Äras de som äras bör!

Home Forums Tävlingar och Events Äras de som äras bör!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Som huvuddomare under två hektiska dagar vill jag ge en stor eloge till några personer som kanske inte alltid syns så mycket, men som bidrar till att tävlingarna flöt på så bra som de gjorde:

Magnus Mossenberg i vanlig ordning. Tänker jag att jag är törstig, så är Magnus där med en flaska vatten. Om min penna strejkar så är han där med en ny innan jag lyft handen från pappret. Kurrar det i magen har han gjort smörgåsar m m.

Adam o co som ser till att de tävlande faktiskt hittar till scenen. Grymt jobb!

Musik-Tomas: Även om jag är ruskigt trött på Slim Shady, så håller han grytan kokande all the way. Sköna historier om vissa skivors kondition därtill. Bäst var nog den om skivan med tonfisk och ris på…

Magnus Wikinghjelm, Ove, Roger och Alexander på scenen. Fart och fläkt och kunniga kommentarer. Det blir lättare och lättare att samarbeta för varje år.

Stefan som fick lösa en massa sakerr på halvvolley och som lyssnade mycket på hur vi domare ville ha det. Great!

Marina, Mattias och Fredrik i sekretariatet. Ofta stressigt, mycket papper och en massa siffror. Så vitt jag vet blev det rätt också.

Eive. Att se en stor, grov kille – om än grymt snäll – fälla ett antal tårar är häftigt. Zapfe förstärkte med en tupp i halsen…

Alla tävlande som skötte sig bra på scenen. En och annan nummerlapp, något örhänge och någon posering som inte var korrekt tillhör väl charmen med en nybörjartävling, eller hur? Det var ingen som kom in i strumpor i år, vilket har hänt förr.

Sen finns det fler som säkert gjort utomordentliga insatser. Tack till er alla!

:worship:

Jag kan bara hålla med.

Utom på två punkter.

Jag tyckte att Ove var en otroligt dålig speaker. Så många missar på så kort tid har iallafall jag inte varit med om att en speaker har gjort någon gång.

Och ljuset höll som vanligt inte måttet. Varför är det så svårt att fixa ett bra ljus? Det går ju på alla andra tävlingar.

Janpeter Sangborn wrote:
    …Det var ingen som kom in i strumpor i år, vilket har hänt förr.

Nej, men väl iförd ett par tofflor… Grymt var bara förnamnet!

Fredrik Age wrote:
    Nej, men väl iförd ett par tofflor… Grymt var bara förnamnet!

:D

Jorgen wrote:
    Jag kan bara hålla med.

Utom på två punkter.

Jag tyckte att Ove var en otroligt dålig speaker. Så många missar på så kort tid har iallafall jag inte varit med om att en speaker har gjort någon gång.

Och ljuset höll som vanligt inte måttet. Varför är det så svårt att fixa ett bra ljus? Det går ju på alla andra tävlingar.

Att ljuset på LP inte var optimalt kan jag förvisso hålla med om, men att Ove Rytter sög som speaker stämmer inte. Visserligen kunde han kanske ha läst igenom startlistan och förvissat sig om att han kunde uttala allas namn innan han äntrade scenen. När det däremot kommer till själva snacket och intervjuerna kunde Ove improvisera och hålla igång konversationerna på ett ypperligt sätt. Detta till skillnad från exempelvis speakern på DC som i princip ställde identiska frågor till alla han intervjuade. Men man ska väl egentligen inte klaga – han stod ju nästan o snackade i 12 h non stop + att vissa av intervjuobjekten inte var sånna man får skavsår i öronen av…

Jag tycker nog att man skall veta vilka poser som damerna slår, något som jag förvisso är övertygad om att Ove vet, men inte visade han det under lördagen. Att sen kalla ut Lars Forss när han inte skulle göra sitt fria program så han gjorde sitt fria till fel musik är en miss som man numer när det fria är en egen rond och således kan kosta en placering eller två inte får göra.
    Att kunna uttala deltagarnas namn osv är ett måste.

Det handlar inte bara om att kunna hålla igång snacket om man är speaker. Det handlar om att ha koll och styra det som händer på scenen. Något som jag personligen inte tycker att Ove lyckades vidare bra med.

Alexander är en väldigt duktig speaker som har dunderkoll på vad som händer på och av scenen, han har bra kontakt med backstage och huvuddomaren och ser till att tävlingarna flyter på bra. Så tycker jag att en speaker skall vara.

Hej!

Även jag vill passa på att tacka alla som var involverade i årets Luciapokal. Jag har gjort ca 14 tävlingar inom AF och detta var min andra byggartävling (senast 1997). Och jag måste verkligen ge en eloge till Mossenberg, Adam med flera som hade en otrolig bra koll backstage, med såna killar är det inga problem att tävla!

Vill samtidigt passa på att tacka för all positiv feedback under och efter tävlingen. Även min utmärkta coach Markus för ett mycket gott arbete!

God jul till er alla!
    Micke

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.