du som tävlande (eller en per tre tävlande om ni är flera i er klubb). Kostar alltså inget och inget man kan köpa sig till. Coachbrickan är ingen inträdesbiljett, utan ska användas av coachen för det som coachen bör pyssla med, nämligen att serva de tävlande, främst backstage.
31 augusti, 2006 at 16:02 #971886Anonym anvandareMemberAnnika Warg wrote:Har nu inte läst igenom hela tråden jättenoga men vad jag kan se är det väl ingen som ifrågasätter ditt kunnande och engagemang som coach .I övrigt, ett tips till BF tjejer med flera ombyten (3st), är att lägga varje ronds dräkt, skor, smycken m.m i var sin skokartong. Då har man lätt koll och klarar helt säkert själv av att hålla i ordning på allt. Man kan även skriva en lista på varje låda, vad den ska innehålla och sedan pricka av för varje sak man ”klär på sig”.
:emo-thumb
Visst kan det va skönt att ha med sin ”egna” coach. Men som tävlandes och om det är små utrymmen. Kan det också va fruktansvärt irriterande att alla”fans, coacher mm ” ska va där och ta onödig plats.
Ta Annikas tips, eller ta hjälp av någon som tävlar i klassen innan el. efter.
Jag själv ser det ej som något problem, fixar det mesta på hotellet innan jag kommer på plats. Och värma upp mm klarar jag själv, till vardags värmer jag upp o tränar själv på gymet också.(Men jag har ju min älskling som jag kan snegla lite på när jag har tid).:up:1 september, 2006 at 17:11 #971887Anonym anvandareMemberEfter att ha läst de första inläggen i denna tråd fick jag uppfattningen att varje tävlande var berättigad att ta med sig en egen coach, dock ej backstage. Backstage var endast en coach per tre tävlande från varje klubb tillåten. Efter herr Sangborns senaste inlägg tyckte jag dock att det framkom ganska klart att det endast ges ut en coachbricka per tre tävlande:
”Coachbricka får du som tävlande (eller en per tre tävlande om ni är flera i er klubb).”
Jag kommer att tävla på söndagen och min tilltänkte coach (ej klubbens coach) har sålunda endast löst biljett till lördagens tävlingar. Detta eftersom – såvitt jag vet – det gamla regelverket fortfarande gällde då biljetterna släpptes. Min fråga är då: måste min coach nu – i och med de nya reglerna – även köpa biljett till söndagens tävlingar? En dyr historia då en endagsbiljett ligger på runt en fyrahundra spänn om jag ej missminner mig. Hade dessa nya regler offentliggjorts innan biljetterna släpptes hade han ju kunnat köpa ett weekendpass istället. Dessutom hade han förmodligen fått betydligt bättre plats än vad som blir fallet om han ska köpa biljett så här sent inpå tävlingen.
Ser inget fel i de nya reglerna, det är en bra ambition att städa upp backstage och samtidigt anpassa vårt regelverk till internationell standard. Men för att undvika missförstånd på tävlingsdagen hoppas jag att någon – en gång för alla – kan klargöra ordentligt vad som gäller.
1 september, 2006 at 19:22 #971888Anonym anvandareMemberKonty wrote:Efter att ha läst de första inläggen i denna tråd fick jag uppfattningen att varje tävlande var berättigad att ta med sig en egen coach, dock ej backstage. Backstage var endast en coach per tre tävlande från varje klubb tillåten. Efter herr Sangborns senaste inlägg tyckte jag dock att det framkom ganska klart att det endast ges ut en coachbricka per tre tävlande:”Coachbricka får du som tävlande (eller en per tre tävlande om ni är flera i er klubb).”
Jag kommer att tävla på söndagen och min tilltänkte coach (ej klubbens coach) har sålunda endast löst biljett till lördagens tävlingar. Detta eftersom – såvitt jag vet – det gamla regelverket fortfarande gällde då biljetterna släpptes. Min fråga är då: måste min coach nu – i och med de nya reglerna – även köpa biljett till söndagens tävlingar? En dyr historia då en endagsbiljett ligger på runt en fyrahundra spänn om jag ej missminner mig. Hade dessa nya regler offentliggjorts innan biljetterna släpptes hade han ju kunnat köpa ett weekendpass istället. Dessutom hade han förmodligen fått betydligt bättre plats än vad som blir fallet om han ska köpa biljett så här sent inpå tävlingen.
Ser inget fel i de nya reglerna, det är en bra ambition att städa upp backstage och samtidigt anpassa vårt regelverk till internationell standard. Men för att undvika missförstånd på tävlingsdagen hoppas jag att någon – en gång för alla – kan klargöra ordentligt vad som gäller.
Det har väl om jag inte missminner mig, vart 1 coach per 3 tävlande rätt så länge. I alla fall de senaste åren, vad jag vet.
2 september, 2006 at 22:22 #971889Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Det har väl om jag inte missminner mig, vart 1 coach per 3 tävlande rätt så länge. I alla fall de senaste åren, vad jag vet.Jo men då kunde de andra coacherna köpa extra coachbricka.
5 september, 2006 at 10:13 #971890Anonym anvandareMemberSvenska Kroppskulturförbundet har beslutat följande:
Beslutet om en coach per tre tävlande och klubb står fast, med viss modifiering:
Coachbrickan kan användas av en person på lördag och en annan på söndag.
Coachbrickorna kommer att delas ut till de som coachar på lördag och de har sedan det fulla ansvaret för att den som ska ta över på söndag får brickan. Inga extra brickor kommer att delas ut till coacher som ej fått bricka av sin kollega! De klubbar som avser att ha olika coacher på lördag och söndag ska anmäla detta i god tid innan tävlingen. Vid inregistreringen kommer en kvittenslista att fyllas i, för att säkerställa att det är rätt personer som får brickorna.
17 september, 2006 at 13:10 #971891Anonym anvandareMemberen sammanställning över deltagare/klubb under lördagen:
3 coacher:
Mona Johansson, Pro Gym BBK Stockholm
Chanett Lee Martinez, Pro Gym BBK Stockholm
Berndt Ljunggren, Pro Gym BBK Stockholm
Jan Ohnslätt, Pro Gym BBK Stockholm
Håkan Verbic, Pro Gym BBK Stockholm
Daniel Nehme, Pro Gym BBK Stockholm
Göran Nilsson, Pro Gym BBK Stockholm2 coacher:
Camilla Dahlström, Team Gymgrossisten Trollhättan
Mats Ljung, Team Gymgrossisten Trollhättan
Per Ghosh, Team Gymgrossisten Trollhättan
Lasse Eriksson, Team Gymgrossisten Trollhättan
Csaba Kocsis, Team Gymgrossisten TrollhättanSusanne Nilsson, Athletic Malmö
Kerstin Lindh, Athletic Malmö
Torbjörn Hult, Athletic Malmö
Joakim Rengbrandt, Athletic Malmö
Conny Hilmersson, Athletic MalmöEllitinett Vadlin, Workoutcenter Gävle
Mattias Öhlén, Workoutcenter Gävle
Klas Salminen, Workoutcenter Gävle
Per Juhl, Workoutcenter Gävle1 coach:
Arne Lundell, Team Twinlab Spånga
Andreas Ottander, Team Twinlab Spånga
Christer Norman, Team Twinlab SpångaEva Birath, MM Sports Göteborg
Aleksandar Polomac, MM Sports Göteborg
Farzad Khazemi, MM Sports GöteborgAli Faroukh, Form & Fitness Malmö
Ahmad Ahmad, Form & Fitness Malmö
Ghassan Khalil, Form & Fitness MalmöAnnelie Nilsson, Vital Gym Filipstad
Mikael Wallin, Vital Gym Filipstad
Jan Nordlund, Vital Gym FilipstadÅsa Lötbom, Delta Gym Stockholm
Christer Ohnslätt, Delta Gym Stockholm
Pierre Chamoun, Delta Gym StockholmMagnus Öjergren, Team dXB Alingsås
Dennis Jönsson, Team dXB Nutrition Alingsås
Henrik Jansson, Team dXB Nutrition AlingsåsPaul Bergqvist, Kraftverket Gym Kalmar
Jimmy Olsson, Kraftverket Gym KalmarChristofer Nober, Team Olimp Partille
Jalal Safari, Team Olimp PartilleChatarina Johansson, Team reFORM Västerås
Lars Forss, Team reFORM VästeråsPer Hajemo, Rosells Gym Ekerö
Alex Thunholm, Rosells Gym Ekeröhär har samtliga en coach/tävlande, som det ser ut nu:
Madelene Hermansson, Nora Atletklubb
Anna Kärnebo, Team Fairing Järfälla
Helene Westerlund, Håbo AK Bålsta
Lena Hedblad, Linde KK
Georg Hällstorp, Team Recovery Malmö
Micke Andersson, Sol o Motion Norrköping
Jarmo Miettinen, Bodens Styrketräningsklubb
Patrick Nilsson, Hörby AK
Peter Johansson, Team Budo o Fitness Sundsvall
Phichet Phaetaya, Borlänge AK
Marcus Boman, Getfit Karlstad
Roger Senekovic, Motiva Sportsclub Karlshamn
Reza Charlie, Team Gymbolaget Linköping
Henrik Lingh, Team Vitasport Strömstad
Peter Österberg, Haninge Hälsostudio
Roger Gustavsson, City Gym Köping
Willy Åhgren, Team Optimum Nutrition Fellingsbrotror det kommer att bli ganska rörig…
förmodligen så kommer folk att byta coachbricka mellan klasserna!?17 september, 2006 at 13:53 #971892Anonym anvandareMemberhm…men Jan Kempe ska oxå tävla för dXb på SM. Så Team dXb måste väl få ha 2 coatcher!? Eller är detta fel!? Dagarna räknas väl inte skilda nu eller!? Jag o Jan ska bli coatchade av Kenneth…Magnus och Dennis har en annan coatch…
:unsure:
17 september, 2006 at 14:21 #971893Anonym anvandareMemberHenrik Jansson wrote:hm…men Jan Kempe ska oxå tävla för dXb på SM. Så Team dXb måste väl få ha 2 coatcher!? Eller är detta fel!? Dagarna räknas väl inte skilda nu eller!? Jag o Jan ska bli coatchade av Kenneth…Magnus och Dennis har en annan coatch…:unsure:
ja nu blev det än mer luddigt, men det är kanske det totala antalet tävlande/klubb för hela helgen? det innebär ju att klubbar med deltagare bägge dagarna får ha lika många coacher bägge dagarna.
och har man då fyra tävlande totalt så borde man få ha 2 coacher/dag. sedan är ju frågan om man har 3 tävlande den ena dagen eller 2 st/dag.
det kan slå väldigt olika![/b]edit: glöm detta!
17 september, 2006 at 15:28 #971894Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:ja nu blev det än mer luddigt, men det är kanske det totala antalet tävlande/klubb för hela helgen? det innebär ju att klubbar med deltagare bägge dagarna får ha lika många coacher bägge dagarna.
och har man då fyra tävlande totalt så borde man få ha 2 coacher/dag. sedan är ju frågan om man har 3 tävlande den ena dagen eller 2 st/dag.
det kan slå väldigt olika!edit: har en klubb 7 tävlande så får dom ha 3 coacher. är fördelningen 4+3 så kan man ha 3 coacher/dag, men tävlar alla 7 en dag så får varje coach ha hand om 2-3 st atleter!
ex. pro gym ser ut att ha 8 tävlande varav 7 st på lördagen, sedan tävlar ju flera på söndagen också, 3 coacher/dag.
gymgrossisten har 11 tävlande, fördelning 5+6 st, 4 coacher/dag.Nej, det är en coach per 3 tävlande per dag.
Exempel: Förening med 2 tävlande på lördag och 3 tävlande söndag. Denna förening får ha 1 coach på lördag och 1 coach på söndag. Däremot behöver det inte vara samma coach bägge dagarna, utan vem som coachar respektive dag anmäls vid registreringen.
Coachbrickorna blir då också personliga och går inte och ska inte rulla runt bland flera olika coacher.
Hoppas det gav klarhet i det hela.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.